Mobiili kuluttajan mediapäivässä

Mobiilikäytön tarkempi analysointi avaa mielenkiintoisia seikkoja eri päätelaitteiden roolista kuluttajan mediapäivässä.

Mobiilisivuston käytössä korostuvat, tosin vielä tällä hetkellä vain hieman, työmatka- ja lounaskäyttö sekä illan primetime klo 20-22.

Vastaavasti tablet-käytön vilkkain sesonki on iltaisin klo 19 alkaen. Ilmiö selittyy lähinnä eri medioiden yhteiskäytön sekä Katsomon mobiilikäytön lisääntymisellä ja tablettien yleisellä ”käytön helppoudella” desktop -tietokoneisiin verrattuna.

Kaikessa mobiili-internetin käytön kasvussa oma osansa on myös ns. 2nd Screen -käytöllä, jossa kuluttaja käyttää mobiililaitetta hakeakseen lisätietoa TV-ohjelmasta tai osallistuakseen TV-ohjelmaan.

Esimerkkinä vaikkapa Twitter, jossa brittitutkimuksen mukaan peräti 40 % tviiteistä käsittelee prime time aikana TV-ohjelmia.

Tavoita MTV:n mobiiliratkaisuilla entistä tarkemmin

MTV:n mobiilimainosratkaisut (kattava listaus löytyy täältä) toimivat usein itsessään ns. mediaratkaisuina, eikä kuluttajaa tarvitse monessa tapauksessa ohjata lainkaan perinteisen verkkomainonnan tapaan kampanjasivulle.

Modernit mainosratkaisut yhdistettynä mainonnan aika- ja aluekohdentamiseen mahdollistavat kuluttajien tavoittamisen entistä tarkemmin ja innovatiivisen mainosviestin kautta todennäköisesti myös entistä tehokkaammin.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme