Mobile first -mobiilimainontaa

MTV tuo markkinoille tammikuussa 2015 uuden mobiilimainonnan konseptin, jossa mainoskampanjat laskutetaan kuluttajille todennetusti näytettyjen mainosesitysten perusteella. MTV:n yhteistyökumppanina mainosratkaisun tuottamisessa toimii Adtile .

Desktop -bannermainonnassa MTV siirtyi ensimmäisenä suomalaisena mediataloja vuonna 2012 myymään ainoastaan kuluttajan selaimella todennetusti näytettyjä mainosnäyttöjä (inscreen -mainosnäytöt).

Mahdollisimman laadukkaita mobiilimainosnäyttöjä

"Uuden mobiilimainonnan konseptin lanseeraaminen on luonteva jatkumo tarinalle, jossa pyrimme tuottamaan mahdollisimman laadukkaita mainosnäyttöjä asiakkaidemme käyttöön", kertoo Pasi Raassina MTV:n Digitiimistä ja jatkaa:

”Kotimainen mobiilimarkkina kasvaa tällä hetkellä kymmenien prosenttien vauhdilla ollen sekä lokaalisti että globaalisti nopeiten kasvava mediaryhmä."

"Vallalla oleva mobiilimainonnan konsepti on kuitenkin kopioitu yksi yhteen desktop-maailmasta. Haluamme löytää uusia, innovatiivisia ”mobile first” -ideologiaa toteuttavia mobiilimainonnan konsepteja. Adtilen kanssa aloitamme mainosratkaisulla, jossa kuluttaja voi sivuttaisscrollata, eli ”swipettää”, mainoksen esiin artikkelikuvan takaa."

Medianäkyvyyden veloitusperusteena toimii käyttäjille esitettyjen mainosten määrä: jos mainosta ei scrollata näkyviin, ei myöskään asiakasta laskuta. Kansainvälisten casejen perusteella on odotettavissa, että noin 3-5 % sivunäytöistä johtaa mainoksen näyttämiseen. Jokaisen artikkelikuva päälle lisätään luonnollisesti kehote mainoksen scrollaamiseen.

Adtilen kanssa toteutetaan myös muita mobiilimainonnan ratkaisuja, esimerkiksi innovatiivisia Motion Ads -tuotteita

Lisätiedot uusista mobiilituotteista:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme