Leijonien finaaliottelu rikkoi katsojaennätyksiä

Sunnuntaina päättyneet jääkiekon MM-kisat olivat menestys niin katsojaluvuissa kuin Leijonien sijoituksellakin mitattuna. MM-finaalin katsojamäärä nousi huippulukemiin tuoden uuden katsojaennätyksen MTV:n kisalähetyksille.

Finaalin katsojaluvut ennätyslukemissa

Finaali oli katsotuin MTV:n kanavilla vuosina 2012–2014 nähdyistä MM-jääkiekko-otteluista.

  • Keskikatsojamäärä MTV3 ja MTV Sport 1 -kanavilla yhteensä: 1 830 000 (MTV3: 1 458 000, MTV Sport 1: 372 000), katseluosuus yli 74 %
  • Parhaalla vartilla (22.15-22.30) keskikatsojamäärä nousi yli 2,2 miljoonaan ja katseluosuus lähes 80 %:iin
  • Kaiken kaikkiaan loppuottelua seurasi yhteensä yli 2,8 miljoonaa suomalaista

MM-kisat tavoittivat 4,1 miljoonaa suomalaista MTV:n kanavilla

Kaiken kaikkiaan MM-kisaohjelmia MTV:n kanavilla kisojen aikana 9.–25.5. seurasi yhteensä 4,1 miljoonaa suomalaista. MTV:n urheilupäällikkö Markus Autero on tuotannon kokonaisuuteen erittäin tyytyväinen:

"Pyrimme rakentamaan tuotteesta yhtä elämyksellisen ja kokonaisvaltaisen kuin kotikisoissa."

Netissä kaikkien aikojen ennätysviikko

Suomalaisten kiinnostus MM-kisoja ja Leijonia kohtaan näkyy myös MTV.fin korkeissa kävijämäärissä.

  • Uusi ennätys on 2,35 miljoonaa eri viikkokävijää
  • MTV.fissä on ylitetty viimeiset kolme viikkoa 2,3 miljoonan viikkokävijän rajapyykki
  • Urheiluosio MTV.fi/sport saavutti myös viime viikolla uuden kävijäennätyksen, kun sivuilla vieraili 1,3 miljoonaa selainta. MM-kisasivuston osuus tästä oli reilu miljoona selainta.
  • Ennätykset paukkuivat myös MTV.fin mobiilisivuilla, joilla vieraili viime viikolla reilut 1,1 miljoonaa selainta.
  • Twitterin #mmkisat-hashtagillä twiitattiin ennätysmäärä

MTV Katsomo houkutteli jääkiekkokansaa

MTV Katsomo houkutteli niin ikään eri päätelaitteiden ääreen suuren määrän jääkiekkokansaa.

Mainosrahoitteisten videoiden katselu kasvoi MM-kisojen aikana 10 % viime vuoteen verrattuna. Uusien kuluttajatottumusten myötä kaikista MTV Katsomon käynnistyksistä jo puolet tehtiin mobiililaitteilla.

Perinteisen maksu-tv:n rinnalla myös MTV Katsomon maksullisten tuotteiden parissa viihtyi MM-kisojen aikaan ennätysmäärä jääkiekon ystäviä.

Maksullisten lähetysten lisäksi MTV3:lla näytetyt ottelut olivat katsottavissa ilmaiseksi MTV Katsomon kautta netissä ja mobiililaitteilla.

Maksukanavilla ennätysyleisö

MM-kisat olivat yleisömenestys erityisesti MTV:n maksullisten lähetysten osalta.

  • Finaalissa kaikkien aikojen katsojaennätys: 372 000 katsojaa
  • Kanavan osuus Suomen otteluiden kokonaisyleisömäärästä nousi 23 %:iin viime kevään 18 %:sta
  • MM-sisältöä (64 ottelun lisäksi MM-uutiset ja muu oheisohjelmisto) seurasi MTV:n maksu-tv-kanavilla kaikkiaan yli miljoona suomalaista (22 %)
  • Viikolla 21 kanava kipusi ennätykseen lähes 1,2 miljoonalla viikkokatsojalla
  • Pelkästään sunnuntaina MTV Sport 1 -kanavaa katsoi yhteensä 920 000 suomalaista, mikä on myös kanavan ennätys

"Maksukanavien katselumenestys on kisojemme suurin onnistuminen. MM-kisat on vuoden suurin urheilutapahtuma, johon panostamme valtavasti sisällöllisesti, ja katsojat ovat todistaneet että se kannattaa", iloitsee Jorma Härkönen, MTV:n internet- ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja.

Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus, AdEdge, 10+ vuotiaat suomalaiset, 19.-25.5. yliyönluvuin, muut lopullisin, seurasi/tavoitti = vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme