Mitä mediatalo voi tarjota asiakkaan sisältömarkkinointiin?

Kun mainostaja haluaa tehdä sisältömarkkinointia, voi mediatalo tukea asiakkaansa tarpeita tarjoamalla monipuolisesti mainonnan alustoja näkyvyyden kasvattamiseen. Insight Manager Kirta Palmroth kertoo lisää.

Mitä sisältömarkkinointi tarkoittaa?

Moni mainostaja etsii tällä hetkellä sisältömarkkinoinnin ratkaisuja.

Sisältömarkkinointi tarkoittaa kuluttajien tarpeiden pohjalta tehtyä sisältöä, joka hyödyttää, huvittaa tai tuottaa elämyksiä kohderyhmälle. Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena on sitouttaa olemassa olevia asiakkaita tai hankkia uutta asiakaspintaa.

Sisältömarkkinoinnissa kohderyhmän ymmärtäminen sisällön vastaanottajana on keskeistä. Ratkaisuja mietittäessä käännytäänkin usein mediatalon puoleen.

Miten MTV voi tukea asiakkaan omaa sisältömarkkinointia?

MTV tarjoaa monipuolisesti alustoja sisältömarkkinoinnin eri tarpeisiin sekä televisiossa, radiossa, netissä ja sosiaalisessa mediassa. Alustat tai kanavat valitaan sen mukaan

  • hyödynnetäänkö median tarjoamaa sisältöä
  • luodaanko sisältö yhdessä asiakkaan kanssa
  • vai hyödynnetäänkö asiakkaan sisältöä mediassa

Miten saadaan näkyvyyttä sisältömarkkinoinnille?

Usein mainostajalla on valmiiksi tuotettua sisältöä jo olemassa ja sille etsitään hyviä alustoja ostetusta mediasta. Näin sisällöille saadaan näkyvyyttä ja ohjaavuutta asiakkaan omaan mediaan.

Hyvänä casena esim. tästä voisi mainita Ammattiopisto Luovin menestystarinan, jossa heidän omaa musiikkivideota markkinoitiin nettiohjelman avulla ja musiikkivideon käynnistyksiä kasvatettiin 5 000 käynnistyksestä 49 000 käynnistykseen.

Aina omaan sisällön tuotantoon ei ole riittävästi resursseja ja yhä useammin päädytäänkin luomaan yhdessä sisältöä jonkun mainostajalle tärkeän teema ympärillä. Hyvänä esimerkkinä tästä Luhta, jonka liikuntahaaste liikutti suomalaisia syksyllä 2013.

MTV:stä löytyy myös paljon valmiita sisältöjä ja alustoja, joita mainostaja voi hyödyntää sisältömarkkinoinnin keinoin.

Tv- ja radio-ohjelmat tarjoavat paljon erilaisia mahdollisuuksia jo tutuista tuotesijoittelu- tai promootioelementeistä uudempiin 2nd Screen palveluihin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen.

Kirta Palmroth, Insight Manager, MTV

Kysy lisää!



Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme