MTV Katsomon ohjelmat siirtyivät kirjautumisen taakse – mitä se tarkoittaa mainostajalle?

MTV Katsomon ohjelmat siirtyivät kirjautumisen taakse keskiviikkona 16.8. Kirjautuminen tarjoaa käyttäjälle personoidumman katselukokemuksen. Mainostaja saa kohdistettua videomainontansa entistä tarkemmin kohderyhmälleen.

MTV Katsomo on Suomen suosituin kaupallinen netti-tv-palvelu. Alkuvuoden aikana palvelun videokäynnistysmäärä on kasvanut yli 50 % edellisvuoteen verrattuna*. 

"Kirjautumisen avulla Katsomo pystyy tarjoamaan yksittäiselle käyttäjälle paremman ja personoidumman käyttökokemuksen, esimerkiksi jatka katselua -toiminnon, oman suosikkilistan ja henkilökohtaisia sisältösuosituksia. Kirjautumisdatan avulla pystymme myös muodostamaan nykyistä yksityiskohtaisemman kuvan siitä, miten Katsomoa käytetään ja miten sitä tulisi jatkossa kehittää", taustoittaa MTV Katsomon kanavapäällikkö Jesse Jussila.

"Tunnistamalla palvelumme käyttäjät pystymme tarjoamaan mainostajille laadukkaampaa dataa ja sitä kautta tarkempia kohdennusvaihtoehtoja premium-luokan videomainosympäristössä. Laadukkaasti kohdistettu mainonta näkyy käyttäjille entistä merkityksellisempinä mainoksina", kertoo MTV:n digitaalisen tuotekehityksen johtaja Saku Sahramies ja jatkaa:

"Mainostajalle tärkeä päivämäärä on 10. lokakuuta, jolloin otamme käyttöön kirjautumisen mahdollistaman MTV:n uuden videotuotteistuksen."

Kokonaisten ohjelmien katsominen edellyttää MTV Katsomossa jatkossa kirjautumista, mutta kaikki sisällöt ovat katsottavissa veloituksetta. Uutislähetykset, Huomenta SuomiTulosruutu ja Päivän sää ovat edelleen katsottavissa ilman kirjautumista, samoin yksittäiset klipit.

*Lähde: ComScore Dax

Lue lisää videomainonnan uudistuksista tai kysy lisätietoja Sakulta!

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme