Erikoisratkaisut

Ohjelmayhteistyö, näyttävät erikoisratkaisut ja monikanavaisesti tuotettavat sisällöt tarjoavat mainostajalle monipuoliset yhteistyömahdollisuudet.

Sponsorointi, yhteiskampanjat ja mainonnan erikoisratkaisut myydään asiakaskohtaisesti sovellettuina kokonaisuuksina ja ne sisältävät kaiken suunnittelusta kampanjaraportointiin. 

MTV:n monikanavaisilla mediaratkaisuilla mainostaja voi vaikuttaa ja olla läsnä ostopolun kaikissa vaiheissa.

Ohjelmayhteistyö tuo brändin lähelle katsojaa

Ohjelmayhteistyö yhdistää ohjelman ja brändin arvomaailman tehokkaasti. Ohjelmayhteistyöllä asiakkaan tuotemerkki näkyy toistuvasti valitulle, vastaanottavaiselle kohderyhmälle.

Sen elementtejä ovat mm. määräpaikalla olevat tunnisteet ohjelman alussa, katkoilla ja ohjelman lopussa, sekä ohjelmaa markkinoivien trailereiden yhteydessä. Ohjelmayhteistyötä kannattaa hyödyntää ohjelman kaikissa välineissä kuten netissä, mobiilissa, radiossa ja sosiaalisissa medioissa.

Monimediaratkaisuilla brändi saa uusia ulottuvuuksia kunkin median vahvuuksien mukaisesti, ja kokonaisuus rakennetaan aina räätälöidysti asiakkaan tavoitteiden pohjalta.

Miten Fazer hyödynsi Tanssii Tähtien Kanssa -yhteistyötä?


Sisältöyhteistyö osana ohjelmayhteistyötä

Sisältöyhteistyöllä tarkoitetaan televisiomainonnan yhteydessä laajasti kaikkea sitä näkyvyyttä, mitä MTV tarjoaa asiakkailleen ohjelmiensa sisällä.

Sisältöyhteistyötä on paitsi tuotesijoittelu myös laajemmin idea- tai imagosijoittelu tai vieläkin laajemmin ns. branded content -yhteistyö. Näkyvyys myydään asiakaskohtaisesti räätälöityinä erikoisratkaisuina.

Ohjelmayhteistyötä voi syventää tuotesijoittelulla

Sisältöyhteistyön perusmuoto on tuotesijoittelu. Asiakkaan tuotteita hyödynnetään ohjelmien tuotannossa tavoilla, jotka varmistavat, että ne näkyvät luontevasti valmiissa ohjelmassa. Tuotteesta riippuen näkyvyyttä voidaan tarjota esimerkiksi kuvauspaikkoina, rekvisiittana, käyttöesineinä, tarpeistona, vaatetuksena tai kulkuneuvoina.

Tuotesijoittelun yhteydessä sovitaan etukäteen, kuinka tuote tai muu asia näkyy ja erottuu lopputuloksessa.

Branded Content - ohjelmasisältöä yhdessä mainostajan kanssa

Termillä branded content tarkoitetaan sisältöyhteistyön muotoa, jossa ohjelma tai ohjelmasarja suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa. MTV valitsee erittäin tarkoin tällaiset hankkeet ja erityisesti varmistetaan, että tuotettava ohjelma on kanavan ohjelmistoon soveltuva ja täyttää kaikki ohjelmistolle muutenkin asetetut kriteerit.

Promootio jalkauttaa kampanjan

Valintatalo laajensi ohjelmayhteistyönsä Top Chef Suomi -sarjassa myymälöihinsä.

Tehokas tapa jalkauttaa ja aktivoida brändi eri jakeluteihin ja myyntipisteisiin on rakentaa myymäläpromootio tv-mainonnan, ohjelmayhteistyön tai tv-ohjelman teeman ympärille. Brändin ehdoilla rakennettu promootio sekä tuo myyntiä että vahvistaa brändiä. Parhaimmillaan se tarjoaa kuluttajalle mahdollisuuden unohtumattomaan elämykseen yhdessä tuotemerkin viestien kanssa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme