Ilmiöohjelmat tarjoavat huikeita yhteistyömahdollisuuksia ja erikoisratkaisuja

Putouksen avausjakso tavoitti jopa 1,6 miljoonaa suomalaista. Koko perheen ilmiöksi noussut Putous ja muut ilmiöohjelmat tarjoavatkin mainostajalle rajattoman määrän markkinointimahdollisuuksia ja tavoittavat laajasti suomalaiset.

Kysyimme MTV Nextin tuotepäällikkö Freja Rekolalta ja OHY-kumppaneiltamme, kuinka erilaisia yhteistyöratkaisuja ja -konsepteja rakennetaan. Näin he vastasivat:

”Asiakkaalla on lähtötilanteessa haaste, jota Nextin tiimi lähtee ratkaisemaan. Mietimme koko MTV:n tarjooman kautta sitä, mikä kullekin asiakkaalle parhaiten toimii. Se voi olla mitä tahansa Putouksen Presenting Partner -kumppanuudesta tehoviikkoihin, teemakuukausiin tai vaikkapa split screen -mainontaan, kertoo Freja Rekola.

”Tavallista on myös ottaa MTV:n kanavien lisäksi mukaan asiakkaan omat kanavat. Eli yhdistämme näin MTV:n ja asiakkaan brändin”, päättää Rekola. 

Putouksen Presenting Partner -kumppanin Moi Mobiilin markkinoinnista vastaava Ulla Koivula avaa taustoja mm. MTV:n kanssa kehitetyistä erikoisratkaisuista:

”Putous-ohjelmayhteistyö tarjoaa mahdollisuuden puhutella suomalaisia Moi -tyylillä. Moihan on jo luonut yhden Suomen rakastettavimmista hahmoista omassa markkinointiviestinnässään. Olemme vieneet ohjelmayhteistyön uudelle tasolle, kun teemme Putous ohjelmaan extrasisältöä Moi-brändillä”.

​​​​​​​

”Putous Extra: The Moi Show on uusi konsepti. Olemme halunneet kokeilla, miten brändi voi tuoda tv-formaattimaisen konseptin omaan markkinointiviestintäänsä sekä massamediassa että digitaalisessa mediassa. The Moi Show on tehty yhteistyössä Sima Helsingin, MTV:n ja Putouksen tuotantoyhtiön Yellow Filmin kanssa”, Koivula kiteyttää lopuksi.

Putouksen Presenting Partner -kumppani Moi Mobiilin lisäksi ohjelman OHY-kumppaneina nähdään Kotipizza, SuperPark sekä Taffel.  

”Taffel lähti mukaan Putous yhteistyöhön, koska tavoitamme ohjelmalla tehokkaasti pääkohderyhmiämme, joille haluamme tarjota hauskaa ja yllätyksellistä sisältöä. Putouksella on iso yleisö ja yhteistyö tarjoaa paljon tarttumapintoja, joita Taffel on pystynyt hyödyntämään eri medioissa.

Saimme myös mainiolla tavalla linkitettyä Taffelin muun markkinoinnillisen tekemisen Putoukseen”, taustoittaa OHY-kumppanuutta Petra Väkelä Orklalta.

Kotipizzan markkinointijohtaja Kaisa Karjalainen kertoo Putouksen ja Kotipizzan brändien yhdistämisestä: 

"Putouksella ja Kotipizzalla on paljon yhteistä. Molemmat kotimaiset konseptit tarjoavat kuluttajille maukkaita nautintoja, joiden taustalla on suuri määrä ammattitaitoa, intohimoa ja yrittäjyyttä. Herkulliset elämykset eivät synny sattumalta, ne vaativat itseasiassa paljon enemmän.

Olimme onnekkaita, kun sekä kanava että tuotantoyhtiö halusivat lähteä tekemään yhteistyötä uudella tavalla. Näin syntyi Putous Special: Sketsihahmojen tarina. Se on kertomus hahmojen takaa paljastuvasta kovasta työstä. Työn ja harjoituksen kautta syntyneellä ammattitaidolla valmistuu myös Kotipizza-yrittäjien käsissä herkullinen Kotipizza", summaa Karjalainen lopuksi.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme