Mainostaminen Big Brotherissa

Big Brother -ohjelman 10. kausi lähti upein luvuin käyntiin. Lue lisää, miten Big Brother -ilmiötä voi hyödyntää markkinoinnissa. Vielä ehtii mukaan BB:n kyytiin!

Big Brotherin starttilähetyksellä parhaimmillaan 730 000 katsojaa

Juhlakauttaan viettävän Big Brotherin 10. tuotantokausi käynnistyi sunnuntaina 24.8. Kaksituntisen suoran lähetyksen keskikatsojamäärä oli 641 000 ja se oli toiseksi katsotuin "tavis-BB" -aloitus sitten vuoden 2010 aloitusjakson. Parhaimmillaan eilisellä lähetyksellä oli 730 000 katsojaa.

Kaiken kaikkiaan ohjelma tavoitti noin miljoona suomalaista (väh. 3 min. yhtäjaksoista katselua).

Mtv.fi/bigbrother -palvelussa verkossa ja mobiilissa vieraili aloituspäivän aikana yhteensä 133 000 eri selainta ja ohjelmasta myös twiitattiin ahkerasti, #bbsuomi -twiittejä kertyi sunnuntain aikana noin 9300.

Minkälaisia mainosmahdollisuuksia Big Brother tarjoaa?

"Big Brother tarjoaa lähes jokaiselle mainostajalle sopivan, mutta uniikiksi käsikirjoitettavan näkyvyyden ohjelman sisällä ja ilmiön ympärillä", kertoo ohjelman vastaava kaupallinen tuottaja Tony Stepanow.

Ohjelmayhteistyönäkyvyden lisäksi toteutettavissa on erikoisratkaisuja kuten erilaisia promootioita ja sosiaalisen median aktivointeja.

  • Big Brother toimii erinomaisesti esimerkiksi verkkokauppojen sisäänheittäjänä. Tuotesijoittelu yhdistettynä tv- ja nettimainontaan toimii tutkitusti tehokkaimmin.
  • BB:ssa on toteutettu myös menestyksekkäästi useita elintarvikelanseerauksia, kun asukkaat ovat päässeet maistelemaan mainostajan uutuustuotteita satojen tuhansien silmäparien seuratessa kotisohvalta käsin.
  • BB-talossa eletään tavallista arkea, johon kuuluu kaikki ne tuotteet, joita ostamme lähimarketista itsekin.
  • BB:n mainostajakumppani voi kommunikoida Big Brotherin yli 100 000 sosiaalisen median seuraajan kanssa, ja aktivoida heidät esim. tehtäväsuunnitteluun tai äänestämään, minkälaisia herkkuja he haluaisivat BB-talon asukkaille tarjottavan illallisella.
  • Big Brotherissa mainostajan tuote voidaan tuoda taloon jopa muutaman päivän varoitusajalla!

Kuka seuraa Big Brotheria?

Viime syksynä Big Brotherin suora, kaksituntinen aloitusjakso teki Subin kaikkien aikoen katsojaennätyksen 793 000 katsojalla. Sosiaalisessa mediassa ohjelma teki historiaa, kun yhden päivän aikana #bbsuomi -twiittejä lähetettiin lähes 22 000.

Big Brotheria seuraa yli 70 % suomalaisista 25-44-vuotiaista päivittäisostopäättäjistä.

Big Brotherin tyypillinen katsoja on noin 20-49-vuotias viihteestä, ulkonäöstä ja asumisesta kiinnostunut, aktiivista elämää viettävä nainen tai mies.

(Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus syksy 2012 ja 2013)

Haluatko kysyä lisää yhteistyöstä tai onko sinulla idea, miten tuotteesi voisi näkyä BB:ssa?

Lue lisää:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme