Älä maksa turhasta – MTV tarjoaa laadukkaat verkkomainoskontaktit

MTV haluaa jatkossakin olla vahva suunnannäyttäjä laadukkaiden verkkomainoskontaktien tarjoamisessa. Lue lisää, miten! 

Verkkomainosten näkyvyys puhututtaa markkinalla

Bannereiden ja videomainosten näkyminen palveluiden käyttäjille puhututtaa myös vuonna 2017. Aihe liittyy tiiviisti alan läpinäkyvyyden parantamiseen, ostamisen automaation lisääntymiseen sekä myös käyttäjäkokemukseen.  Miten MTV varmistaa verkkomainoskontaktiensa laadukkuuden? 

MTV.fin in screen -näytöt takaavat laadukkaat kontaktit

Tällä hetkellä display-mainos lasketaan IAB:n määrityksen mukaan nähdyksi, kun 50 % mainoksesta on ollut näkyvillä käyttäjän selaimessa vähintään yhden sekunnin. Tällä tavalla mitattuja mainosnäyttöjä kutsutaan in screen (tai maailmalla in view) -näytöiksi.

MTV oli Suomessa ensimmäinen toimija, joka alkoi myydä display-mainontaa in screen -perusteisesti jo vuonna 2012 desktopissa ja vuonna 2016 mobiilissa. Tällä hetkellä MTV:n lisäksi vain toinen suomalainen mediatalo tarjoaa in screen -näyttöjä.

MTV.fin in screen -näytöt takaavat mainostajalle

  • laadukkaat kohtaamiset MTV.fi:n kävijöiden kanssa
  • edulliset hinnat (verrattuna alan normaaliin käytäntöön, jossa veloitetaan kaikista käyttäjän selaimeen ladatuista mainosnäytöistä – myös niistä, jotka olivat alle sekunnin tai alle 50 % käyttäjän selaimessa).


95 % MTV Katsomon videomainoksista katsotaan loppuun

Videomainonnan määrän lisääntyessä on tärkeää kiinnittää huomiota siihen, missä eri tilanteissa videomainosta voidaan kuluttaa. Video mainosmuotona on ylivoimainen tarinan kerronnan ja vaikuttamisen väline, ja siksi on tärkeää että kun videomainokselle altistutaan, viesti tulee nähdyksi ja kuulluksi.

MTV Katsomon videomainoksista loppuun katsotaan yli 95 % (Lähde: Ooyala Pulse 10/2016). Erittäin korkea videomainosten loppuunkatseluosuus selittyy sillä, että käyttäjä kuluttaa itse valitsemaansa videosisältöä ja mainokset on sijoiteltu tv-katkotyyppisesti ennen ohjelmasisältöä tai sen sisäkatkoille.

Lisäksi Katsomon videomainoksissa on oletuksena äänet päällä, mikä tehostaa mainostajan viestin läpivientiä kuluttajalle. 


MTV:n natiivimainonnan ratkaisuissa aina lukijatakuu

Natiivimainonnan osalta laadukkaat mainoskontaktit myydään lukijatakuulla, eli mainostajaa veloitetaan vain todellisten natiiviartikkeleiden lukukertojen perusteella, eikä esimeriksiksi pelkkien klikkausten perusteella. Keskimääräinen natiiviartikkeleiden lukuaika on MTV.fi:ssä huikeat 3,5 minuuttia. 

Varmista laadukas verkkokampanja mediamyynnistämme:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme