Mainonnan edistysaskelia: MTV on parantanut display-mainospaikkojensa näkyvyyttä jopa 30 %

Näkyvyys on mainonnan tärkein vaatimus viestin lisäksi. Viimeisen puolen vuoden aikana MTV on parantanut display-mainospaikkojensa näkyvyysprosenttia jopa 30 %. MTV:n display-mainonnan kehityspäällikkö Maarit Ruuth kertoo, miten tämä on saatu aikaan ja mitä tämä tarkoittaa mainostajalle.

Takuunäyttöjä yhä optimoidummin

MTV.fi:n display-mainonnan takuunäyttökampanjat on myyty nähtyinä näyttöinä jo vuodesta 2012. Myymme nähtyjä näyttöjä, koska haluamme mainosasiakkaidemme saavan tuloksia koko rahan edestä.

Haluamme palvella hyvin myös ohjelmallisesti mainostavia asiakkaitamme ja aloitimme syksyllä mainosten niin sanotun lazy load -optimoinnin, jonka avulla saamme näkyvämmäksi mainosnäyttöjä, jotka ennen ovat jääneet usein skrollauksen ulottumattomiin. Tällainen optimointi on jatkuvaa tekemistä, joten odotamme keväälle yhä parempia näkyvyysprosentteja.

Lisää suosittuja boksipaikkoja

Tämän lisäksi olemme myös tuoneet lisää boksipaikkoja artikkelitekstin yhteyteen, sillä boksit ovat meillä välillä jopa loppuunmyytyjä niiden hyvän konversion ja näkyvyyden takia.

Haasteita meillä on ollut varsinkin yläpaikkojemme näkyvyyden kanssa, josta olemme saaneet palautettakin välillä. Monien yritysten tuloksena olemme päässeet kuitenkin päässeet sille tasolle, että voimme julkistaa tämän hetkistä statistiikkaa mainospaikkojemme näkyvyysprosenteista:

Mobiili

Desktop

  • MTV.fin mobiilipäätelaissa nähtyjen mainosnäyttöjen määrä on 40 % korkeampi kuin viime syksynä, maaliskuussa nostamme lukeman jo yli 50 prosentin
  • Kaikkien MTV.fi- desktop-paikkojen näkyvyys on tällä hetkellä yhteensä 65 %
  • Kaikista MTV.fi- mobiilimainoslatauksistamme 60 % on näkyvissä
  • Kaikista MTV.fi- desktop-mainoslatauksistamme 65 % on näkyvissä

  • Mobiilin yläpaikan näkyvyys on saatu nostettua pitkän huonon kauden jälkeen tasolle 50 %, mutta emme tyydy tähän: aiomme nostaa H1-aikana viewabilityä mahdollisimman korkeaksi!

  • Desktopin yläpaikan näkyvyysprosentti on 65 %, tavoittelemme 75 %:n tasoa H1 loppuun mennessä
  • Alempien mobiilimainospaikkojen näkyvyysprosentti eli viewability% on tällä hetkellä seuraava:

  • Mobi-2 : 70 %

  • Mobi-3 : 60 %

  • Kaikki mobiilin alemmat mainospaikat yhteensä: 67 %

  • Boksit: 70 %, vaihtelee osioittain 60-85 % välillä

  • Suurtaulut: 75 %, vaihtelee osioittain 55-90 % välillä

  • Alemmat panoraamat/paraatit: 56 %, vaihteluväli 40-75 %

 

Seuraavat viikot testaamme erilaisia teknisiä vaihtoehtoja ladata mainos nopeammin näkyviin ylämainospaikoillemme, ja lähdemme sitten toteuttamaan tarvittavia muutoksia ripeällä aikataululla.

Mitä mainostaja voi tehdä hyvän näkyvyyden takaamiseksi?

Kun ostat takuukampanjan MTV:ltä, pidämme huolen, että saat 100% ostamistasi mainosnäytöistä nähtyinä näyttöinä.

Ohjelmallisesti ostamalla voit parantaa kampanjasi näkyvyyttä huomattavasti pitämällä huolen siitä, että mainoksen ensilataus on mahdollisimman kevyt, ja lisäämällä esimerkiksi Adformissa Polite Mode -nimellä kulkevan materiaalin aineistoosi.

Polite Mode -kuva on siis näkyvillä sen muutaman hetken ennen kuin varsinainen banneri latautuu, ja vie mainoksesi viestin sivuston käyttäjälle pidemmäksi aikaa. (Jos tämä Polite Mode kuulostaa vaikealta, älä huoli! Loistavat digisuunnittelun ammattilaisemme auttavat kyllä tässäkin asiassa!)

Desktopissa Polite Mode -aineiston käytöstä hyödytään enemmän kuin mobiilissa. Myös yläpaikkoja hyödyntävät kampanjat saavat siitä suurimman hyödyn, sillä bannerin pitää latautua nopeasti, jotta se ehtii ilmestyä ruudulle ennen ohi skrollausta.

Desktopissa Polite Moden sisältävät paraati-bannerit saivat yläpaikoillamme 4-20 prosenttiyksikköä suuremman näkyvyysprosentti-arvon kaikilla eri selaimilla. Se on arvokas määrä näyttöjä, oli kampanjan suuruus mikä tahansa!

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme