MTV ja Aller Media aloittavat ainutlaatuisen datayhteistyön

MTV Oy ja Aller Media yhdistävät ensimmäisinä mediataloina Suomessa verkkopalveluidensa kävijädatan ja perustavat yhteisen datamarkkinapaikan nimeltä MTV + Aller Data. 

"Parempi tehdä yhteistyötä kuin luimistella omassa karsinassaan"

MTV:n ja Allerin yhdistetyn kävijädatan avulla verkkomainonnan kohdentaminen tarkentuu ja monipuolistuu. Yhdistetty data takaa mainostajalle osuvammat mainosviestit valitsemilleen kohderyhmille.

”Pienessä maassa on parempi tehdä yhteistyötä kuin luimistella omassa karsinassaan. Kahden mediajätin ryhtyessä yhteistyöhön myös digimainonnan laatu ja kohdennettavuus paranevat roimasti”, sanoo Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä
 
”Yhdistämällä voimamme rakennamme uuden merkittävän datapoolin kotimaiseen digimarkkinaan”, kommentoi MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Kävijädatat toisiaan täydentäviä

Journalististen sisältöjen lisäksi MTV + Aller Data perustuu kuluttajien itse tekemiin sisältöihin, mikä tekee kiinnostusprofiileista monivivahteisempia. 

”MTV:n ja Aller Median kävijädatat ovat erinomaisesti toisiaan täydentäviä. Yhdistetyllä datalla on monenlaista kaupallista arvoa. Yhdessä tunnistamme enemmän selaimia ja tiedämme kuluttajista monipuolisemmin”, sanoo Aller Median datakyvykkyyden tuotannonohjauksesta vastaava Sini Kervinen

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme MTV:n laadukkaan uutis-, viihde- ja lifestylejournalismin rinnalle Allerin laajat ja monipuoliset sisällöt sekä käyttäjien itse tekemää sisältöä. Pystymme näin palvelemaan mainostaja- ja toimistoasiakkaitamme entistä monipuolisemmin verkkomainonnan ratkaisuissa”, iloitsee MTV:n tuotekehityksen johtaja Saku Sahramies

MTV:n datan vahvuus on tarkka tieto käyttäjien kiinnostusalueista, iästä ja sukupuolesta.

Aller Median datan määrä on sen sijaan laajuudeltaan omaa luokkaansa, ja sitä leimaavat vahvasti Suomen suurimman sosiaalisen median Suomi24:n keskustelupohjaisuus, käyttäjien itse tekemät sisällöt ja paikallisuus. 

MTV + Aller Datan tuotteet ostettavissa alkuvuodesta

MTV + Aller Data on ostettavissa oleva datatuote esimerkiksi ohjelmallisen verkkomainonnan markkinoilla. Toisaalta yhteisdatan avulla voi kohdentaa mainontaa myös MTV:n ja Aller Median omiin verkkopalveluihin.

Lisäksi yhteisdataa voi hyödyntää kanavariippumattomasti Allerin ja MTV:n omien medioiden ulkopuolella. 
 
Datatuotteet ovat ostettavissa alkuvuodesta 2017.

Lisätiedot MTV:n asiakkaille:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme