MTV mukana rakentamassa yhteistä digimainonnan markkinapaikkaa

Suomalaiset mediayhtiöt ovat kehittäneet yhteistyössä mediatoimistojen ja Adformin kanssa yhteisen digitaalisen mainonnan markkinapaikan, joka otetaan käyttöön lokakuun aikana.

Uuden automated guaranteed (AG) markkinapaikan kautta mediatoimistot voivat suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa helpommin ja nopeammin.  Markkinapaikka kattaa sekä desktop-, mobiili- että videomainonnan tuotteet. 

Digimainonnan ostamisen automaatiokehitykselle on tarvetta. Esimerkiksi videon ohjelmallinen ostaminen on vielä alkumetreillä, ja takuunäyttöisellä video on demand (VOD)-inventaarilla on edelleen tärkeä rooli digitekemisessä. Paras tapa varmistaa VOD-inventaarin saatavuus on tehdä siitä varaus ajankohtaan, jolloin näkyvyyttä tarvitsee.

MTV vahvasti mukana AG:n kehitystyössä

MTV toi jo vuonna 2014 oman Dive-varausjärjestelmän helpottamaan mediatoimistoiden digimainonnan varausprosessia ja online-mainosinventaarin varaamista.

”Digi-inventaarin varaaminen on ollut aina yllättävän monimutkaista ja aikaa vievää useine varausvaiheineen. Halusimmekin olla eturintamassa nopeuttamassa mediatoimistojen asiointia kanssamme", kertoo MTV:n suunnittelujohtaja Pasi Raassina ja jatkaa:

"Aika pian kävi kuitenkin selväksi, että MTV:n muista medioista erillinen ratkaisu ei riitä palvelemaan mediatoimistoja riittävästi. Lähdimme siksi keskustelemaan muiden mediatalojen kanssa mahdollisuudesta luoda yksi yhteinen digimainonnan markkinapaikka, josta ammattiostajat pääsisivät varaamaan paikallisten mediatalojen digi-inventaaria.”

Mukana  uudessa markkinapaikassa ovat MTV Oy:n lisäksi Sanoma Oyj, Alma Media Oyj, Otavamedia Oy, Aller Media Oy, A-lehdet Oy, KSF Media Ab, Kaleva Oy, Improve Media Oy, Keskisuomalainen Oyj.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme