Natiivimainonnan ratkaisuja MTV:ssä

Natiivimainonta on yksi sisältömarkkinoinnin muodoista. Se tarkoittaa kaupallisista tarpeista ja lähtökohdista tuotettua sisältöä, joka sopii luontevasti siihen mediaan tai kanavaan, jossa sisältöä julkaistaan tai jaetaan. 

Natiivimainonnassa hyödynnetään median kerrontamuotoja

Parhaimmillaan natiivimainonnassa hyödynnetään median keinoja ja kerrontamuotoja sisällöntuotannossa tai median sisältöelementtien kaupallistamisessa. Natiivimainonnan sisällöt istuvat luontevasti mediaan ja puhuttelevat kuluttajia. Se on tehokas vaikuttamisen väline niin olemassa olevien asiakkaiden sitouttamiseen ja opastamiseen kuin uusien asiakkaiden kohtaamiseen. 

Natiivimainonta voi olla myös asiakkaan omien sisältöjen tuomista median jakelukanavaan, jolloin toimitaan puhtaasti kaupallisen sisällön levittäjänä halutuille kohderyhmille.

Natiivimainonta pitää olla tunnistettavaa

Natiivimainonta ei ole piilomainontaa, vaan sen pitää olla aina tunnistettava mainokseksi.

Sisällön merkitsiminen mainonnaksi on myös asiakkaan edun mukaista, sillä yrityksen kannattaa olla tunnistettavissa kiinnostavan ja laadukkaan sisällön yhteydessä, joka luo positiivisia mielleyhtymiä yritykseen tai brändiin.  

Julkisen Sanan Neuvosto ja IAB Finland ovat laatineet medioille ohjeistukset natiivimainonnan merkitsemisestä verkossa, ja Viestintävirasto on ohjeistanut tuotesijoittelun merkitsemisestä televisiossa.

MTV:n vahvuudet natiivimainonnan kumppanina

  • Kuluttajaymmärryksestä ja asiakastarpeesta syntyvät ratkaisut
  • Monipuolinen sisällöntuotanto ja -jakelu samasta paikasta
  • MTV Natiivimainonnan verkoston kautta suuret ja kohdennetut yleisöt
  • Monipuolinen kampanjoiden raportointi
  • pitkät sisältöjen parissa vietetyt ajat
  • MTV tarjoaa lukijatakuun: MTV:n natiivimainonnan ratkaisuissa asiakas ei maksa klikeistä, vaan artikkelin parissa viihtyneiden tavoittamisesta.

CASET: Sisältöyhteistyö ja natiivimainonta MTV.fi:ssä

Case Leivontanurkka

12 vuotta jatkuvaa yhteistyötä: http://www.mtv.fi/leivontanurkka 


Case Tietovisa (Nivea for Men)


Case Videoartikkeli (Yale Doorman)


Case Terveystalo

Kysy lisätietoja:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme