Sisältömarkkinoinnin ratkaisut MTV:llä

Sisältömarkkinoinnissa mainostaja tuottaa kohdeyleisölleen merkityksellistä sisältöä, ja natiivimainonta on yksi sisältömarkkinoinnin muoto. Lue lisää vaikuttavasta markkinoinnista sisältöjen parissa!

Mitä on sisältömarkkinointi?

Sisältömarkkinoinnissa mainostaja tuottaa kohdeyleisölleen merkityksellistä sisältöä joko omiin kanaviin kuten verkkosivuilleen tai jonkun muun julkaisijan kanavassa.

Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on sitouttaa kuluttajia yrityksen asiakkaiksi heitä kiinnostavien sisältöjen avulla.

Sisältömarkkinoinnilla voidaan mm.

  • luoda (osto)tarpeita
  • kertoa tarinoita ja vaikuttaa yrityksen brändimielikuvaan
  • opastaa tai jakaa kokemuksia
  • rakentaa ja vahvistaa mielikuvaa asiantuntijuudesta
  • helpottaa ostopäätöksen tekemistä
  • viihdyttää kuluttajaa

Sisältömarkkinointia ohjaa liiketoiminnan tavoitteet ja mittarit. Sisältömarkkinoinnin tulisi olla

  • strategista
  • jatkuvaa
  • suunniteltua
  • joustavaa tekemistä

Sisältömarkkinointi ei ole piilomainontaa vaan paras teho hyvistä sisällöistä saadaan irti, kun yritys allekirjoittaa sen ylpeästi. Hyvä sisältö kannattaa myös jakaa mahdollisimman monessa kanavassa tavoittavuuden maksimoimiseksi.

Sisältömarkkinointia voidaan tehdä kanavariippumattomasti kaikissa kanavissa ja medioissa!

Mitä on natiivimainonta?

Natiivimainonta on julkaisualustaan luontevasti sopivaa sisältöä, jota tehdään kaupallisista tarpeista käsin.

Parhaimmillaan natiivimainonnassa hyödynnetään median keinoja ja kerrontamuotoja sisällöntuotannossa tai median sisältöelementtien kaupallistamisessa, jolloin sisältö istuu luontevasti mediaan ja puhuttelee kuluttajia. 

Natiivimainonta voi olla myös asiakkaan sisältöjen tuomista median jakelukanavaan, jolloin toimitaan puhtaasti kaupallisen sisällön levittäjänä halutuille kohderyhmille.

Natiivimainonta ei ole piilomainontaa, vaan sen pitää olla aina tunnistettava mainokseksi.

Sisällön merkitsiminen mainonnaksi on myös asiakkaan edun mukaista, sillä yrityksen kannattaa olla tunnistettavissa kiinnostavan ja laadukkaan sisällön yhteydessä, joka luo positiivisia mielleyhtymiä yritykseen tai brändiin.  

Julkisen Sanan Neuvosto ja IAB Finland ovat laatineet medioille ohjeistukset natiivimainonnan merkitsemisestä verkossa, ja Viestintävirasto on ohjeistanut tuotesijoittelun merkitsemisestä televisiossa.

MTV sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan kumppanina

  • Kuluttajaymmärryksestä ja asiakastarpeesta syntyvät ratkaisut
  • Monipuoliset sisällöntuotannot ja sisällön jakelu samasta paikasta
  • MTV Natiivimainonnan verkoston kautta suuret ja kohdennetut yleisöt
  • Monipuolinen kampanjoiden raportointi
  • pitkät sisältöjen parissa vietetyt ajat


CASET: Sisältöyhteistyö ja natiivimainonta MTV.fi:ssä

Case MPY Palvelut Oyj

ICT-ratkaisuja tarjoava MPY Palvelut Oyj tavoitti päättäjä-kohderyhmän sisältömarkkinoinnilla MTV.fissä >> Lue case kokonaisuudessaan

Case Leivontanurkka

12 vuotta jatkuvaa yhteistyötä: http://www.mtv.fi/leivontanurkka 


Case Tietovisa (Nivea for Men)


Case Videoartikkeli (Yale Doorman)


Case Terveystalo 

Kysy lisätietoja:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme