MTV:n Menestystarinoita mediassa -aluekiertue palautti mieliin TV:n ja elävän kuvan voiman

MTV jalkautui toukokuussa Joensuuhun, Tampereelle ja Turkuun kertomaan ilmiöiden ja tuotantojen rakentamisesta sekä onnistuneista asiakascaseista näyttelijä Roope Salmisen johdolla.

Aluekiertueen tilaisuudet pitivät sisällään lukuisia mielenkiintoisia puheenvuoroja - Turussa käsiteltiin seuraavia aiheita:

Kolme teesiä markkinoinnista

MTV:n aluemyynnin johtaja Sauli Asikainen pureutui avauspuheenvuorossaan markkinoinnin tärkeimpiin tukipilareihin, jotka ovat hänen mukaansa seuraavat:

  1. Tavoitteiden määritys on kaiken tekemisen perusta.
  2. Kasvua tavoitellessa täytyy puhuttella myös uusia asiakkaita.
  3. Kaikki tavoittavuus ei ole samanarvoista - sillä, missä mediaympäristössä mainos esitetään, on suuri merkitys

Saulin koko puheenvuoro Turun Menestystarinoita mediassa -tilaisuudesta yllä.

Kuinka mediailmiöt syntyvät?

MTV:n draamapäällikkö Jani Hartikaiselta kuulimme mediailmiöiden synnystä. Hartikainen otti puheenvuorossaan esille useita suosittuja sisältötrendejä kuten kotimaisuus, tiedolla viihtyminen ja koko perheen liveviihde. Tärkeimmäksi seikaksi hän nostaa TV-ohjelmakehityksessä kuitenkin katsojalähtöisyyden, jonka merkitys korostuu yhä enemmän.

Katso Janin puheenvuoro Turun Menestystarinoita mediassa -aamiaistilaisuudesta:


Mitä tapahtuu esiripun takana?

Roope Salminen on esiintynyt useissa TV-tuotannoissa, joista etenkin Enbuske, Veitola & Salminen ja Putous ovat nousseet jättimäisiksi viihde- ja someilmiöiksi.

Salminen paljastaa, etteivät lähetyksen jälkeisenä aamuna ole mielessä suinkaan Facebook-tykkäykset tai kavereiden mielipiteet illan lähetyksestä vaan jotain aivan muuta – nimittäin se, millaiset olivat katsojaluvut.

Katso Roopen puheenvuoro Turun Menestystarinoita mediassa -aamiaistilaisuudesta:

 

Mainostuotantojen synty - asiakascase

Mikko Samuli Tuotantoyhtiö Doopista kokosi puheenvuorossaan yhteen sitä, miten mainostuotannot syntyvät - toisinaan hyvinkin pienillä resursseilla! Esimerkiksi Turun Osuuskauppa on tuottanut Mainoseditin avulla parin vuoden ajan omat taktiset tv-mainoksensa yhden mainoksen tuotantokustannuksilla.

Katso Mikon puheenvuoro Turun Menestystarinoita mediassa -aamiaistilaisuudesta: 


Lopuksi tilaisuuden yhteenvetävä Sauli Asikainen muistuttaa, että pelkkien faktojen sijasta meidän on tärkeää muistaa kertoa myös tarinoita - sellaisia, jotka eivät unohdu vuosikymmenissäkään.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme