Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Aamuihmiset herättivät raadin sympatiat

ETUSIVU

HELMIKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

Katsomo-video ei ole saatavilla

AAMUIHMISET

RADIO NOVA

Hieno biisi, sympaattinen tarina ja tyylitajuinen, elokuvallinen toteutus. Hieno värimaailma ja vetoavaa 70-lukumeininkiä.

Mainostaja

Radio Nova

kaupallinen johtaja

Tarja Hagman

apulaisjohtaja

Jouni Mannerhovi

Mainostoimisto

PHS

luova johtaja, copywriter

Tommy Mäkinen

copywriter

Erkko Mannila

AD

Mikko Torvinen

agency producer

Olli Korpiala

asiakkuusjohtaja

Miska Rajasuo

projektipäällikkö

Kaisa Kinnunen

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto Oy

ohjaaja

Ragnar Jansson

kuvaaja

Kjell Lagerroos

leikkaaja

Ragnar Jansson, Matti Kihlström

tuottaja

Ari Laitinen

musiikki

Cat Stevens: 'Morning has broken'

TAUSTAT

HELMIKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

AAMUIHMISET

RADIO NOVA

Aamu on radiolle tärkeä aika

- Halusimme vahvistaa aamuohjelmamme tunnettuutta ja suosiota ja tuoda Kimmo Vehviläisen ja Minna Kuukan persoonia esiin, kertoo Radio Novan kaupallinen johtaja Tarja Hagman. - Aamu on kaikille radioille tärkeä ja aamun kuulijoista käydään kovaa kisaa. Vetovoimainen aamu tuo mukanaan kuulijoita myös päivään ja iltaan.

Mainonnan suunnittelijoita Tarja Hagman kehottaa panostamaan pitkäjänteisyyteen. - Radio on pieni media ja valitettavan harvoin osana strategista suunnittelua. Kannattaa huolehtia siitä, että brandi esiintyy radiossa radion ehdoilla, kuten se tekee toivottavasti muissakin medioissa. - Keskity radiomainontaan samalla intohimolla kuin muuhunkin sähköiseen tekemiseesi, niin saat parhaan tehon.

- Radio on muiden medioiden tapaan menossa kohti monimediallisuutta, ja radion jakelu on jo hyvin monimuotoista. RSS, PodCast, nettiradio ym. Sisällöllistä vetovoimaa haetaan mm. esiintyjien kautta. Sellaisilla markkinoilla, joilla on pitkä kaupallisen radion historia, luotetaan edelleen radiopersoonien kaikkivoipaisuuteen, kertoo Tarja Hagman.

Radio Nova on valtakunnallinen radioasema ja Suomen kaupallisista radioasemista kuunnelluin. Kansallisen Radiotutkimuksen (KRT) mukaan Radio Nova tavoittaa 1,6 miljoonaa kuuntelijaa viikossa. Pääkohderyhmänä ovat 25-54-vuotiaat aikuiset.

Helmikuun KPS-raadissa olivat: AD Anu Luoto/Lahtinen&Mantere Saatchi&Saatchi, copywriter Timo Vennonen/ezpa, copywriter Pasi Janhunen/Dynamo ja AD Minna Liukkonen/Konsepti.

SHORTLISTA

HELMIKUU 2010

Kurko Kaffittelut / Tarviiko sokeria

Mainostaja

Sinebrychoff

Mainostoimisto

Taivas

Tuotantoyhtiö

Falconauts

Perustelut

Hauskan legendan aineksia. Mainontaan on löydetty oma ilmaisutyyli. Loistava casting.

Unicef/Lapsikuolleisuus

Mainostaja

Suomen Unicef-yhdistys

Mainostoimisto

Taivas

Tuotantoyhtiö

7th Heaven Productions

Perustelut

Toimii. Toteutettu taloudellisesti, teemaan sopivasti. Inhorealistinen.

HK Ammunta

Mainostaja

HK – Ruokatalo

Mainostoimisto

hasan&partners

Tuotantoyhtiö

Kombo Oy

Perustelut

Riemastuttavan simppeli. Toimiva, tehokas ja fiksu. Käyttöyhteys toimii.

Saappaat

Mainostaja

Metsäliitto-yhtymä

Mainostoimisto

ezpa

Tuotantoyhtiö

FLMS bros&Co.

Perustelut

Puhuttelee kohderyhmäänsä. Pojan spiikki luontevuudessaan loistava.

F1 / Heikki Hangessa

Mainostaja

MTV Oy

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

Nitro FX

Perustelut

Kaikki kohdallaan. Älyttömän kaunista kuvaa. Hienosti hyödynnetyt kliseet kuten suomalainen yksinäisyys, sisu jne. Heikin näytteleminen luontevaa. Tyylikkäästi toteutettu.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme