Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Ahlgrens Bilar kaahasivat Karkkilaakson valtiaksi

ETUSIVU

KESÄ-HEINÄKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

BILAR

LEAF SUOMI OY

"Bilar on filmi, jossa tuote on keskiössä ja mukana alusta loppuun. Idea on hieno ja konsepti kantaa. Erityismaininta upeasta, kunnianhimoisesta animaatiosta."

Mainostaja

LEAF SUOMI OY

Markkinointipäällikkö

MIA NYGÅRD

Tuoteryhmäpäällikkö

MARI VAARA

NIINA LAMMILA

Markkinointijohtaja

TUOMAS ISAKSSON

Mainostoimisto

FAMILY

Copywriter

PIA AF HÄLLSTRÖM

AD

SAULI HIRVI

Asiakkuusjohtaja

JARI KARLSSON

Projektipäällikkö

SIRPA TUOVINEN

Tuotanto AD

JUHANA MIKKANEN

Muut

ELLI TUOMINEN

Tuotantoyhtiö

PINATA

Ohjaaja

Gang of Three / SAM SHINGLER

Äänituotanto

Humina / JURI SEPPÄ

Alkuperäismusiikki

Humina / JURI SEPPÄ

TAUSTAT

KESÄ-HEINÄKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

BILAR

LEAF SUOMI OY

Näin maailman myydyin vaahtokarkki ”Ahlgrens Bilar” tuotiin Suomeen

”Makeispussit ovat Suomen makeismarkkinoiden suurin tuoteryhmä. Tuotemerkkejä ja makuja on tarjolla lukuisia, mutta todelliset makeispussien superbrändit ovat puuttuneet,” Leafin markkinointipäällikkö Mia Nygård kertoo.

Bilar-lanseerausta pohjustettiin teaseröinnillä, jossa hyödynnettiin virallisia liikennevalvontakameroita: mm. valvontakameraa Turun satamassa, Turun kaupungin webcamia ja automaattista nopeusvalvontakameraa Helsingissä. Kuvia vaaleanpunaisesta ”Bilar”-autosta käytettiin mm. Naurunappula -yhteisössä, mikä nousi kirjoituksiin verkkolehdissä. Kesäkuun puolivälissä ”Bilarit” huputtivat autoja Helsingissä, Tampereella ja Turussa sekä jakoivat tuotemaistiaisia. Tällä hetkellä Facebookissa on n. 27 400 fania.

Televisiokanavien ohella lanseerauskampanja näkyi verkossa netti-tv:ssä ja bannereina, leffateattereissa ja valtakunnallisessa ulkomainonnassa.

” Kampanjatuloksissa näkyy erinomaisen hyvin että olemme tavoittaneet lanseerausvaiheen tavoitellun kohderyhmän eli nuoret ja nuorenmieliset: brändin autettu tunnettuus nousi kohderyhmässä kampanjan ansiosta lähes 80%:iin. Myös mainoksen luova ratkaisu toimi erinomaisesti: mainokset koettiin erilaisiksi, niistä pidettiin ja ne saivat aikaan ostokiinnostusta,” Mia Nygård iloitsee.

Raadissa olivat AD Ville Granroth SEK&Greyltä, AD Jari Myllykoski LM Saatchi&Saatchilta, strategiajohtaja Samuli Salokangas Mainostoimisto MBE:stä ja toimitusjohtaja Sakari Kemppainen Mainostoimisto Siberiasta.

SHORTLISTA

KESÄ-HEINÄKUU 2011

House

Mainostaja

If Vahinkovakuutus

Perustelut

Erottuvaa, vaikuttavaa vakuutusmainontaa. Tunnistaa Ifin mainokseksi. Loistava musiikki.

Ninja ja Lohikäärme

Mainostaja

Tjäreborg

Mainostoimisto

358

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki

Perustelut

Hauska ja sympaattinen mainos. Hyvän sarjan ja mainion konseptin onnistunutta jatkoa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme