Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Draaman kuningatar pienestä pitäen

ETUSIVU

MAALISKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

DRAMA QUEEN

YOUNG DIRECTOR AWARD by CFP-E/SHOTS

"Hienosti dramatisoitu tarina, joka toimii kohderyhmässään ja on ymmärrettävä kielirajojen ylikin. Osoittaa vääjäämättä mikä merkitys on hyvällä tarinalla ja hienolla tuotannolla."

Mainostaja

YOUNG DIRECTOR AWARD by CFP-E/SHOTS

President of CFP-E

FRANCOIS CHILOT

Project manager

HANNES JAKOBSEN

Mainostoimisto

PHS

Copywriter

MIRA OLSSON

AD

MINNA LAVOLA

Tuotantoyhtiö

L-A-D-A/CAVIAR

Director

ROGIER HESP

Executive produser

JACQUES VEREECKEN

Produser

KAREN BRUINSMA

Production manager

EEFJE HELMUS

Editor

MAURIK DE RIDDER

Post production

GOEROEPOST MEDIA

DOP

STEVE WALKER

Sound design

STUDIO DE KEUKEN

Sound

JASNAI JANSEN

Gaffer

JOOST MEEUWIG

Assistant

SVEN KOMMERS

Make-up

EVALOTTE OOSTEROP

TAUSTAT

MAALISKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

DRAMA QUEEN

YOUNG DIRECTOR AWARD by CFP-E/SHOTS

Hyvä mainos viihdyttää ja tarjoaa oivaltamisen iloa

-Tavoitteena oli luoda tunnettuutta Young Director Award:ille, nuorten mainoselokuvaohjaajien kansainväliselle kilpailulle, sekä saada vuoden 2010 kilpailuun mahdollisimman paljon osallistujia myös alan ulkopuolelta, kertoo mainonnan suunnittelija Mira Olsson.

Miran mielestä mainonnan suunnittelu mainoselokuvaohjaajille ei sinänsä poikkea muun mainonnan suunnittelusta. - Ainahan sitä yrittää tehdä töitä, jotka toimivat yli odotusten. Lisähaastetta tietysti tuo se, kun tietää kohderyhmän nähneen kaikki maailman parhaat mainoselokuvat ja katsovan kaikkea erityisen kriittisin silmin.

Amsterdamissa nykyään asuvan Mira Olssonin mielestä mainoselokuva voi hyvin niin Suomessa kuin muuallakin . – Mainokset pysyvät osana populaarikulttuuria, jos ovat sen arvoisia. Suunnittelijoiden tulisikin keskittyä tekemään sellaisia töitä, jotka eivät häiritse, vaan viihdyttävät ja oivalluttavat. Lisäksi niiden pitäisi olla osa kommunikaatiokokonaisuutta, joka ohjaa ihmisiä toimintaan esimerkiksi netissä.

Maaliskuun Parhaita Sekunteja arvioivat graafinen suunnittelija Päivi Cavonius / Recommended Finland, copywriter Pia af Hällstöm / Family Inc., copywriter Mikko Pekkala / N2 ja AD Risto Sihvo / DDB.

SHORTLISTA

MAALISKUU 2010

Mikko ja Marco

Mainostaja

Elisa Matkapuhelinpalvelut

Mainostoimisto

N2 Helsinki

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Hauska idea. Vaikeasti viestittävä asia esitetty hienosti ja yllättävästi. On uutta että mainonnalla kommentoidaan jotakin ajankohtaista, muussa yhteydessä esillä ollutta juttua.

Keno / Onnittelija

Mainostaja

Veikkaus Oy

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

Motel Royal

Perustelut

Nauratti. Jälleen löydetty uusi kulma kertoa tuttua asiaa. Toimivaa draamaa, erinomainen esiintyjä, tyyylipuhdas, visuaalisesti harkittu ja kenomainen toteutus.

Lidl Trattoria / Alfredo

Mainostaja

Lidl Suomi

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Woodpecker Film

Perustelut

Ansaitsee kaikki sympatiapisteet ja onnittelut. Uskallettu lähteä kertomaan tarinaa ja samalla tekemään tuotemainontaa. Lanseeraa hienosti tuoteperheen ja toimii myös taktisesti. Irtiotto haastavassa kategoriassa.

Häät

Mainostaja

McDonald's

Mainostoimisto

DDB Helsinki

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Loistava idea, jossa mennään suoraan asiaan. Tuotantoarvot kohdallaan. Onnistunutta mainosdraamaa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme