Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Kovalaisen karisma vei Fonectan ylivoimaiseen voittoon

ETUSIVU

ELOKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

16400 "KUKA SOITTI"

FONECTA OY

"Todella hieno filmi, joka tempaa mukaansa ja josta tulee hyvä fiilis. Jokainen kuva on mietitty huolella. Musiikki tukee mainiosti tarinaa ja jää soimaan päähän. Karismaattiset päätähdet. Tämä ei voi olla tuotteen myynnille haitaksi!"

Mainostaja

FONECTA OY

Markkinointipäällikkö

MINNA LINDHOLM

Markkinointi- ja viestintäjohtaja

JUKKA-PEKKA VUORI

Mainostoimisto

MAINOSTOIMISTO KAPINA OY

Copy

JUSSI TURHALA

AD

JYRKI REINIKKA

Strategiajohto

SEK&GREY / MARCO MÄKINEN

Tuotantoyhtiö

OTTO TUOTANTO OY

Ohjaaja

JONAS ALEXANDER ARNBY

Kuvaaja

JO EKEN TORP

Tuottaja

ARI LAITINEN

Musiikin Etsintä

MUSICSTYLIST / JESPER GADEBERG

Äänisuunnittelu

BJØRN VIDØ

Erikoisefektit

ASYLUM SFX LONDON

Mediatoimisto

TOINEN HELSINKI OY

Suunnittelija

RIKU TALVITIE

Tuottaja

JENNI KANERVA

TAUSTAT

ELOKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

16400 "KUKA SOITTI"

FONECTA OY

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuori kertoo, että kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Fonectan 16400-mobiilipalvelun brändiarvoa ja tätä kautta käyttömääriä.

”Mediahäly kasvaa koko ajan. Haaste on erottua massasta. Fonectan tapauksessa se on erittäin kriittistä, koska tuotteemme edustavat monelta osin matalan kiinnostuksen kategoriaa. Markkinointi on meille kasvun moottori, ja olemme taantumankin aikana uskaltaneet lisätä markkinointipanostuksia ja panostaa laatuun erinomaisin tuloksin,” Vuori sanoo.

Mainoksen kalleutta kritisoineille Jukka-Pekka Vuorella on selkeä viesti: ”Tarjoustalotyyppinen tv-mainonta ei kuulu strategiaamme enkä olisi sitä kovin monelle suosittelemassa. Suomalaiselta markkinointiviestinnältä odotetaan koko ajan enemmän luovuutta ja rohkeutta. Sitten kun joku tekee niin, niin sekään ei tunnu olevan hyvä. Tärkeintä on, että asiakkailta saamamme palaute on ollut 99 prosenttisesti positiivista sekä kaupallisesti että brändin kannalta. 20 prosenttia markkinoinnista kasvattaa sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä merkittävästi kysyntää, ja tämä kampanja kuuluu siihen kategoriaan.”

Vuoren mielestä suomalaisia mainoksia ajetaan ohjelmavirrassa aivan liian lyhyen aikaa ja vaatimattomilla TRP-tasoilla. ”Tämä mainos tekee siitä poikkeuksen. Ennakkotestit ja palaute kertovat, että tätä konseptia voidaan ajaa kolminkertainen määrä keskiarvoon verrattuna. Sillä saadaan pitkän aikavälin kustannustehokkuutta.”

”Tv on edelleen paras ja tehokkain väline suurten massojen tavoittamiseen ja se on kiistaton ykkösmediamme. Taitava ostaja löytää kanavatarjonnan pirstaloitumisesta huolimatta ne ohjelmavirrat, joiden kautta puhutellaan tehokkaimmin maksavia asiakkaita.”

”Solmimme viime kevään Heikin kanssa pitkäaikaisen markkinointiyhteistyön, joka tähtää nimenomaan hänen positiivisen imagonsa hyödyntämiseen tuotemainonnassamme. Heikki on Fonectan "testikuljettaja" kasvavalle internet- ja mobiilitarjoamallemme. Olemme kaikki osapuolet innoissamme yhteistyöstä, ja Heikkiä tullaan näkemään Fonectan mainonnassa jatkossakin,” Vuori lupaa.

Elokuun mainoksia arvioivat AD Olli Repo LM Saatchi&Saatchilta, AD Teemu Tuohimaa Adsekista, copy Jussi Pekkala Bobista ja luova johtaja Jani Halme Toinen Helsinki Oy:stä.

SHORTLISTA

ELOKUU 2010

Arrival

Mainostaja

Aurinkomatkat

Mainostoimisto

Skandaali Publicis

Tuotantoyhtiö

B-Reelfilms

Perustelut

Hyvin näytetelty ja toteutettu filmi, jossa hyvä fiilis säilyy loppuun saakka. Tarinaa jaksaa seurata. Hyvä idea, jossa kyse on oikeasta suosittelusta.

Hey Pedro

Mainostaja

Finlandia Group

Mainostoimisto

Tehtaankatu Oy

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto

Perustelut

Hienoa tarinankerrontaa. Lajityypissään ehjä ja tasapainoinen filmi. Uusi tv-mainostaja, mikä on aina tervetullutta.

Kesän lapsi

Mainostaja

Fonecta Oy

Mainostoimisto

Kapina Oy

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto

Perustelut

Oivallinen musiikinkäyttö. Tuote ja tuotelupaus kommunikoitu onnistuneesti. Tarina etenee tosiaan tuotteen ehdoilla.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme