Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS elokuu 2013: Lidl - HeVi-ennakkoluuloja filmisarja

ETUSIVU

Elokuu 2013

Katsomo-video ei ole saatavilla

HEVI- ENNAKKOLUULOJA FILMISARJA

LIDL

"Huikea mainosfilmisarja, jossa tuoteryhmä on ytimessä. Konseptin sama itseironinen idea toimii filmistä toiseen. Ajankohtaista suomalaista hienoa tarinankerrontaa, joka kantaa loppuun asti.”

Mainostaja

LIDL SUOMI KY

Toimitusjohtaja

LAURI SIPPONEN

Ostojohtaja

TIMO HANSIO

Mainonnan projektipäällikkö

CHRISTIAN SAUKKOLA

Mainospäällikkö

SEPPO NIEMELÄ

Mainostoimisto

FOLK FINLAND OY

Luova johtaja

TOMMI LAIHO

Copywriter

SAMI KORJUS

AD

KIMMO KIVILAHTI

Graafinen suunnittelija

JIRKA VÄÄTÄINEN

Tuotantoyhtiö

BANDFILM OY

Ohjaaja

OSMO WALDEN

Tuottaja

PAULIINA TEIRIKARI

Kuvaaja

JUSSI EEROLA

Leikkaaja

MIKKO SAVINAINEN

Mediatoimisto

MEDIATOIMISTO HAPPI OY

Account Director

LEENA WASENIUS

Planner - TV, radio, cinema

ANU KUIVANEN

Raati

MIKA BACK

SEK & GREY

HEIDI JUNGAR

KING

JAANA SYTELÄ

Skandaali

MARJA USKI

IUM

TAUSTAT

ELOKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

HEVI-ENNAKKOLUULOJA-FILMISARJA

LIDL

Lidl haluaa vahvistaa hedelmä- ja vihannesvalikoiman tuoreusimagoa ja viestiä valikoiman laajuudesta sekä kotimaisuudesta. Elokuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi valittiin Lidlin filmisarja HeVi-ennakkoluuloja.

Raadin perustelut: ”Huikea mainosfilmisarja, jossa tuoteryhmä on ytimessä. Konseptin sama itseironinen idea toimii filmistä toiseen. Ajankohtaista suomalaista hienoa tarinankerrontaa, joka kantaa loppuun asti.”

Kampanja pyörii parhaillaan ruudussa ja sen tulokset nähdään kampanjan päätyttyä. ”Kohderyhmänä kampanjassa ovat päivittäisostopäättäjät. Saamamme palautteen määrä kertoo kampanjan saaneen hyvin huomiota ja uskomme, että kampanjan sisältämät viestit ovat menneet hyvin läpi. Myös taloudelliset tulokset vaikuttavat lupaavilta,” kertovat mainospäällikkö Seppo Niemelä ja ostojohtaja Timo Hansio Lidl Suomi Ky:stä.

Filmisarjassa esiintyy jo aiemmista Lidlin mainoksista tuttu perhe. ”Olemme jatkaneet huumoriin ja itseironiaan perustuvaa linjaa. Kampanjasta on tullut poikkeuksellisen paljon palautetta, joista valtaosa positiivista. Tärkeintä on tietysti se, että kampanja on huomattu laajasti,” jatkaa Niemelä.

Televisio toimii kampanjan päämediana. ”Tarina on ensisijaisesti rakennettu kolmen minuutin mittaisen tv-mainoksen kautta ja viestiä on pyritty vahvistamaan muiden tukimedioiden avulla.”

2011 lokakuussa Lidl voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit Päiväys-filmillään, jossa pureuduttiin alennettujen tuotteiden tuoreuteen. Lidlin filmeistä tutun perheen näkyminen jatkossa jää arvoitukseksi. ”Toistaiseksi he jäävät hyvin ansaitulle lomalle. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan,” Hansio päättää.

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalla pe 20.9. klo 23.05 ja Subilla la 21.9. klo 16.00. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 24.10.2013.

SHORTLISTA

ELOKUU

Raati ei valinnut elokuulle shortlistaa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme