Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS helmikuu 2014: HelsinkiMissio - Älä jätä ihmistä yksin

ETUSIVU

Helmikuu 2014

Katsomo-video ei ole saatavilla

ÄLÄ JÄTÄ IHMISTÄ YKSIN

HELSINKIMISSIO

"Tositarinaan perustuva filmi vaikuttaa tunteisiin ja herättää ajattelemaan. Autenttinen ympäristö ja musiikki siivittävät koskettavaa tarinaa."

Mainostaja

HELSINKIMISSIO

Toiminnanjohtaja

OLLI VALTONEN

Apulaistoiminnanjohtaja

SARI VAPAAVUORI

Viestintäpäällikkö

KRISTIINA BACKBERG

Mainostoimisto & tuotantoyhtiö

FOLK FINLAND

Copywriter

TOMMY MÄKINEN

TOMMI LAIHO

Art Director

PETTERI TYYNELÄ

Tuottaja

ELINA RAITIS

Planner

JAANA HAAPALA-LAIHO

Ohjaus & kuvaus

HULK HYVÄRINEN

Leikkaus

JOHANNES SALONEN / freelancer

Supervisor

RANE TIUKKANEN / freelancer

Editointi

VEIKKO RUUSKANEN / Toast Post

Esiintyjä

SISKO HAAPALA

Raati

MARI ERÄMAA

Mainostoimisto SMOY

JOONAS HYYPPÄ

Suunnittelutoimisto Virta Helsinki

TONI KALLIO

Vizeum

VALTTERI VITAKOSKI

Rocky Advertising

TAUSTAT

HELMIKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

ÄLÄ JÄTÄ IHMISTÄ YKSIN

HELSINKIMISSIO

HelsinkiMission tavoitteena oli havahduttaa suomalaiset näkemään aikaamme vaivaavan ongelman, yksinäisyyden. HelsinkiMission mainosfilmi ”Älä jätä ihmistä yksin” valittiin helmikuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ” Tositarinaan perustuva filmi vaikuttaa tunteisiin ja herättää ajattelemaan. Autenttinen ympäristö ja musiikki siivittävät koskettavaa tarinaa.”

Kampanjan pääelementtinä oli Älä jätä ihmistä yksin -filmi. ”Sen esittämiselle televisio on luonteva ja erinomainen kanava. Se tavoittaa edelleen kerrallaan valtavasti ihmisiä”, kertoo HelsinkiMission viestintäpäällikkö Kristiina Backberg. Kampanjan tavoitteena oli koskettaa kaikenikäisiä suomalaisia ja saada heidät näkemään toisensa sekä auttamaan tarvittaessa.

Kampanja näkyi vahvasti myös sosiaalisessa mediassa. Filmiä jaettiin erityisesti YouTubessa ja Facebookissa. Positiivista palautetta on kertynyt paljon. ”Ihmiset ovat olleet kosketettuja ja kiitelleet siitä, että olemme ottaneet esille näin haasteellisen asian. Kaukaisin palaute tuli Edinburghista, jossa asuvan kommentoijan mukaan siellä ei koskaan voisi tapahtua tällaista. Siellä ei anneta kenenkään harhailla yksin.”

Kampanja on onnistunut erinomaisesti. ”Saimme aikaiseksi keskustelua auttamisesta ja auttamatta jättämisestä. Saimme uusia vapaaehtoisia ja katuvarainhankinta tuotti erinomaista tulosta”, Kristiina Backberg jatkaa.

Kampanjan koskettavin kohtaaminen on tapahtunut Älä jätä ihmistä yksin -tapahtumassa Kampin kauppakeskuksessa. ”Tapahtumassa näytettiin, millaista yksinäisen vanhuksen elämä voi olla. Seniorit esittivät yksinäisiä vanhuksia pienillä näyttämöillä. Pieni poika säntäsi yleisön joukosta lohduttamaan: Hän ei halunnut jättää ihmistä yksin.”

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalla pe 21.3. klo 22.35 ja Subilla la 22.3. klo 16.55. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 24.4.2014.

SHORTLISTA

HELMIKUU

Postimies

Mainostaja

Instrumentarium

Mainostoimisto

TBWA

Tuotantoyhtiö

Pablo Films

Perustelut

Tarina, joka menee suoraan asiaan eli huonon näön parantamiseen. Sopii hyvin aiempiin mainoksiin.

Kariniemen Poppis

Mainostaja

HK Ruokatalo

Tuotantoyhtiö

Mr. Wolf

Perustelut

Filmistä jää positiivinen vire. Hyvän tuulinen ja monta mielenkiintoista kuvauslokaatiota. Hulluja suomalaisia hyvällä huumorilla. Tuotteen käyttöyhteydet tuotu hyvin esille.

Maailman parasta pizzaa etsimässä

Mainostaja

Kotipizza

Mainostoimisto

N2

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Viihdyttävä ja elokuvamainen. Berlusconi kohun ympärille rakennettu tarina, joka vahvistaa suomalaisuutta. Hyvä slogan lopussa.

Poimijat

Mainostaja

Viestilehdet

Perustelut

Tarina on yksinkertainen ja jää mieleen. Filmi erottuu rauhallisuudellaan edukseen. Pieni rosoisuus on edukseen ja tuo lämpimän olon.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme