Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS huhtikuu 2013: Kokkikartano - Makaronilaatikko

ETUSIVU

Huhtikuu 2013

Katsomo-video ei ole saatavilla

KOKKIKARTANO - MAKARONILAATIKKO

KOKKIKARTANO

"Ajassa kiinni oleva mainos, joka on tehty tuotteen ehdoilla. Kuvakerronnassaan rehellinen mainos ei ylilupaa, vaan onnistuu herättämään luottamusta ja välittää fiiliksen pienestä, sympaattisesta brändistä."

Mainostaja

KOKKIKARTANO

Myynti- ja markkinointipäällikkö

JAANA HEIKKILÄ

Toimitusjohtaja

KATI RAJALA

Strategi

ESA JÄÄSKELÄINEN / DAIGO OY

Mainostoimisto

FOLK FINLAND OY

Asiakkuusjohtaja

MARJA VATTULAINEN

Copywriter

TOMMI LAIHO

LASSE PAASTO

AD

KIMMO KIVILAHTI

Tuottaja

ELINA ESTLANDER

Tuotantoyhtiö

WOODPECKER FILM OY

Ohjaaja

SAM SHINGLER

Tuottaja

JUKKA VALTANEN

Kuvaaja

TUOMAS JÄRVELÄ

Tuotantopäällikkö

ANNA VEIJOLA

Rekvisitööri

MARIA YLÄTUPA

Leikkaaja

ANSSI MÄÄTTÄ

Äänisuunnittelu

TIMO ANTTILA / HUMINA

Mediatoimisto

MEDIATOIMISTO VOITTO

Asiakkuuden johto

LEA LÅS

Planner

JOHANNA LINNA

Tv-suunnittelu

IRMA SALMINEN

Raati

TOMI JALKANEN

Skandaali

NOORA KIVILAHTI

Mainostoimisto MBE

SATU PUUMALA

Dagmar

LAURI VASSINEN

Sherpa

TAUSTAT

HUHTIKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

KOKKIKARTANO - MAKARONILAATIKKO

KOKKIKARTANO

"Kampanjan tavoitteena oli tehdä Kokkikartanoa, pientä keravalaista ruokatehdasta, tunnetummaksi kuluttajien keskuudessa ja kertoa niistä periaatteista, joilla me teemme ruokaa. Kohderyhmänä olivat kaikki ihmiset, jotka syövät ruokaa, ja heille me halusimme viestiä periaatteistamme konkreettisesti lihamakaronilaatikon kautta", toimitusjohtaja Kati Rajala kertoo.

Kampanjan tulokset näkyivät nopeasti: "Jo nyt voimme sanoa, että tunnettuumme on noussut huimasti ja lihamakaronilaatikon myyntikin on moninkertaistunut. Kokkikartanon lihamakaronilaatikosta on näinkin lyhyessä ajassa tullut käsite."

Rajala kertoo mainoksen herättäneen runsaasti myönteisiä kommentteja. "Tuntuu jotenkin poikkeukselliselta, että kuluttajat ovat meihin yhteydessä kehuakseen mainontaamme. Ja on jopa käynyt niin, että meihin on oltu yhteydessä eräästä ison koulun keittiöstä ja kysytty vinkkejä lihamakaronilaatikon valmistukseen. Oma henkilökunta on myös kokenut mainonnan omakseen ja ollut tyytyväinen siihen, kuinka meidän näköistämme se on ollut."

Kokkikartano oli nyt ensimmäistä kertaa mainostajana televisiossa. "Meille se oli suuri harppaus. Tosiasia on kuitenkin, että tv-mainonta on oiva tapa saavuttaa isoja joukkoja, joten se tulee varmasti olemaan isossa roolissa myös tulevaisuudessa. Kuukauden Parhaat Sekunnit -voitto heti ensimmäisellä kampanjalla on huikean hienoa ja antaa meille uskoa jatkaa eteenpäin omalla polullamme", Rajala sanoo.

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalta 24.5. klo 22.50 ja Subilta la 25.5. klo 15.55. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 28.6.2013.

SHORTLISTA

HUHTIKUU

DNA / Tyrä

Mainostaja

DNA Oy

Mainostoimisto

hasan & partners

Tuotantoyhtiö

Also Starring Oy

Perustelut

Hieno mainonnallinen konsepti. Jatkaa onnistunutta linjaa.

Iltalehti on uudistunut

Mainostaja

Iltalehti

Tuotantoyhtiö

Grillifilms Oy

Perustelut

Mielenkiintoinen kuvakerronta, rikkoo perinteistä kysymys/vastaus -konseptia. Mainos herättää uteliaisuuden ja saa pohtimaan ostopäätöstä.

Golden Cap Classic

Mainostaja

Sinebrychoff Oy Ab

Tuotantoyhtiö

Motel Royal

Perustelut

Saa hyvälle tuulelle ja herättää janon, joten mainos tekee sen, mitä sen on tarkoituskin tehdä. Kevyt ja raikas, tuotteelle ominainen ratkaisu.

Liikenneturva / Kohtaaminen

Mainostaja

Liikenneturva

Tuotantoyhtiö

Indime Oy

Perustelut

Pelkistäminen toimii. Viesti välittyy hyvin yksinkertaisten kuvien ja tunnelman kautta. Positiivinen, kannustava ote.

SIWA / Remontti

Mainostaja

Suomen Lähikauppa Oy

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki Oy

Perustelut

Rehellisyys toimii ja puree suomalaisiin. Spotti olisi ollut parempi ilman lopun kaupunkilistausta.

Tele Finland / Pienet kauniit teot

Mainostaja

Tele Finland Oy

Mainostoimisto

Adsek

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki Oy

Perustelut

Erottuvaa operaattorimainontaa. Konsepti taipuu erilaisiin spottituotantoihin. Sympaattinen ja inhimillinen toteutus.

Valintatalo / Tuoreloru

Mainostaja

Suomen Lähikauppa Oy

Mainostoimisto

DDB Helsinki

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki

Perustelut

Kiinnostava mainos, jonka jaksaa katsoa. Sopii lupaukseen ja koettaa maalata kaupunkilaisuutta monimuotoisesti.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme