Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS huhtikuu 2014: Lidl - Airo- ja äyskärimuseo

ETUSIVU

Huhtikuu 2014

Katsomo-video ei ole saatavilla

AIRO- JA ÄYSKÄRIMUSEO

LIDL

"Laadukas filmi, jossa on hauskaa vastakohtien leikittelyä. Museon ankeuteen ja grillauksen iloon on kohderyhmän helppo samaistua."

Mainostaja

LIDL SUOMI KY

Toimitusjohtaja

LAURI SIPPONEN

Ostojohtaja

TIMO HANSIO

Mainonnan operatiivinen päällikkö

CHRISTIAN SAUKKOLA

Mainospäällikkö

SEPPO NIEMELÄ

Mainostoimisto

HASAN & PARTNERS

Asiakkuusjohtaja

TOMI KINNUNEN

Projektipäällikkö

MIKKO ROSVALL

Luova johtaja

EKA RUOLA

Suunnittelija & AD

JOONA VILJANEN

Suunnittelija & Copywriter

KARI PUUMALAINEN

Tuotantoyhtiö

OTTO PRODUCTION

Ohjaaja

RAGNAR JANSSON

Tuottaja

ARI LAITINEN

RISTO NIKKILÄ

Leikkaaja

ANTONY BENTLEY

Mediatoimisto

VIRTA

Account Manager

MINNA AHLSTEN

Head of Broadcast

JIRKA RAUTAVIRTA

Raati

ANNE RUSANEN

SEK & GREY

JUKKA JÄRVINEN

Mainostoimisto Fabrik

MATTI MATTILA

The Family Inc.

MINNA LIUKKONEN

Faster Horse

TAUSTAT

HUHTIKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

AIRO- JA ÄYSKÄRIMUSEO

LIDL

Lidl muutti Grillimaisterin mainonnan kohderyhmän painotuksen miehistä koko kansan suuntaan. Lidlin mainosfilmi ’Airo- ja äyskärimuseo’ valittiin huhtikuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Lidlin kohderyhmänä on lähes koko Suomen kansa. ”Teettämämme tutkimuksen mukaan grillaaminen on koko kansan puuhaa. 90 % suomalaisista grillaa”, kertoo Lidlin mainospäällikkö Seppo Niemelä.

Idea filmiin on saatu suomalaisten tavasta lähteä kuluttamaan loma-aikaa. ”Eksytään sellaisiin paikkoihin, joihin ei normaalisti mentäisi. Maaseutumatkailu saattaa johtaa esimerkiksi airo- ja äyskärimuseon kaltaisiin paikkoihin”, kuvailee hasan & partnersin Creative Joona Viljanen.

”Grillimaisteri on suomalaistunut ja tänä päivänä olemme ainoa Lidl-maa, joka tekee tämän tyyppistä mainontaa kuin täällä Suomessa tehdään”, jatkaa ostojohtaja Timo Hansio Lidliltä.

Mainoksesta on saatu positiivista palautetta. ”Eräs kuluttaja jopa kysyi mistä tällainen airo- ja äyskärimuseo oikein löytyy? Valitettavasti jouduimme vastaamaan, että se on kuvitteellinen museo. Kenties se ensi kesänä jo jostain löytyy”, jatkaa Lidlin Niemelä.

Kampanjan tulokset vaikuttavat lupaavilta. ”Kyllä, on pakko myöntää, että ovipumppu on laulanut paljon enemmän. Uskomme, että tästä on tulossa kaikkien aikojan Grillimaisteri-kesä”, toteaa Lidlin Hansio.

Lidl on voittanut Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun aiemmin elokuussa 2013 filmisarjalla HeVi-ennakkoluuloja, lokakuussa 2011 filmillä Päiväys sekä lokakuussa 2010 filmillä Saapuminen.

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalla pe 23.5. klo 22.40 ja Subilla la 24.5. klo 16.55. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan torstaina 26.6.2014.

SHORTLISTA

HUHTIKUU

Tikkaat

Mainostaja

Terveystalo

Mainostoimisto

DDB

Tuotantoyhtiö

Woodpecker Film

Perustelut

Toteutus yksinkertainen. Idea toimii. Filmi kertoo viehkeällä tavalla onnettomuuden mahdollisuudesta.

Ämpärinatta

Mainostaja

LIDL

Mainostoimisto

hasan & partners

Tuotantoyhtiö

Otto Production

Perustelut

Hassua kesäpelimeininkiä. Positiivinen hullu vire toimii läpi filmin.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme