Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS joulukuu 2013: Mommox-nenäsumute - Feeling stuffy

ETUSIVU

Joulukuu 2013

Katsomo-video ei ole saatavilla

FEELING STUFFY - NHENÄ THUKOS

MOMMOX-NENÄSUMUTE

”Hienovaraisella komiikalla varustettu tunnelmallinen mainosfilmi, johon katsojan on helppo samaistua. Uudenlaista ja positiivisesti erottuvaa mainontaa toimialallaan.”

Mainostaja

SANDOZ

Head Commercial Operations Retail Finland

JUHA PAAKKOLA

Marketing and Sales Coordinator

HETA PELTOLA

SAARA PELLOSNIEMI

Mainostoimisto

BACKMAN & BROS

Copywriter

JANNE BACKMAN

Art Director

TEEMU KULLAS

Tuotantoyhtiö

GRILLIFILMS

Ohjaaja

OLLI RÖNKÄ

Tuottaja

PETTERI LEHTINEN

DOP

MIKAEL GUSTAFSSON

Lavastus

KATARINA LUME

Puvustus

SANJA KANGAS

Leikkaaja

TIMO HALONEN

Äänisuunnittelu

JURI SEPPÄ / HUMINA

Post Production

TALVI DIGITAL

Mediatoimisto

DAGMAR OY

Client Manager

ANNIKA HÄTÖNEN

TV Planner

SARI ORAS

Raati

ANSSI KUOKKA

Touch Worldwide

KALLE TUOMINEN

Mainostoimisto Mainio

LASSE KANGASMAA

Bob The Robot

LINDA SÖDERMAN

Sherpa

TAUSTAT

JOULUKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

FEELING STUFFY - NHENÄ THUKOS

MOMMOX-NENÄSUMUTE

Sandoz lanseerasi uuden itsehoitolääkkeen Mommox-nenäsumutteen allergisen nuhan hoitoon. Sandozin mainosfilmi ”Feeling stuffy” valittiin joulukuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Hienovaraisella komiikalla varustettu tunnelmallinen mainosfilmi, johon katsojan on helppo samaistua. Uudenlaista ja positiivisesti erottuvaa mainontaa toimialallaan.”

”Mainoksesta on tullut paljon positiivista palautetta, juuri sen erilaisuudesta ja erinomaisesta asiakasnäkökulmasta johtuen. Nhenä Thukos -kampanjan kohderyhmänä olivat allergisesta nuhasta kärsivät aikuiset", kertoo Juha Paakkola Sandozilta.

Kampanja on täyttänyt asetetut tavoitteet. ”Apteekit ja asiakkaat ovat ottaneet Mommox-lääkkeen hyvin vastaan. Myynti on lähtenyt käyntiin odotetusti, ja Mommox on saatavissa käytännössä kaikista Suomen apteekeista.”

”Television rooli Mommoxin markkinoinnissa on keskeinen, sillä juuri televisiolla saavutetaan tietoisuus kuluttajien parissa. Mommox on meille vuoden tärkein uutuus ja kokonaan uusi lääke itsehoidossa. Halusimme erottautua positiivisesti ja tehdä mainontaa, joka erottuu kilpailijoista”, jatkaa Paakkola.

Mainosfilmi suunniteltiin ja toteutettiin ammattilaisten toimesta ja se on herättänyt kiinnostusta myös Suomen ulkopuolella. ”Toivommekin näkevämme mainosfilmin myös maailmalla. Mainoskuvaukset tehtiin Suomessa ja jouduimme tekemään ulkokuvaukset rapsakassa syyssäässä. Nokkamies ajeli polkupyörällä kesätamineissa, kuvausryhmän vetäessä toppatakkia tiukemmalle”, kertoo Saara Pellosniemi Sandozilta.

Paakkola ja Pellosniemi jättävät arvailujen varaan Nokkamiehen tarinan jatkon. ”Nokkamies on niin koskettava hahmo, että ei ole poissuljettua kuulla hänestä lisää.”

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalla pe 24.1. klo 22.35 ja Subilla la 25.1. klo 16.00. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 20.2.2014.

SHORTLISTA

JOULUKUU

Puhtaasti suomalainen vuodesta 1903

Mainostaja

Atria Suomi Oy

Mainostoimisto

TBWA

Perustelut

Kauniita kuvia ja hieno tarina. Suomalainen tunnelma ja tarina. Laadukas ohjaus ja kuvaus.

McDonald's - Toimintasankarit Scoopy Doo 35"

Mainostaja

McDonald's Oy

Mainostoimisto

DDB

Tuotantoyhtiö

Grillifilms

Perustelut

Hauska toteutus ja kepeä ote. Laadukas.

Monster.fi "Mutisija"

Mainostaja

Monster Oy

Mainostoimisto

Father

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki

Perustelut

Yksinkertainen ja hyvä idea. Filmi naurattaa ja siihen on helppo tykästyä. Toimiva tarina, joka käsittelee ajankohtaista aihetta työssäjaksamista.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme