Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS kesä-heinäkuu 2013: DNA - Ajotapoja

ETUSIVU

Kesä-heinäkuu 2013

Katsomo-video ei ole saatavilla

AJOTAPOJA

DNA

”Filmissä tarina ja tuote nivoutuvat yhteen. Vastakkainasettelu suomalaisen ja ranskalaisen kulttuurin välillä toimii. Hieno toteutus, jonka kelpo loppukiteytys vetoaa suomalaiseen.”

Mainostaja

DNA OY

Markkinointijohtaja

KATI RIIKONEN

Markkinointipäällikkö

KATRIINA JOKELA-RUUSKANEN

Tuoteryhmän markkinointipäällikkö

RIIKKA JÄRVINEN

Markkinointipäällikkö, DNA Kauppa

HENNA RAUHALA

Mainostoimisto

HASAN&PARTNERS

Creative Director

MIKAEL NEMESCHANSKY

Creative

KARI PUUMALAINEN

HENRI HAKA

Strategy Director

MILLA KOKKO

CEO, Executive Creative Director

EKA RUOLA

Producer

SIVI UITTO

Head of Integrated Production

TÄMER MOHSEN

AD Assistant

ELLA KIVINEN

Account Director

PANU NORDLUND

Account Manager

LIISA FRICK

Tuotantoyhtiö

ALSO STARRING

Ohjaaja

NALLE SJÖBLAD

Vastaava tuottaja

JOHANNES LASSILA

Kuvaaja

MIKAEL GUSTAFSSON

Lavastaja

TONY ALFSTRÖM

Leikkaaja

IIKKA HESSE / JAMES POST

Musiikki

JURI SEPPÄ / HUMINA

Äänisuunnittelu

TIMO ANTTILA / HUMINA

Online ja värimäärittely

JAMES POST

Mediatoimisto

TOINENPHD

Markkinointiarkkitehti

ELINA HEINONEN

Tuottaja

JONNA GERLANDER

Tuottaja

MARI OLLILA

Raati

SATU ANTTONEN

Activeark JWT

TONI KESKINEN

ToinenPHD

PINJA MERETOJA

Family Inc.

JUHA NIKKILÄ

Bob the Robot

TAUSTAT

KESÄ-HEINÄKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

AJOTAPOJA

DNA

DNA halusi viestiä kuluttajille kunnollisen verkon merkitystä tarinankerronnallisella mainonnalla. DNA:n mainossarjan filmi ”Ajotapoja” valittiin kesä-heinäkuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Filmissä tarina ja tuote nivoutuvat yhteen. Vastakkainasettelu suomalaisen ja ranskalaisen kulttuurin välillä toimii. Hieno toteutus, jonka kelpo loppukiteytys vetoaa suomalaiseen.”

Kampanjan tavoitteena on kertoa suomalaisille DNA:n tarjoamista hyvistä verkkoyhteyksistä. ”Haluamme viestiä, että jokaisen tulee edellyttääkin kunnollista verkkoa suosikkilaitteisiinsa, kuten esimerkiksi älypuhelimiin tai tabletteihin.”, markkinointijohtaja Kati Riikonen DNA Oy:stä kertoo.

”Ajotapoja” sekä muut mainossarjan filmit kertovat suomalaisen ja ranskalaisen kulttuurin eroista. ”Halusimme rakentaa tarinan, jossa on vahvan asiakaslupauksen lisäksi mukana DNA:lle ominaista huumoria. Hyvä huumori rakentuu usein vastakohdista. Tämä aihio tarjosi mielenkiintoisen alustan rakentaa uusi mainostarina.”

Tämä oli tarinan ensimmäinen kampanja. ”Selkeän viestin ja vastakohtiin rakentuvan huumorin pohjalle rakennetut mainokset herättävät luonnollisesti monenlaisia tunteita – niin pitääkin olla. ’Kunnon verkko kuuluu kaikille’ mainostarinasta pidetään hyväntuulisuutensa ja positiivisuutensa takia. Asetetut tavoitteet on hyvin pitkälle saavutettu, tietyillä mittareilla ylitettykin,” Riikonen kertoo.

Television rooli massamediana viestien läpiviennissä on ollut erittäin tärkeä. ”Kuluttajat kuluttavat medioita hyvin yksilöllisellä tavalla ja mediakenttään tulee jatkuvasti uusia medioita. Halutessamme valtakunnallisesti saada lyhyessä ajassa viestittyä asiakaslupauksen useille asiakassegmenteille, on TV:n rooli poikkeuksellisen merkityksellinen.”

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalta pe 23.8. klo 23.20 ja Subilta la 24.8. klo 16.05. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 19.9.2013.

SHORTLISTA

KESÄ-HEINÄKUU

Kotipizzan Hiiligrilli

Mainostaja

Kotipizza markkinointiosuuskunta

Mainostoimisto

N2 Helsinki

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Hyvin toteutettu ajankohtainen ja hauska filmi, jossa kuva on kaunista.

Siwa / Kauppareissu - nahkatakkimies

Mainostaja

Suomen Lähikauppa Oy

Mainostoimisto

Mainostoimisto Satumaa Oy

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki

Perustelut

Erottuva mainosfilmi, jossa on tuotu uutta kulmaa päivittäistavarakaupan mainontaan. Elämyksellistä tarjousmainontaa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme