Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS maaliskuu 2014: Ruokakesko - Pirkka tekee jäynän

ETUSIVU

Maaliskuu 2014

Katsomo-video ei ole saatavilla

PIRKKA TEKEE JÄYNÄN

RUOKAKESKO

”Hauska tarina pariskunnan välillä saa hyvälle mielelle. Pirkan valikoiman laajuus on filmissä hyvin esiteltynä. Näyttelijäsuoritukset ilmeineen ja eleineen toimivat.”

Mainostaja

RUOKAKESKO OY / OMAT MERKIT

Markkinointijohtaja

TEIJA NESTERINEN

Mainospäällikkö

TUULI NUUTINEN

Brand Manager

ULLA HEIKKILÄ

Mainostoimisto

DDB HELSINKI

Projektijohtaja

PIA EIRO

Art Director

HELI ROIHA

Copywriter

ANNU TERHO

Tuotantoyhtiö

GRILLIFILMS

Ohjaaja

OLLI RÖNKÄ

Tuottaja

HANNA MUTANEN

Kuvaaja

DANIEL LINDHOLM

Casting

ROOLITUSPALVELU

Lavastus & rekvisitointi

KATARINA LUME

Leikkaaja

TIMO HALONEN

Puvustus

ANNE-MARIA YLITAPIO

Äänisuunnittelu

TUOMAS SEPPÄNEN / HUMINA

Mediatoimisto

OMD FINLAND

Media Manager

JATTA BIAUDET

Account Director

PIA KOSKIMAA

Raati

ELINA KALTIAINEN

Mainonnan Vuolas Vastavirta

VILLE VOIPIO

ToinenPHD

ANNIKA VÄISÄNEN

Carat

PASI LINDQVIST

DDB HELSINKI

TAUSTAT

MAALISKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

PIRKKA TEKEE JÄYNÄN

RUOKAKESKO

Pirkan tavoitteena oli puhutella kampanjallaan useita eri kohderyhmiä ja tuoda Pirkan vähemmän tunnettu, veikeä ja rakastettava persoona esiin. Pirkan mainosfilmi ’Pirkka tekee jäynän’ valittiin maaliskuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Pirkan mainonnan konseptia on varioitu usealle eri kohderyhmälle. ”Asiakkaat ottivat välittömästi uuden linjan pelkästään positiivisesti vastaan. Ilahduttavaa kommentointia sekä kannustavaa palautetta on tullut paljon ja keskustelu Pirkka-mainonnasta on levinnyt sosiaalisessa mediassa”, kertoo Ruokakeskon markkinointijohtaja Teija Nesterinen.

Brändimielikuvaa ei muuteta hetkessä. ”Uskon, että Pirkka-mainonnan spontaani muistaminen on parantunut, mutta mielikuvatavoitteiden täyttyminen edellyttää pitkäjänteistä työtä valitulla linjalla.”

”Television rooli on luonnollisesti äärimmäisen tärkeä edelleen, kun kerrotaan tarinoita ja vahvistetaan tunnesidettä huolimatta siitä, että Pirkan tunnettuus on jo huima. Haasteena näen sen, että kyseessä on arvokas brändi eikä vuosien työtä voida hukata. Mainonnan linjan muutokseen liittyy aina mahdollisuuden lisäksi myös suuri riski”, Teija Nesterinen jatkaa.

Onnistuneelle mainonnan linjalle luvataan jatkoa. ”Pirkka tekee jäynän, Pirkka leipoo, Pirkka on kovin suomalainen sekä muita uusia aiheita on jo suunnitteilla. Valittu linja toistuu kesän aikana myös printissä ja on käytössä jo nyt muissa sähköisissä kanavissa.”

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit -ohjelma MTV3-kanavalla pe 25.4. klo 22.35 ja Subilla la 26.4. klo 16.55. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkaistaan 22.5.2014.

Kampanja on onnistunut erinomaisesti. ”Saimme aikaiseksi keskustelua auttamisesta ja auttamatta jättämisestä. Saimme uusia vapaaehtoisia ja katuvarainhankinta tuotti erinomaista tulosta”, Kristiina Backberg jatkaa.

Kampanjan koskettavin kohtaaminen on tapahtunut Älä jätä ihmistä yksin -tapahtumassa Kampin kauppakeskuksessa. ”Tapahtumassa näytettiin, millaista yksinäisen vanhuksen elämä voi olla. Seniorit esittivät yksinäisiä vanhuksia pienillä näyttämöillä. Pieni poika säntäsi yleisön joukosta lohduttamaan: Hän ei halunnut jättää ihmistä yksin.”

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalla pe 21.3. klo 22.35 ja Subilla la 22.3. klo 16.55. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan torstaina 24.4.2014.

SHORTLISTA

MAALISKUU

Oma aika - Aikuisten iltasatu: "Vaarilla on saari"

Mainostaja

Aller

Mainostoimisto

Bob the Robot

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Vaarilla on saari asenne kiteytyy ja herättää kiinnostuksen lehteä kohtaan. Kekseliäs, kotimainen ja hyvä tarina.

Imago dance 45"

Mainostaja

DNA Welho

Mainostoimisto

Taivas

Perustelut

Hauska biisi ja tanssi jää mieleen. DNA:n näköistä mainontaa. Visuaalisuus ja musiikki toimii ajankohtaisessa aiheessa.

K21 Alko on hyväksi 35"

Mainostaja

Alko

Perustelut

Argumentit olivat hyviä! Hyvin ja laadukkaasti tehty filmi. Nostaa Alkon brändimielikuvaa. Vaikeat asiat nostettu hienosti esille. Hyvä käsikirjoitus.

Tele Finland - Ininä 35"

Mainostaja

Tele Finland Oy

Mainostoimisto

Folk!

Perustelut

Rohkeasti valittu yksi lupaus joka pidetään. Jokainen voi samaistua ärsyttävään aiheeseen. Erilaista toimialasta poikkeavaa toimivaa mainontaa. Hyvät hahmot, stailaus ja lähiömiljöö toimii.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme