Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS syyskuu 2013: Norwegian - Bussipysäkki

ETUSIVU

Syyskuu 2013

Katsomo-video ei ole saatavilla

BUSSIPYSÄKKI

Norwegian

"Hauska idea, jonka dialogi on läheinen ja vetoaa huumorillaan suomalaisiin. Hyvin toteutetussa filmissä dramatisoidaan hienosti suomalaista arkea.”

Mainostaja

NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA

Marketing Manager

SARA CAMURSOY

Marketing Project Manager

ANNA COLLIANDER

Marketing Project Manager

ANNA OLOFSSON

Mainostoimisto

358

Client Director

KIMMO TUPALA

Client Director

MINNA KAITALA

Luova johtaja, AD

ANTERO JOKINEN

Copywriter

TARO KORHONEN

Producer

ELINA FREDÉN

Strategist

DANIEL GOODALL

Tuotantoyhtiö

OTTO TUOTANTO OY

Director

RAGNAR JANSSON

Producer

RISTO NIKKILÄ

Mediatoimisto

VIZEUM OY

Account Director

TEEMU SUUTARI

Account Manager

MARI HEPOLA

Planner

SEBASTIAN ÖRN

Media Specialist, Broadcast

JANNA TIMONEN

Raati

JANI EKONEN

Vastavirta

ANU KUIVALAINEN

Mediatoimisto Happi

JYRKI PÄTÄRI

Brandit Advertising

TIINA TÄHTINEN

DDB Helsinki

TAUSTAT

SYYSKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

BUSSIPYSÄKKI

Norwegian

Norwegian haluaa tehdä asiat hieman eri tavalla kuin muut lentoyhtiöt. Tavalla, joka on järkeenkäypää. Syyskuun Kuukauden Parhaat Sekunnit –kilpailun voittajaksi valittiin Norwegianin Bussipysäkki mainosfilmi.

Raadin perustelut: ”Hauska idea, jonka dialogi on läheinen ja vetoaa huumorillaan suomalaisiin. Hyvin toteutetussa filmissä dramatisoidaan hienosti suomalaista arkea. ”

Asiakasrajapinnassa Norwegianin konsepti on vastaanotettu hyvin. ”Konsepti havainnollistaa, miten toimimme ja miksi toimintamme on järkevää. Testasimme kampanjan konseptin sen ulostulon jälkeen ja olemme iloisia, että suomalaiset pitävät siitä. Kampanjasta ja sen sisältämästä viestistä pidettiin ja olemme suomalaisten mielestä järkilentoyhtiö,” Sara Camursoy Norwegian Air Shuttle ASA:lta kertoo.

”Emme vain saavuttaneet kampanjalle asettamiamme tavoitteita, vaan ylitimme ne sekä kampanjan ymmärtämisen että konseptin ja viestin pitämisen osalta. Pitäminen oli vahvaa kaikissa kohderyhmissä ja vahvinta niiden keskuudessa joilla on jo kokemusta laadustamme sekä halvoista hinnoistamme,” Anna Colliander Norwegian Air Shuttle ASA:lta jatkaa.

Norwegian on huomannut televisiomainonnan tehon sekä imagollisessa että taktisessa mainonnassa. ”TV on erittäin hyödyllinen media, kun viesti pitää saada ulos suurelle yleisölle lyhyessä ajassa. Televisio on toimiva media myös luomaan sekä kasvattamaan tietoisuutta brändistä. Käytämmekin TV:tä yleensä enemmän taktisessa kampanjoinnissamme ja saamme hyviä tuloksia myös siten,” Sara Camursoy jatkaa.

Suomalaisuutta ilmentävälle konseptille luvataan jatkoa. ”Haluamme aina olla paikallisesti merkittävä, kuten tässäkin konseptissa. Se mitä mahdolliseen jatkoon tulee, pyrimme ehdottomasti ilmaisemaan itseämme tavalla, joka sopii suomalaiseen kulttuuriin ja jokapäiväiseen elämään.”

”Yksi haasteistamme oli kolmen pitkän ja kolmen lyhyen filmin kuvaus päivässä. Tiivis aikataulu teki päivästä tehokkaan. Meillä oli haasteita myös erittäin kylmän sään kanssa. Oli vaikuttavaa, että pilotti ja lentoemäntä seisoivat lumessa valittamatta sanallakaan kylmästä.”

Norwegian on palkittu Kuukauden Parhaat Sekunnit voittajaksi myös maaliskuussa 2011.

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalla pe 25.10. klo 23.15 ja Subilla la 26.10. klo 16.25. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 21.11.2013.

SHORTLISTA

SYYSKUU

Finrex - Kymmeniä miljoonia flunssia

Mainostaja

Leiras Takeda Pharmaceuticals Oy

Tuotantoyhtiö

Motel Royal Oy

Perustelut

Erilainen flunssalääkemainos. Tyypillinen naapuriasetelma on hauska.

Ronald McDonald Lastentalosäätiö - Kodittomat

Mainostaja

Mc Donald's Oy

Mainostoimisto

DDB Helsinki

Tuotantoyhtiö

Also Starring Oy

Perustelut

Tunteisiin vetoavaa draamaa. Kaunis elokuvamainen spotti. Koskettava filmi toteuttettu painavasta aiheesta.

Valintatalo - Arkiloru

Mainostaja

Suomen Lähikauppa Oy

Mainostoimisto

DDB Helsinki

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki

Perustelut

Tunnelmalla ja rikkaalla visuaalisuudella varustettu filmi. Erottuu kaupanketjun mainoksista. Hieno loppukohtaus kaunottaresta ja kulkurista.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme