Kuukauden parhaat sekunnit kansi

KPS toukokuu 2013: Posti - Pakettiautomaatti

ETUSIVU

Toukokuu 2013

Katsomo-video ei ole saatavilla

PAKETTIAUTOMAATTI

POSTI

”Raikas filmi ja nokkela tarina, jossa sanailu on poikkeuksellisen toimivaa. Kerrontatapa nopeine leikkauksineen pitää otteessaan ja casting toimii. Loistava brändimainos, joka opettaa katsojalleen uutta.”

Mainostaja

ITELLA OYJ

Markkinointi- ja viestintäjohtaja

LAURA LUOMA

Asiakkuusmarkkinointipäällikkö

LEA ELO-VEHMAN

Markkinointipäällikkö

ANNA-LIISA PARKKONEN

Markkinointisuunnittelija

SIRPA KÄHKÖLÄ

Mainostoimisto

BOB THE ROBOT

Strategiajohtaja

MISKA RAJASUO

Projektijohtaja

TEIJA JÄRVINEN

Copywriter

KARI EILOLA

AD

LASSE KANGASMAA

Tuotantoyhtiö

OTTO TUOTANTO OY

Ohjaaja

DOME KARUKOSKI

Tuottaja

ARI LAITINEN

Kuvaaja

PINI HELLSTEDT

Leikkaaja

ANTONY BENTLEY

Äänisuunnittelu

TUOMAS SEPPÄNEN / HUMINA

Värimäärittely

MARKO TERÄVÄ / POST CONTROL

Mediatoimisto

DAGMAR OY

Planning Director

MARI RIIPINEN

Client Manager

SARI LJOKKOI

Media Planner

ARJA SUOMINEN

Raati

KATI HARTIKAINEN

Ida Fram

TIMO HAVU

Mainio

TOPI MANU

Konsepti

VILLE MURTOJÄRVI

ID BBN

TAUSTAT

TOUKOKUU

Katsomo-video ei ole saatavilla

PAKETTIAUTOMAATTI

POSTI

Posti halusi edistää kuluttajille suunnattujen tuotteiden ja palveluiden tunnettuutta kustannustehokkaasti television avulla. Postin mainossarjan filmi ”Pakettiautomaatti” valittiin toukokuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Raikas filmi ja nokkela tarina, jossa sanailu on poikkeuksellisen toimivaa. Kerrontatapa nopeine leikkauksineen pitää otteessaan ja casting toimii. Loistava brändimainos, joka opettaa katsojalleen uutta.”

”Kampanjan ja uuden markkinointiviestinnän linjan tavoitteena oli edistää kuluttajalle suunnattujen tuotteiden ja palveluiden tunnettuutta ja myyntiä. Halusimme myös vahvistaa Postin ja kuluttajan asiakassuhdetta sekä Postin mielikuvaa. Postin kohderyhmään kuuluvat kaikki Suomessa asuvat henkilöt”, markkinointi- ja viestintäjohtaja Laura Luoma Itella Oyj:stä kertoo.

Mainosfilmit muodostavat tunnistettavan sarjan, mikä on lisännyt yksittäisten filmien tehoja. ”Mainonta on herättänyt kiinnostusta palvelujamme kohtaan ja lisännyt niiden myyntiä. Kampanja viestii juuri oikeita mielikuvallisia asioita Postista ja filmit ovat tutkitusti toimineet: ne huomattiin, ne erottuivat ja niiden koettiin sopivan Postille.”

”Palvelujen mainostaminen tarinoiden kautta on koettu erilaisena ja hauskana mainontana sekä se on tuonut esille palvelun parhaan ominaisuuden, nopeuden. Olemme saaneet positiivista palautetta, sekä itse kampanjasta, että siinä esillä olleista palveluista.”

Television rooli viestien läpiviennissä on ollut vahva. ”Eri medioita on roolitettu niin, että jokaisella on tehtävänsä suomalaisten ohjaamisessa Postin palvelujen pariin. Televisio rakentaa kustannustehokkaana massamediana uusien palvelujen tunnettuutta. Muut kanavat puolestaan aktivoivat ja opastavat palvelujen käyttöönottoon,” Luoma kertoo.

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalta pe 28.6. klo 23.05 ja Subilta la 29.6. klo 15.55. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 22.8.2013.

SHORTLISTA

TOUKOKUU

Kariniemen Ilona

Mainostaja

HK Ruokatalo Oy

Mainostoimisto

Skandaali

Tuotantoyhtiö

Elokuvatuotantoyhtiö Ölk

Perustelut

Mainoksessa hyvä vire. Naishahmolla loistava näyttelijäsuoritus.

Lidl / Grillimaisteri -Tie

Mainostaja

Lidl Suomi Ky

Mainostoimisto

Folk Finland Oy

Tuotantoyhtiö

Also Starring Oy

Perustelut

Hyvin näytelty ja oivaltava mainos. Ylpeys grillaamisesta välittyy muidenkin tuotteiden, kuin makkaran kautta. Luotti yhteen oivallukseen ja yksinkertaisuus toimii. Jatkaa määrätietoisesti Lidlin sarjaa.

Matkahuolto / Päivänsäde ja menninkäinen

Mainostaja

Matkahuolto Oy Ab

Mainostoimisto

McCANN Helsinki

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki Oy

Perustelut

Filmi on erittäin koskettava ja se on hyvin näytelty. Musiikki sopii filmiin. Spotissa on rohkeasti lähdetty myymään matkustamisen eroon liittyvää haikeutta.

Posti / Omakuvapostimerkki

Mainostaja

Itella Oyj

Mainostoimisto

Bob The Robot

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto Oy

Perustelut

Naseva tarinan kerronta, joka iskee tajuntaan. Koko sarja tekstillisesti loistava.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme