Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Kuukauden Parhaat Sekunnit: Holiday Club - Lomakingi

MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton MTL:n yhteistyössä järjestämän Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun uuden monimediakampanjasarjan ensimmäinen voittaja on Holiday Clubin monimediakampanja ”Lomakingi”.

”Kuluttajiin vaikuttavien tarinoiden luominen ja moderni medioiden hyödyntäminen tarinankerronnassa on kaikkien osapuolten yhteinen asia ja etu – niin mainonnan suunnittelijoiden, tuotantoyhtiöiden, mainostajien kuin mediankin. Ja ennen kaikkea tarinan vastaanottajien, yleisön, jolle tarinoita luomme ja joita palvelemme”, kertoo MTV:n markkinointipäällikkö Ulla Koret.

Raadin perustelut: ”Hieno osallistava kampanja, jossa on oivaltavasti käytetty eri medioiden elementtejä. Kampanja on vastannut toimialan haasteisiin ja sillä on saavutettu erittäin hyvät tulokset.”

Holiday Club halusi vahvistaa brändiään, kasvattaa lomakeskus Holiday Club Saimaan tunnettuutta sekä talven lomien myyntiä suomalaisille lapsiperheille. Kampanjan idea lähti uutuusohjelma Kingin ympäriltä.

”Tv on ylivoimainen media isojen massojen huomionherättäjänä ja se on mainio väline brändin vahvistamisessa. Halusimme varmistaa myynnilliset tavoitteemme ja siksi nivoimme tv-näkyvyyteen monet, myös omat, taktiset kanavamme”, kertoo Holiday Clubin markkinointiviestintäpäällikkö Hannele Eskelinen.

Monimediakampanjassa käytettiin tv:tä, radiota, verkkoa ja useita sosiaalisen median kanavia sekä Holiday Clubin omia kanavia uutiskirjeitä, tapahtumamarkkinointia jne. Kampanja suunniteltiin yhdessä MTV:n ja Holiday Clubin kanssa.

”Haastoimme mediaa innovatiiviseen kampanjasuunnitteluun ja onnistuimme luomaan ennen kokemattomia kampanjaosioita. Halusimme tavoittaa kohderyhmämme suomalaiset lapsiperheet, joissa lapsilla ja nuorilla on kovastikin äänivaltaa. Interaktiivinen lähestyminen tv:ssä ja sosiaalisen median kanavissa tuntui luontevalta ratkaisulta.”

Eri kohderyhmät käyttävät sähköisiä kanavia eri tavoin. Holiday Clubille oli tärkeää löytää oikeat kanavat, viestit ja kampanjat eri kohderyhmille.

”Sähköiset mediat tarjoavat mainion alustan lomatunnelmiin heittäytymiselle ja omien lomakokemusten jakamiselle. Varsinkin lauantai-iltoina verkkosivuillamme oli selkeä käyntipiikki jokaisen Kingi-lähetyksen aikana. Myös orgaanisten hakujen määrä on kasvanut merkittävästi. Lomafiilis-kisaan saimme yhden lauantain aikana 4 500 osallistujaa Instagramissa!”

Kampanjasta on saatu positiivista palautetta ja tulokset ovat miellyttäneet. ”Saavutimme talven myyntitavoitteet haastavassa markkinatilanteessa. Verkkokauppamyyntimme teki uuden ennätyksen tammikuussa 2015. Käynnit nettisivuillamme jatkuivat tasaisen korkeana koko tammi-helmikuun”, päättää Eskelinen.

Raati:

Sakari Kemppainen, Mainostoimisto Siberia
Jan Grehn, Mainonnan Vuolas Vastavirta
Alpo Räinä, Mailand Communications
Heidi Ekholm-Talas, Eventgarden
Jirka Sauros, Ida Fram

Shortlista

JUUSTOPORTTI - Vapaan lehmän maidon lanseeraus

  • Mainostaja: Juustoportti
  • Mainostoimisto: Folk Finland
  • Mediatoimisto: Mediatoimisto Voitto
  • Muut kumppanit: Mjölk, Dingle, Great Apes ja Miracle

KAMPPI - Tähdet, tähdet -promootiokumppanuus

  • Mainostaja: Kauppakeskus Kamppi
  • Muut kumppanit: Kurio 

Tekijät

Mainostaja Holiday Club

  • Markkinointiviestintäpäällikkö Hannele Eskelinen
  • Web Manager Janica Soppela
  • AD Sari Päiväniemi
  • Projektipäälikkö Ulla Granroth
  • Markkinointiassistentti Krista Heikkilä
  • Harjoittelija Heini Eskelinen

Tuotanto

  • Asiakkuuspäällikkö Mikko Väisänen
  • Tuotepäällikkö Samuli Sala
  • Vastaava tuottaja Tapio Haaja
  • Tuottaja Pipsa Roivainen
  • Digisuunnittelija Susanna Kuokkanen
  • Sosiaalinen media Suvi-Päivikki Jänkälä & Janne Koski

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme