Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Kuukauden Parhaat Sekunnit: Lumo - Perhettään ei voi valita

VVO-konserni halusi jatkaa alkuvuoden lanseerausta sekä kasvattaa Lumon tunnettuutta vuokra-asuntojen ja asumisen lisäpalveluita tarjoavana brändinä.

Lumon mainosfilmi ’Perhettään ei voi valita’ valittiin alkuvuoden Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Tarinassa oli rohkea aidosta elämästä kertova lähestymiskulma. Filmi herätti tunteita ja se oli hyvin ohjattu. Onnistunut casting ja kuvauspaikka täydensivät tarinaa.”

Kampanjassa käytettiin päämedioina televisiota, netti-tv:tä, verkko-, mobiili- sekä sanomalehtimainontaa.

”Lumo-tv-filmien avulla haluamme välittää viestiä siitä, että asukas tekee asunnostaan kodin ja me teemme kaikesta muusta mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Ripaus rohkeaa asennetta on auttanut saavuttamaan myös hyvää huomioarvoa”, kertoo VVO-yhtymä Oyj:n markkinointi- ja viestintäjohtaja Irene Kantor.

VVO-konsernin kampanjaan tehtiin kolme eri filmiä eri kohderyhmille, joista Lumon ’Rakkautta ensi silmäyksellä’ oli myös mukana raadin shortlistalla. ”Palaute on ollut hyvää ja elämän eri vaiheita kuvaavat tarinat ovat puhuttaneet myönteisellä tavalla. Voittanut filmi suunnattiin kohderyhmälle, joka on 45+ ja elämänvaihemuutoksessa.”

”Kampanjan tulokset ovat olleet hyviä. Autettu tunnettuus on lähtenyt nousuun, hyviä tuloksia on saavutettu myös harkintaryhmään kuulumisessa ja mainonnan muistamisessa sekä Lumo-konseptin kiinnostavuudessa”, jatkaa Kantor.

Raati:

Sakari Kemppainen, Mainostoimisto Siberia
Jan Grehn, Mainonnan Vuolas Vastavirta
Alpo Räinä, Mailand Communications
Heidi Ekholm-Talas, Eventgarden
Jirka Sauros, Ida Fram

Shortlista

LUMO - RAKKAUTTA ENSI SILMÄYKSELLÄ

  • Mainostaja: VVO-yhtymä Oyj
  • Mainostoimisto: TBWA\Helsinki
  • Tuotantoyhtiö: Grillifilms
  • Perustelut: Tunteita herättävä laadukas tarinallinen filmi. 

LAPIN KULTA

  • Mainostaja: Hartwall
  • Perustelut: Kansainvälisen näköinen filmi, jossa mielenkiintoinen toteutus. Taiteelinen filmi muokkaa Lapin kullan mielikuvaa moderniksi.

HULLUUDEN MÄÄRITELMÄ

  • Mainostaja: HJK
  • Mainostoimisto: Intohimotoimisto Cassius
  • Tuotantoyhtiö: Woodpecker Film
  • Perustelut: Rohkea ja hullu mainos. Filmi koukutti katsomaan sen loppuun saakka. Poikkeuksellista imagollista mainontaa toimialalla.

LÄHTISITKÖ?

  • Mainostaja: Aurinkomatkat
  • Mainostoimisto: SEK & GREY ja Mirum
  • Tuotantoyhtiö: Woodpecker Film
  • Perustelut: Hieno sovitus musiikista vaikuttaa tunteisiin ja saa matkakuumen heräämään rantamaiseman avulla.

Tekijät

Mainostaja VVO-konserni - Lumo

  • Markkinointi- ja viestintäjohtaja Irene Kantor
  • Markkinoinnin projektipäällikkö Hanna-Maarit Nieminen
  • AD Christina Lundell

Mainostoimisto TBWA\Helsinki

  • Asiakkuusjohtaja Iikka Maunumaa
  • Projektijohtaja Hanna Palo
  • Luova johtaja Vesa Tujunen
  • Graaffinen suunnittelija Timo Klemola
  • AD Eino Korkala
  • Copywriter Heidi Taina

Tuotantoyhtiö Grillifilms Oy

  • Tuottaja Petteri Lehtinen
  • Ohjaaja ja leikkaaja Johannes Salonen
  • DOP Jean-Noël Mustonen 
  • Värimäärittely Henri Pulla
  • Äänisuunnittelu Karo Broman / Silencio
  • Post Production Toast Post Oy

Mediatoimisto ToinenPHD

  • Markkinointiarkkitehti Riku Talvitie
  • Suunnittelija Helena Herkamaa
  • Tuottaja Mari Ollila

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme