Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Kuukauden Parhaat Sekunnit: Pirkka - Majakanvartija

Ruokakeskon Pirkan mainosfilmi ’Majakanvartija’ valittiin loppuvuoden 2015 Kuukauden Parhaat Sekunnit -mainosfilmikilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Pirkan joulumainos on todella upeasti toteutettu erilainen joulumainos, joka paranee jokaisella katsomiskerralla. Jokainen kuva on hieno. Mainoksen musiikki, Kasmirin "Vadelmavene", on hyvin sovitettu ja tukee mainoksen tunnelmaa”.

Ruokakeskon Pirkka ”Majakanvartija”-joulufilmin tavoitteena oli konkretisoida arjesta tutun Pirkka-sarjan ruokaisuutta ja monipuolisen valikoiman sopivuutta tämän päivän suomalaisiin juhlapöytiin.

"Samalla Majakanvartija oli hienovarainen Pirkka Parhaat -sarjan uutuussuklaan lanseeraus ja lähtölaukaus 30-vuotiaan Pirkan juhlavuoteen. Erityisen kovat mielikuvalliset tavoitteet asetettiin tunteisiin vetoavalle musiikille ja tyylikkäälle kuvakerronnalle”, kertoo Ruokakesko Oy:n markkinointijohtaja Teija Nesterinen.

Pirkan joulukampanja toteutettiin filmin lisäksi erilaisina taktisina aktivointeina somessa, K-ruokakauppaketjujen kampanjoinnissa ja K-ruokakauppojen myymälämarkkinoinnissa.

”Vaikuttavuus, tunnetason sitoutuminen ja tarina eivät olisi kasvaneet kansalliseksi ilmiöksi ilman TV- ja elokuvamainontaa. Television rooli Pirkan brändin rakentajana ja tarinan kerronnassa on edelleen merkittävä ellei jopa kiistaton”.

Majakanvartijan tarina ponnistaa tiimin halusta tehdä tunteisiin vetoava, suuri ja elokuvallinen joulutarina, unohtamatta sitä, että kyseessä on mainos.

”Pirkka-tuotteilla on jokaisella oma tarinansa, mutta sarjan ytimessä ovat aina olleet hyvä ruoka, yhdessä tekeminen ja luotettavuus. Ruokasesongeissa erilaiset perheet tai yhteisöt kokoontuvat hyvän ruoan ääreen ja usein ruokailua edeltää jokin yhteinen tapa tai perinne. Tässä tarinassa perinteeksi muodostui  joulutunnelmaan virittävä majakanvartijan hyvän mielen toivotus - majakan valojen sytyttäminen. Odotettu hetki sysää arjen huolet syrjään, ruoka ja rakkaus astuvat tilalle ”, jatkaa Nesterinen.

Kilpailun raati:

Tarja Hietanen, Mainostoimisto Smoy

Clarisse Berggårdh, IUM Oy

Mika Häyrinen, Virta Helsinki

Sami Kelahaara, Sek & Grey

Marika Kakko, Mainostoimisto MBE


Shortlista:

DeLuxe – Tunteita ruokapöytään

  • Mainostaja: Lidl Suomi Kommandiittiyhtiö
  • Raadin kommentti: "Voimakas tunnelataus.”

Isokari – Suuria kysymyksiä

  • Mainostaja: Lidl Suomi Kommandiittiyhtiö
  • Raadin kommentti: ”Idea! Luovuus! Toteutus!”

Lotto - Unelmointi on puoli voittoa, Morsian

  • Mainostaja: Veikkaus Oy
  • Raadin kommentti: ”Toinen kuva voittamisesta.”


Tekijät: Pirkka 'Majakanvartija' 

Mainostaja Ruokakesko Oy / Pirkka

  • Marketing Director TEIJA NESTERINEN
  • Brand Manager ULLA HEIKKILÄ
  • Mainospäällikkö TUULI HIETANEN
  • Markkinointisuunnittelija PIA NORDSTRÖM 

 Mainostoimisto DDB HELSINKI

  • Account Director ANNE AIKALA
  • Strategic Planning Director TOMI HAKANPÄÄ
  • Creative Director TAPU HARO, LAURI VASSINEN
  • Copy ANTTI HEIMO
  • AD PEKKA PUHAKKA
  • Account Manager SATU TAIPOLA

Tuotantoyhtiö COCOA

Jälkituotanto COCOA

  • Ohjaaja TAITO KAWATA
  • Tuottaja VILLE SALMINEN
  • Kuvaaja JOHAN WASICKI
  • Valaisija JONATAN MARILA
  • Leikkaaja RAIMO SABA
  • Ruokastylisti TEEMU LAURELL
  • Visuaaliset tehosteet TEEMU BERGLUNDARTTU RAUTIODERMOT GALLAGHERJONI KUUSISTOJANNE AHVENLAMPI
  • Kamera-assistentti ANTTI HÄNNINEN
  • Tuotantopäällikkö SIIRI KOPONEN
  • Stylisti SHADI RAZAVI
  • Maskeeraus ja hiukset ANNE FLINK
  • Tuotantoassistentti MONA SALMINEN
  • Ilmakuvaus CINEPIC
  • Värimääritys HENRI PULLA
  • Majakan valaisu SUN EFFECTS
  • Musiikki KASMIR - VADELMAVENE
  • Musiikin uudelleensovitus COCOA / MARKKU MÄKELÄTAITO KAWATA, PIANO AKI RISSANEN

Mediatoimisto VIZEUM

  • Account Manager MARI HEPOLA
  • Strategy Director TEEMU SUUTARI
  • Broadcast Planner TUOMO SINKKONEN

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme