Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Kuukauden Parhaat Sekunnit: Vattenfall - Suuri saunaelämys

Vattenfallin monimediakampanja ’Suuri saunaelämys’ valittiin Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Monimediakampanjan idea on loistava ja se puhuttelee sähkön kuluttajia. Kanavia on käytetty monipuolisesti viestimään kuluttajille järkevämmästä energian käytöstä.”

Vattenfall halusi lisätä näkyvyyttään, luoda positiivista kuvaa yrityksestään sekä kannustaa ihmisiä energiafiksuuteen.

Sähköisillä medioilla on tärkeä ja kasvava rooli Vattenfallin markkinoinnissa. ”Kampanjalla heräteltiin kohderyhmän kiinnostusta, kerrottiin tarina ja aktivoitiin ihmisiä. Tähän käytettiin kanavina yhteisvoimin.fi-kampanjasivustoa, TV:tä, radiota, elokuvateattereita, verkkoa, mobiilia, PR-aktiviteetteja sekä sosiaalista mediaa. Kampanja näkyi omissa kanavissa mm. uutiskirjeissä, kotisivuilla, asiakaslehtisessä sekä Vattenfallin Vuoden Energiaperhe –kilpailussa”, kertoo Vattenfallin markkinointiviestinnän päällikkö Minna Virtaranta.

Kampanjakokonaisuuteen kuului myös tapahtumallinen saunakiertue. ”Uskomme, että pienetkin teot edistävät kestävää kehitystä, kun useat osallistuvat. Siksi rakensimme kesäksi saunan, jonka lauteilla nautittiin löylyistä yhdessä, ympäri Suomen. Kun sauna kerran lämmitetään, täysillä lauteilla saadaan kaikki irti käytetystä sähköstä.”

”Onnistuimme toteuttamaan monimediallisen kampanjakokonaisuuden, joka kosketti suomalaisia positiivisesti ja päästi meidät energiayhtiönä lähelle kuluttajien arkea. Olemme saaneet paljon positiivista pöhinää aikaiseksi niin sosiaalisessa mediassa kuin muuallakin. Kuluttajatutkimuksessamme kampanja oli hyvin pidetty; saimme kaikkien aikojen parhaan tuloksen mittarilla ”lämmin ja ystävällinen”, mikä on erinomainen saavutus. Haluamme Vattenfallilla innostaa ihmisiä käyttämään energiaa fiksummin”, päättää Virtaranta.

Raati:

Juuso KemiStaart
Sari HolmgrenMainostoimisto Kaktus
Antti LeinoGroupM
Jarno VarisMirium Agency
Heidi BjörklofCarat

Shortlista

Pirkka - Sudennälkä

  • Mainostaja: Ruokakesko
  • Muut kumppanit: DDB, Vizeum, Left&Right, Also Starring

Sonera - Koska mä voin

  • Mainostaja: Sonera
  • Muut kumppanit: Valve King, Dagmar, Isobar

Tekijät

Mainostaja Vattenfall Oy

  • Markkinointiviestintäpäällikkö MINNA VIRTARANTA
  • Markkinointiviestintäjohtaja KARIN LUNDQVIST
  • Digiprojektipäällikkö JUKKA HAATAJA
  • Online-kampanjapäällikkö SUVI KEINÄNEN

Mainostoimisto DDB

  • Account Director ANNE AIKALA
  • Account Manager PIA HUSU
  • Art Director EERIK RIEKKINEN
  • Copywriter TIINA TÄHTINEN
  • Digital Planner TONI TIAINEN
  • Production Art Director MIKA LAHTINEN
  • Senior Digital Producer JOONA BABITZIN
  • Web Developer JANNE AALTO
  • Creative Director LAURI VASSINEN

Tuotantoyhtiö ALSO STARRING

  • Producer PETTERI LEHTINEN
  • Director ANNA MARIA JÓAKIMSDÓTTIR HUTRI
  • DOP MIKA ORASMAA
  • Lavastaja MARCUS PACKALÉN
  • Puvustus SAIJA SIEKKINEN
  • Maski KARI KOSKELA
  • SFX KONSTA MANNERHEIMO
  • Leikkaaja IIKKA HESSE
  • Post Production POST CONTROL

Mediatoimisto IUM FINLAND

  • Account Manager JONNA KIPPO
  • Digital Planner NEREA SUSI
  • Media Planner NINA PIETILÄINEN

Tapahtumatuotanto WOLTTI GROUP

  • Asiakkuusjohtaja HANS KARLSSON
  • Tuottaja MATTI LIPPONEN

Sosiaalisen median tuotanto DINGLE OY

  • Account Manager SANTERI MÄÄTTÄNEN
  • Media Specialist VISA VARTIAINEN
  • Content Specialist ANNA TAPIO

PR VIESTINTÄTOIMISTO DESKI OY

  • Strateginen johtaja TIINA HOSIOKOSKI
  • Vanhempi viestintäkonsultti KIRSI VALTA-MAKKONEN


Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme