Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Lidl kumoaa oston esteitä

ETUSIVU

Lokakuu 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

PÄIVÄYS

LIDL SUOMI KY

"Mainio konsepti. Tässä pureudutaan pelotta oston esteisiin ja tehdään ne naurettaviksi. Itseironia sopii tyyliin, ja tuloksena on Lidlin brandille sopivaa mainontaa, joka poikkeaa täysin muusta saman toimialan mainonnasta. Casting ja henkilöohjaus osuvat kohdalleen."

Mainostaja

LIDL SUOMI KY

mainospäällikkö

HANNA JOKITÖYRÄ

Ostojohtaja

TIMO HANSIO

Toimitusjohtaja

LAURI SIPPONEN

Mainostoimisto

FOLK FINLAND

Luova johtaja

TOMMI LAIHO

Copywriter

SAMI KORJUS, TOMMI LAIHO

AD

KIMMO KIVILAHTI

Tuotanto-AD

KIM SINISALO

Tuotantoyhtiö

POHJANTÄHTI-ELOKUVA OY

Ohjaaja

OSMO WALDEN

Kuvaaja

JUSSI EEROLA

Leikkaaja

MIKKO SAVINAINEN

Tuottaja

TIINA WILKMAN

Mediatoimisto

HAPPI MINDSHARE

Client Lead

LEENA WASENIUS

TV, Radio, Cinema

REIJA NIIRANEN

TAUSTAT

LOKAKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

PÄIVÄYS

LIDL SUOMI KY

Lidl Suomi Ky:n toimitusjohtajan Lauri Sipposen mukaan kampanjan kohderyhmänä olivat tavalliset suomalaiset perheet, jotka tekevät päivittäistavaroiden ostopäätökset. "Tavoitteena on viestiä tuoreudesta, joka pt-kaupassa on yksi tärkeimmistä asiakastyytyväisyyden kriteereistä.

Halusimme ravistella erilaisia ennakkoluuloja itseironian keinoin. Myös aiemmat tämän sarjan spotit ovat onnistuneet hyvin, ja palautteen rohkaisemana olemme näitä jatkaneet. Tämäkin mainos on otettu oikein hyvin vastaan.

Hyvän käsikirjoituksen ja ohjauksen sekä erinomaisten näyttelijäsuoritusten ansiosta erittäin tärkeä, mutta vaikeasti kommunikoitava viesti tuoreuden merkityksestä Lidlin valikoimissa saatiin selkeästi läpi",Sipponen kertoo.

Raadissa olivat copy Anssi Kuokka Touch Worldwide Oy:stä, copy Vesa Hyypiä Rocky Advertising Oy:stä, strategiajohtaja Mikko Hovi Bob Helsingistä ja AD Jenni Hakanen Mainostoimisto Ilmeestä.

SHORTLISTA

LOKAKUU 2011

Raksa / Nopein 3G

Mainostaja

DNA Oy

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Grillifilms

Perustelut

Hyvä production value. Hienosti rakennettu miljöö ja hyvät näyttelijät.

Tunne / Nokia N9

Mainostaja

Elisa Shopit

Mainostoimisto

Family Inc.

Tuotantoyhtiö

Kennel

Perustelut

Hienosti toteutettu filmi, jossa on erityisen hyvä tunnelma.

The Car

Mainostaja

If Vahinkovakuutus

Tuotantoyhtiö

Redrum

Perustelut

Jatkoa vahvalle, mieleenjäävälle konseptille. Kunnianhimoinen toteutus.

Pelicans / Kausi 2011

Mainostaja

Pelicans

Suunnittelu

Mainostoimisto Ilme

Perustelut

Erottuu positiivisesti urheiluseurojen mainonnasta. Rakentaa persoonallisesti seuran mielikuvaa, ja on brandinsa näköinen.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme