Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Lidl valitsi huumorin ja meni suoraan asiaan

ETUSIVU

LOKAKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

SAAPUMINEN

LIDL SUOMI KY

"Alusta loppuun saakka rehellinen meininki. Mainoksissa mennään suoraan asiaan. Toimiva käsikirjoitus ja hyvin toteutettu tuotanto aitoine tyyppeineen."

Mainostaja

LIDL SUOMI OY

Mainospäällikkö

JUSSI SAHRMAN

Ostojohtaja

TIMO HANSIO

Toimitusjohtaja

LAURI SIPPONEN

Mainostoimisto

SEK&GREY OY

Luova johtaja

TOMMI LAIHO

Copywriter

SAMI KORJUS

AD

MIKKO HALONEN

Tuotanto-AD

MINNA ETSALO

Tuotantoyhtiö

POHJANTÄHTI-ELOKUVA OY

Ohjaaja

OSMO WALDEN

Kuvaaja

JUSSI EEROLA

Tuottaja

TIINA WILKMAN

Leikkaaja

MIKKO SAVINAINEN

Äänittäjä

TUOMAS KLAAVO

Äänityöt

KALLE WAHLBERG

TALVI DIGITAL

Mediatoimisto

HAPPI MINDSHARE OY

Account manager

MARI RANTALA

Planner

MIIA KAVEN

TAUSTAT

LOKAKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

SAAPUMINEN

LIDL SUOMI KY

Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo, että Lidl on saanut kuluneen vuoden aikana huomattavan määrän uusia asiakkaita. Tätä kehitystä haluttiin tukea myös imagomainonnan keinoin.

”Halusimme vahvistaa uusien ja nykyisten asiakkaidemme positiivista mielikuvaa Lidlistä”, kertoo Sipponen. ”Perinteinen argumentointi ei sellaisenaan riitä, vaan mainonnaltakin halutaan elämyksiä. Siksi päädyimme kampanjaan, jossa käsitellään faktoja huumorin ja ironian keinoin. Mediaksi tähän sopi parhaiten televisio,” Sipponen perustelee. ”Asiakaspalvelupuhelimemme sekä myymälämme ovat saaneet asiakkailtamme todella iloista ja positiivista palautetta. Suomalainen fiksu kuluttaja on oivaltanut huumorin ja ironian yhdistämisen rehelliseen ja suoraviivaiseen viestintään.

Mainoskampanjan myötä asiakasmäärämme ovat kasvaneet edelleen, mikä myös kertoo onnistumisesta,” Sipponen toteaa tyytyväisenä. Kampanjan onnistumisesta Sipponen kiittää yhteistyökumppaneitaan media- ja mainostoimistossa sekä tuotantoyhtiössä. ”Oman organisaatiomme dynaamisuus ja yhteistyökumppanien innovatiivisuus on hyvä yhdistelmä. Luonnollisesti yhteistyökumppaniemme pitää ymmärtää toimintamme luonne ja tavoitteet päästäksemme näin hyvään lopputulokseen.”

Lokakuun mainoksia arvioivat copy Vesa Kujala Dynamosta, AD Pekka Rouhiainen Skandaalista, AD Jarno Luotonen N2:sta ja toimitusjohtaja Tomi Halonen Estime Oy :stä.

SHORTLISTA

LOKAKUU 2010

DNA Challenge / Kasvovoide

Mainostaja

DNA Oy

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Motel Royal

Perustelut

Yllätti positiivisesti tarinallaan. Hyvin tuotettu ja näytelty mainos;, jossa on mainio koukku reaalimaailmaan. Kiinnitti huomion tarjoukseen ja tuotteeseen.

Segerstam

Mainostaja

Helsingin Sanomat

Mainostoimisto

hasan&partners

Tuotantoyhtiö

Hobbyfilm / Talvi

Perustelut

Hieno digitaalinen toteutus. Ei-mainosmainen, näyttävä ja elokuvamainen tuotanto.

Purjeentekijä

Mainostaja

Gustav Paulig Oy

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Front Desk

Perustelut

Uskottava ja sitoutunut esiintyjä. Hienosti tehty tarina jatkaa hyvää sarjaa.

Oolannin Perunaloru

Mainostaja

Chips Food Brands

Mainostoimisto

LM Saatchi&Saatchi

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki

Perustelut

Lämminhenkinen tarina ja raikkaita, luontevia tyyppejä. Liikuttiin siellä mistä peruna on kotoisin.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme