Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Näin luodaan jännitystä ja suuria sankaritarinoita

ETUSIVU

TOUKOKUU 2012

Katsomo-video ei ole saatavilla

URHEILUDRAMATURGI

VEIKKAUS OY

"Loistava käsikirjoitus. Vilpittömän hauska ja lämmin.Tarina tarjoaa tukuittain yksityiskohtia ja oivalluksia useallakin katsomiskerralla. Hienoa draamaa."

Mainostaja

VEIKKAUS OY

Markkinointijohtaja

KIMMO TOLONEN

Markkinointipäällikkö

AKI SEPPÄLÄ

Markkinointikoordinaattori

SALLA KEKKI

Mainostoimisto

TBWA\HELSINKI

Asiakkuusjohtaja

IIKKA MAUNUMAA

Tuottaja

ANU YLIMAA

Luova johtaja

TOMMY MÄKINEN

AD

HERMANNI KANERVA

MIIKA KUMPULAINEN

Copywriter

AXA FAHLER

TOMMY MÄKINEN

ERKKO MANNILA

Projektijohto

HEIDI NIEMINEN

MAIJA NIKKONEN-HILLI

Tuotantoyhtiö

MOTEL ROYAL

Ohjaaja

JOHANNES SALONEN

Tuottaja

SAARA KANKAANPÄÄ

Esiintyjä

ANDRZEJ GALLA

Ulkomaan tuotantoyhtiö

FILM IT!

Kuvaaja

TOMASZ AUGUSTYNEK

Mediatoimisto

CARAT FINLAND

Asiakkuusjohtaja

MATTI CORNER

TAUSTAT

TOUKOKUU 2012

Katsomo-video ei ole saatavilla

'URHEILUDRAMATURGI'

VEIKKAUS OY

"Pyrimme kiinnittämään jääkiekon MM-kisojen aikaan sellaisten penkkiurheilijoiden huomion, jotka seuraavat urheilua lähinnä suurtapahtumien aikaan, mutta pelaavat harvemmin Veikkauksen urheilupelejä. Halusimme erottua erilaisella jääkiekkomainoksella ja muistuttaa että Veikkauksen urheilupeleillä saa rutkasti lisäjännitystä ottelujen seuraamiseen", Veikkauksen markkinointipäällikkö Aki Seppälä kertoo.

"Tämä vuosi on suomalaisittain kaikkien aikojen urheiluvuosi. Markkinointiviestintämme konseptina ja punaisena lankana on yksittäisten tapahtumien sijaan kertoa sekä nykyisille että potentiaalisille pelaajille, että Veikkauksen peleillä saa urheilutapahtumien seuraamisesta vieläkin jännittävämpiä. Tavoitteet urheilupelien myynnille ja asiakasmäärille ovat kovat, mutta oikeassa suunnassa ollaan. Onnistuimme jääkiekon MM-kisoissa upeasti ja myimme tavoitteisiin nähden jopa n. 20 % enemmän. Saimme myös asiakasmäärät hyvään kasvuun", Seppälä toteaa.

"Tutkimme kisojen aikana mainonnan huomioarvoa ja mainoksesta pitämistä, ja tämä mainos oli yksi pidetyimmistä Veikkauksen mainoksista. Erityisesti siitä pitivät nuoret miehet, mutta puhutteli se naiskatsojiakin. 'Urheiludramaturgi' jatkaa jalkapallon EM-kisojen mainonnassa omalla mainosfilmillään. Samoin hyödynnämme konseptia yleisurheilun EM-kisoisssa ja olympialaisissa. "

Toukokuun raadissa olivat Maija Ihamäki mainostoimisto Mainiosta, Sami Fiander Fianderista, Tomi Halonen Estimestä ja Juuso Kemi Staart Oy:stä.

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit MTV3-kanavalta pe 15.6. klo 22:35 ja Subilta la 16.6.klo 17:55. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 24.8.2012.

SHORTLISTA

TOUKOKUU

Fosters/Käytävä

Mainostaja

Hartwall Oy

Tuotantoyhtiö

MJÖLK

Perustelut

Loistava kiteytys. Lyhyt, mutta vaikuttava. Selkeä yhteys tuotteeseen.

RAY /Kaveri

Mainostaja

Raha-automaattiyhdistys

Tuotantoyhtiö

Pohjantähti-Elokuva

Perustelut

Tärkeä, vakava aihe käsitelty ja toteutettu positiivisessa hengessä. Uskottava.

Skoda Pond

Mainostaja

Helkama-Auto

Perustelut

Tuote ja ominaisuudet selkeästi esillä. Maltillinen toteutus. Vetoaa tunteisiin. Inhimillinen.

SOS Lapsikylän huippuvuosi

Mainostaja

SOS Lapsikylä ry

Mainostoimisto

Kapina

Tuotantoyhtiö

Osmo Walden Films

Perustelut

Hieno analogia konkretisoi ongelman laajuuden. Monta tarttumapistettä, joihin voi samaistua. Palefacen loistava spiikki. Kaunistelematon tarina vetoaa tunteisiin.

Viking Lotto Jäätikkö

Mainostaja

Veikkaus Oy

Mainostoimisto

TBWA Helsinki

Tuotantoyhtiö

Woodpecker Film

Perustelut

Yksinkertaisesti hauska. Jää mieleen. Tämän tilanteen muistavat kaikki.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme