Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Norwegian lensi voittajaksi

ETUSIVU

MAALISKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

BEST FRIENDS

NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA

Lentoyhtiö Norwegianin mainoselokuva "Best Friends" on valittu maaliskuun parhaaksi Kuukauden Parhaat Sekunnit -kisassa. "Loistava, yksinkertainen idea. Erinomainen käsikirjoitus, jossa on oivaltavaa itseironiaa ja rohkeaa kansallisuuskliseiden hyödyntämistä. Erottuu muista lentoyhtiöistä. Toteutettu tyyliin sopivasti, halvalla mutta hyvin"

Mainostaja

NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA

Marketing manager

SARA CAMURSOY

Marketing Project manager

ANNA RIIHIMÄKI

Mainostoimisto

N2 HELSINKI

Asiakkuusjohtaja

ALEX NIEMINEN

Executive produser

REETA HIETALAHTI

AD

JARNO LUOTONEN

Copy

JANI TYNNILÄ

Muut

JUSSI NURMIO

BRIAN KASZONYI

Tuotanto ja ohjaus

N2 HELSINKI ja FELLOWLAND

Mediatoimisto

VIZEUM OY

Connections director

TEEMU SUUTARI

Connections manager

MARI HEPOLA

Broadcast manager

MINNA LINDQUIST

TAUSTAT

MAALISKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

BEST FRIENDS

NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA

Norwegian haluaa antaa kaikille mahdollisuuden matkustaa

”Lanseerasimme maaliskuussa Norwegianin solmukohdan Helsinki-Vantaalle. Ensimmäiset Suomen sisäiset lennot lennettiin maaliskuun lopussa. Avaamme kevään 2011 aikana myös yhdeksän uutta kansainvälistä reittiä Helsinki-Vantaalta. Kampanjamme kestää koko kevään ajan, ja sen tarkoitus on yksinkertaisesti lanseerata Norwegianin brändi Suomeen. Haluamme herättää huomiota sekä halvoilla lentolipuilla että tutuilla houkuttelevilla kohteilla,” Sara Camursoy, Norwegianin Ruotsin ja Suomen markkinointipäällikkö kertoo.

”Kohderyhmämme on hyvin laaja, sillä matkustaminen koskee lähes kaikkia. Me haluamme tavoittaa niin nuoret kuin vanhat, sinkut ja perheet - kaikki matkustamisesta kiinnostuneet suomalaiset.”

”Vuoden alussa Norwegian oli vielä kohtalaisen tuntematon brändi Suomen markkinoilla. Kampanja on vielä kesken, mutta voimme jo nyt nähdä, että tulos on positiivinen sekä myytyjen lippujen että brändin tunnettuuden ja huomionarvojen kasvun osalta,” Sara Camursoy toteaa.

Norwegianin Suomen markkinoinnin projektipäällikön Anna Riihimäen mukaan kampanjalla oli laaja mediamix.” Päämedia oli TV, johon satsattiin paljon. Tuotimme yhteensä 13 erilaista TV-spottia, joiden tarkoitus oli kertoa kohteiden runsaudesta sekä halvoista lentolipuista. Suuri osa kampanjan mediapanostuksista tehtiin internettiin, jossa varsinainen kauppa tehdään. Kaikki kampanjan mediat ohjasivat nettiin ja tämä näkyi sivuston kävijämäärien kasvussa.”

”TV-spotit ovat saaneet paljon positiivista palautetta sekä halpojen lentohintojen että humoristisen lähestymistapansa ansiosta. Positiivinen vastaanotto näkyi myös mm. Facebookissa: lanseerauskampanjan aikana tuplasimme fanimäärämme.”

Maaliskuun raadissa olivat copy Mikko Härmeinen Ezpasta, tj Hannele Hietikko mainostoimisto Mainiosta, asiakkuusjohtaja Jari Karlsson Familysta ja AD Teemu Tuohimaa Adsekista.

SHORTLISTA

MAALISKUU 2011

Isä ja poika

Mainostaja

Alko Oy

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto

Perustelut

Hienovarainen, tyylikäs toteutus. Vaikuttava tunnelma. Herättää ajattelemaan, mutta ei syyllistä. Ajankohtainen ja koskettava.

Kurren kuriiripalvelu

Mainostaja

Fonecta Oy

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Front Desk

Perustelut

Komea tuotanto ja kantava tarina, jota jaksaa katsoa. Lievä liioittelu sopii tyyliin.

John West tonnikala

Mainostaja

Lejos Oy

Tuotantoyhtiö

7ht Heaven Productions

Perustelut

Yllättävä tonnikalamainos. Hauska, täysin absurdi tarina. Ammuttu yli niin reippaasti, että toimii.

Personal economy

Mainostaja

Sampo Pankki

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

Acne Productions

Perustelut

Sympaattinen casting, hieno tuotanto ja kelpo tarina. Komeaa katsottavaa.

Ärjympi Skoda Fabia

Mainostaja

Helkama-auto

Suunnittelu

Digital Factory

Perustelut

Poikkeuksellisen hieno, hyvin toteutettu automainos, joka uppoaa kohderyhmäänsä.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme