Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Pitkämäki voitti sittenkin

ETUSIVU

ELOKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

Yleisurheilun EM-kilpailut 2012 / Pitkämäki

Suomen Urheiluliitto / Yleisurheilun EM-kilpailut Helsinki 2012

Helsingin EM-kisoja mainostavan "Pitkämäki"-mainoksen suomalaishenkinen, kansallisromanttinen tunnelma sai elokuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -raadin innostumaan. Hauska ja vetoava tapa kuvata urheilukisoja näyttämättä fyysistä suoritusta vetosi raatiin. Myös hienoa tunnelmaa ja viimeisteltyä toteutusta kehuttiin.

Mainostaja

Suomen Urheiluliitto / Yleisurheilun EM-kilpailut Helsinki 2012

Markkinointijohtaja

JARI TÖYKKÄ

Markkinointikoordinaattori

KATRIINA UUSITALO

Mainostoimisto

KAPINA OY

Copywriter

JUSSI TURHALA

AD

JYRKI REINIKKA

Graafinen viimeistelijä

JENNA PORTTINEN

Tuotantoyhtiö

POHJANTÄHTI-ELOKUVA OY

Ohjaaja

OSMO WALDEN

Kuvaaja

JEAN-NOEL MUSTONEN

Leikkaaja

JUSSI HELLSTEN

Äänityöt

HUMINA/ JURI LEPPÄ

Tuottaja

PAULIINA TEINIKARI

TAUSTAT

ELOKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

Yleisurheilun EM-kilpailut 2012 / Pitkämäki

Suomen Urheiluliitto / Yleisurheilun EM-kilpailut Helsinki 2012

Kampanja käynnisti yleisurheilun EM-kilpailujen lipunmyynnin

”Ajankohdasta johtuen tapahtuma kilpailee monien muiden kesätapahtumien ja lomanviettotapojen kanssa. Tavoitteena olevan 160 000 pääsylipun myyminen ei ole automaattista, joten EM-kisojen pitää tarjota ainutlaatuisia elämyksiä, jotta ihmiset lähtevät liikkeelle. Kilpailut ovat juhannuksen jälkeisellä viikolla lomien kynnyksellä, jolloin EM-kisoja voi hyödyntää vaikkapa henkilöstön lomallelähtötapahtumana tai koko perheen kesälomamatkana,” Suomen Urheiluliiton markkinointijohtaja Jari Töykkä kertoo.

”Näin suuren kansainvälisen tapahtuman järjestäminen on erittäin vaativa tehtävä, mutta onhan Suomen Urheiluliitolla vastaavasta paljon kokemusta. Uskomme, että voimme tarjota yleisölle elämyksiä, ja lehterit täyttyvät.”

Töykän mukaan mainoksesta on tullut erittäin hyvää ja positiivista palautetta. ”Lipunmyynti on käynnistynyt ihan odotetusti ja positiivisesti, ja kampanja on selvästi huomattu. Olemme ilmeisesti tehneet aika epätyypillistä suomalaista urheilumainontaa."

Raadissa olivat copy Helmi Korpinen Bob Helsingistä, AD Satu Anttonen Ezpasta, projektijohtaja Anne Aikala DDB Helsingistä ja asiakkuusjohtaja Pauliina Valpas N2:sta.

SHORTLISTA

ELOKUU 2011

Welho/Valtakunta

Mainostaja

DNA Welho

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Motel Royal

Perustelut

Hieno ja viimeistelty tuotanto, jossa tuotekin tuodaan hauskasti esiin.

Norwegian Air SK

Mainostaja

Norwegian Air Shuttle

Mainostoimisto

N2

Tuotantoyhtiö

Fellowland

Perustelut

Sympaattinen mainos, jossa toteutus on linjassa tuotteen ja tuotelupauksen kanssa. Hyvä konsepti.

Aika

Mainostaja

Digi TV Plus Oy

Mainostoimisto

Sherpa

Tuotantoyhtiö

Mlöjk

Perustelut

Hieno ajatus ja kaikin puolin tyylikäs mainos. Mieleen jäävä ja erottuva.

It's Showtime

Mainostaja

Tallink silja

Tuotantoyhtiö

Pulldozer Film Oy

Perustelut

Viihdyttävä, laadukkaasti toteutettu mainos. Tätä on kiva katsella.

Elämäntilanne muuttuu

Mainostaja

SCM Suomi Oy / Tori.fi

Mainostoimisto

Folk

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Hyvin kerrottu tarina, jossa on hyvä fiilis ja jossa ollaan koko ajan kiinni tuotteessa. Onnistunut demonstraatio.

ATK-Jarmo / Keno

Mainostaja

Veikkaus Oy

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

Motel Royal

Perustelut

Hauska, hersyvä set-up. Erottuu.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme