Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Punahilkka tietää, että verkolla on väliä

ETUSIVU

HELMIKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

PUNAHILKKA

ELISA 3G

"Mainos saa miettimään, että verkolla tosiaan on väliä. Yksinkertainen viesti menee onnistuneesti jakeluun. Tarina kantaa ja etenee. Täynnä herkullisia nyansseja, jotka innostavat useaan katsomiskertaan. Todella makeasti toteutettu 3D-animaatioineen,”

Mainostaja

ELISA OYJ

Myynti- ja markkinointijohtaja

PASI VANNINEN

Markkinointijohtaja

KAJ WASASTJERNA

Markkinointiviestintäpäällikkö

PEKKA KYLLÖNEN

Mainostoimisto

N2 HELSINKI

Suunnittelujohtaja

JUSSI NURMIO

Executive producer

REETA HIETALAHTI

Copywriter

JANI TYNNILÄ

AD

JOCHUM VON VEH

Toutantoyhtiö

DIRECTORS GUILD OY

Ohjaaja

PETE RISKI

Vastaava tuottaja

VILLE VARESVUO

Line Producer

JUHA-MATTI NIEMINEN

Kuvaaja

JEAN-NOEL MUSTONEN

Leikkaaja

Toast Post Production / TOMMI REHN

Post

GENERATOR POST

Värimäärittely

Talvi Digital / HENRI PULLA

Audio

Humina / TUOMAS SEPPÄNEN

Humina / TIMO ANTTILA

Mediatoimisto

OMD FINLAND OY

Account Director

MAARIT TERHIÄ

Mediasuunnittelija

MIKA HIRVONEN

TAUSTAT

HELMIKUU 2011

Katsomo-video ei ole saatavilla

PUNAHILKKA

ELISA 3G

Ei todellakaan ole sama mitä verkkoa käytät

”Mobiilidatan käyttö kasvaa koko ajan ja kosketusnäyttöiset älypuhelimet ja taulutietokoneet yleistyvät nopeasti,” Elisa Oyj:n markkinointijohtaja Kaj Wasastjerna kuvaa kampanjan lähtötilanneetta.

”Paraskaan älypuhelin ei voi tarjota hyvää käyttökokemusta ilman hyvää 3G-verkkoa. Halusimme haastaa kuluttajat selvittämään itselleen mitä eroja verkoissa on ja miksi kannattaisi valita Saunalahden liittymä, joka toimii Elisan verkossa.”

” 3G-verkkomme on jo useana vuonna peräkkäin todettu riippumattomassa tutkimuksessa Suomen kattavimmaksi. Uskomme, että viestimme saa kuluttajan kiinnostumaan puhelinten lisäksi myös verkosta, ja huomaamaan että saman puhelimen käyttökokemus voi olla erilainen riippuen siitä minkä operaattorin SIM-kortin siihen on valinnut.”

Kampanjan viesti on Wasastjernan mukaan ymmärretty hyvin ja mainoksista on pidetty.

” Kaikki lähtee briiffin mukaisesta hyvästä ideasta. Hyväkin idea tarvitsee kuitenkin tilaa kehittyä. Vuoropuhelun jatkuminen läpi koko prosessin on tärkeää hyvän lopputuloksen kannalta. On tärkeätä myös antaa ohjaajalle riittävä vapaus ja resurssit toteuttaa ajatus visionsa mukaisesti. Tässä tapauksessa kaikki elementit olivat kasassa ja se näkyy lopputuloksessa,” Wasastjerna kiittää tekijöitä.

Helmikuun raadissa olivat AD Jannis Mavrostomos Bobista, graafinen suunnittelija Antti Salminen DDB:ltä, AD Susanna Heposaari Imageneeringista ja projektipäällikkö Mari Pajunen BSTR:stä.

SHORTLISTA

HELMIKUU 2011

Halaus

Mainostaja

HK Ruokatalo Oy

Mainostoimisto

Hasan&partners

Tuotantoyhtiö

Pohjantähti-Elokuva

Suomalaisella kotitilalla

Mainostaja

HK Ruokatalo Oy

Mainostoimisto

Hasan&partners

Tuotantoyhtiö

Pohjantähti-Elokuva

Perustelut

Sekä Halaus-filmissä että tässä kiva, lämminhenkinen tunnelma. Viesti menee perille. Hyödyntää hyvin vallitsevaa lähiruokatrendiä. Käsikirjoitus toimii. Sloganille olisi voinut jättää enemmänkin tilaa.

Hevosvoimat

Mainostaja

Vaasan Ammattikorkeakoulu

Mainostoimisto

Contium

Tuotantoyhtiö

Kennel Helsinki

Perustelut

Oman tuotekategoriansa parhaimmistoa. "Nieminen"-hahmo loistava. Mainos jää mieleen, ja viesti tulee selväksi.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme