Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Sampo Pankin Kissanpäivät sai raadin kehräämään

ETUSIVU

TAMMIKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

ELÄKEPÄIVÄT KAIKILLA, KISSANPÄIVÄT YKSILLÄ

SAMPO PANKKI OYJ

"Kissanpäivät-konsepti osoittaa, että vaikeana ja etäisenä pidetty pankkibisnes voi olla inhimillistä ja mielenkiintoista. Sympaattinen tapa kertoa pitkäaikaissäästämisen mahdollisuuksista."

Mainostaja

Sampo Pankki Oyj

Markkinointipäällikkö

Anja-Liisa Hofmann

Johtaja

Minna Suo

Markkinointijohtaja

Pekka Törmälä

Mainostoimisto

Bob Helsinki Oy

copywriter

Petri Pesonen

AD

Jaakko Veijola

projektijohtaja

Elina Autio

strategiajohtaja

Ville Toriseva

muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt

Juha Pönkänen, Heidi Uusimäki

Ohjaaja

Bob Helsinki

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto Oy

leikkaaja / materiaalin hankinta

Matti Kihlström

online operoija

Juuso Selin

äänisuunnittelu

Tuomas Seppänen / Humina

tuottaja

Ari Laitinen

musiikin hankinta

Marja-Terttu Mäenpää ja Ari Laitinen

Mediatoimisto

Dagmar Oy

media planner

Annika Mörö

client manager

Viivi Paalanen

strategy director

Karri Ahonen

strategy manager

Leena Kuisma

TAUSTAT

TAMMIKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

ELÄKEPÄIVÄT KAIKILLA, KISSANPÄIVÄT YKSILLÄ

SAMPO PANKKI OYJ

Sampo Pankin markkinointipäällikön Anja-Liisa Hofmannin mukaan kampanjan tavoitteena oli herättää kuluttajat miettimään tulevia eläkepäiviään, ja kertoa miten niihin voi varautua myös taloudellisesti.

- Uusi pitkäaikaissäästämistä koskeva laki laajentaa verovähennysoikeutta ja tuo uusia mahdollisuuksia, joista kannattaa ottaa selvää. Kissanpäivät-sivustolla on paljon hyvää faktaa, ja kampanja onkin ohjannut sinne paljon kävijöitä. Olemme avanneet myös oman infopuhelimen, jossa asiantuntijamme vastaavat pitkäaikaissäästämistä koskeviin kysymyksiin.

- Olemme saaneet kampanjasta erittäin paljon positiivista palautetta. Yleisesti uskotaan, että pankki- ja raha-asiat ovat ihmisen elämässä niitä epäkiinnostavia asioita, vaikka todellisuudessa se on high interest -businesta. Meidän haasteemme on tehdä siitä kiinnostavaa, tarpeellista ja haluttavaa myös kuluttajille. 'Kissanpäivät' on hyvä alku tähän suuntaan, toteaa Hofmann.

SHORTLISTA

TAMMIKUU 2010

'Villisika'

mainostaja

Eniro

mainostoimisto

PHS

tuotantoyhtiö

Grillifilms

Perustelut

Aiemman linjan mallikasta jatkoa. Idea toimii. Positiivisesti absurdi.

Taikaruis 'Jarmo'

mainostaja

Vaasan Oy

mainostoimisto

Bob Helsinki

tuotantoyhtiö

Grillifilms

Perustelut

Uudenlainen testimonial. Aito, suomalaiskansallinen tyyppi ja tunnelma. Maaseutu ja raaka-aineet läsnä. Laadukas tuotanto.

'Ajo-opetus'

mainostaja

McDonald's

mainostoimisto

DDB Helsinki

tuotantoyhtiö

Grillifilms

Perustelut

Mukavaa arkirealismia ja kohderyhmän maailmaa. Kansainvälisen mainostajan sympaattinen, paikallinen näkökulma.

'Porukkalotto'

Mainostaja

Veikkaus

Mainostoimisto

PHS

Perustelut

Katsoja pääsee tirkistelijän rooliin. Tunnelmat välittyvät tarttuvalla tavalla. Freesi ja hauska tarina. Yksinkertaisen toimiva.

'Irma'

Mainostaja

Fonecta

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Hilpeää jatkoa tutulle sarjalle. Poliisikliseet toimivat aina vain.

'Tavalliset ihmiset'

Mainostaja

S-Pankki

Mainostoimisto

358

Tuotantoyhtiö

First Floor

Perustelut

Virkistävä, raikas spotti. Kiva 'rallattelu'. Uskallettu puhua tavallisille ihmisille eikä aina dynaamisille kaupunkilaisille. Tarjoaa faktaa useammallekin katsomiskerralle.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme