Kuukauden parhaat sekunnit kansi

SOS-Lapsikylän filmin vahva viesti kosketti

ETUSIVU

MARRASKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

EI JÄTETÄ LASTA YKSIN

SOS LAPSIKYLÄ RY

"Koskettava, kaunis ja hienosti tehty filmi, jonka sanoma puhutteli."

Mainostaja

SOS LAPSIKYLÄ RY

Toiminnanjohtaja

JARI KETOLA

Viestintäpäällikkö

AIJA RIKALA

Mainostoimisto

SKANDAALI

Copy

MIKKO MATTILA

AD

VESA SIIRILÄ

Toimitusjohtaja

MATTI OKSANEN

Asiakkuusjohtaja

NINA MIETTINEN

Tuotantoyhtiö

7th HEAVEN PRODUCTIONS

Tuottaja

MIRSA KAARTINEN

Ohjaaja

AKU LOUHIMIES

Kuvaaja

JEAN-NOEL MUSTONEN

Äänituotanto

Humina / JURI SEPPÄ

TAUSTAT

MARRASKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

EI JÄTETÄ LASTA YKSIN

SOS LAPSIKYLÄ RY

Myös Suomessa on apua tarvitsevia lapsia

Kampanjalla on viestintäpäällikkö Aija Rikalan mukaan tavoiteltu SOS-Lapsikylälle lisää näkyvyyttä ja sen toiminnalle parempaa tunnettuutta. ”Tehtävämme on tukea apua tarvitsevan lapsen kasvua tämän omassa perheessä. Jos perheelle annettu tuki ei riitä, tarjoamme lapselle sijaiskodin SOS-lapsikylässä tai nuorisokodissa. Ei jätetä lasta yksin -viestillä haluamme saada lisää säännöllisesti lahjoittavia SOS-lapsikyläkummeja tai kertalahjoittajia. Tukijoita tarvitsemme voidaksemme vastata lastensuojelun isoihin haasteisiin. SOS-lapsikylätyötä tehdään sekä Suomessa että kansainvälisesti ja tällä kampanjalla olemme halunneet kiinnittää huomiota nimenomaan kipeästi apua tarvitseviin lapsiin Suomessa."

Rikala kiittää onnistumisesta yhteistyökumppaneitaan. "Televisio on edelleen medioista vahvin. Se tavoittaa parhaiten laajoja kohderyhmiä ja sen kautta välitetty sanoma pystyy aidosti koskettamaan. Saimme filmiin parhaat mahdolliset tekijät, mainostoimisto Skandaalin, tuotantoyhtiö 7th Heavenin ja ohjaaja Aku Louhimiehen."

"Filmi on huomattu ja se herättänyt valtavasti positiivisia tunteita, joten siltä osin se on varmasti vaikuttanut tunnettavuuteemme. Yhteydenotot ja lahjoitukset ovat lisääntyneet. Kummiudessa emme ole saavuttaneet vielä määrällisiä tavoitteitamme, mutta hiljainen kummivirta on kuitenkin käynnistynyt ja uskon, että ihmiset vähitellen alkavat sisäistää tavan auttaa SOS-lapsikyläkummina vaikeassa tilanteessa olevaa lasta Suomessa. Kiitos kaikille, jotka ovat ryhtyneet auttamaan."

Marraskuun mainoksia arvioivat planner Samuli Salokangas Ida Fram Oy:stä, AD Sami Karjalainen Albert Hallista, AD Heli Roiha DDB Helsingistä ja yhteyspäällikkö Kirsti Mäkelä Mainoskentästä.

SHORTLISTA

MARRASKUU 2010

The Greasers

Mainostaja

Eniro Finland

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

Grillifilms

Perustelut

Tehokas, hauska ja yllättävä. Viesti välittyy lyhyessäkin ajassa. Hyvää jatkoa loistavalle konseptille.

Luolamies

Mainostaja

McDonald's

Mainostoimisto

DDB Helsinki

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Hyvä konsepti ja hauska toteutus. Erinomainen tarjousmainos.

Pelicans Tykki

Mainostaja

Lahden Pelicans Oy

Mainostoimisto

Ilme

Tuotantoyhtiö

Videomakers

Perustelut

Hauska idea. Mainos, joka taatusti uppoaa kohderyhmäänsä.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme