Kuukauden parhaat sekunnit kansi

Tapiola vakuutti myös KPS-raadin

ETUSIVU

HUHTIKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

UNOHTUIKO JOTAIN?

TAPIOLA-RYHMÄ

"Koskettava ja vaikuttava filmi. Sai ajattelemaan, koska tilanne on niin totta. Poikkesi edukseen myös tyylilajiltaan; aina ei tarvita tehokeinoksi huumoria."

Mainostaja

TAPIOLA-RYHMÄ

Markkinointijohtaja

ANNA TAPIO

Markkinointipäällikkö

KIRSTI JUUSTI

Suunnittelupäällikkö

ANNA PYÖRÄLÄ

Mainostoimisto

FAMILY INC. ADVERTISING

Copywriter

MARKUS LEHTONEN

AD

EIJA HAKALA

Projektijohtaja

MINNA SEPPÄNEN

Projektipäällikkö

SIRPA TUOVINEN

Mediatoimisto

DAGMAR OY

Client manager

TUIJA VARIS

Planning manager

VILMA KÄRKKÄINEN

Tuotantoyhtiö

ALSO STARRING OY

Ohjaaja ja leikkaaja

MARKUS VIRPIÖ

Kuvaaja

JEAN-NOEL MUSTONEN

Tuottaja

JOHANNES LASSILA

Musiikki

Humina / JURI SEPPÄ

Äänisuunnittelu

Humina / TUBE

Jälkituotanto

GENERATOR POST

TAUSTAT

HUHTIKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

UNOHTUIKO JOTAIN?

TAPIOLA-RYHMÄ

Kannattaa miettiä ajoissa mikä on tärkeintä

- Suomalaiset ovat vakuuttaneet yleensä hyvin kotinsa ja muun omaisuutensa. Sen sijaan se kaikista tärkein asia eli oman itsensä vakuuttaminen sairauden, tapaturmien tai vielä ikävimpien sattumusten varalle on jäänyt usein tekemättä. Tätä halusimme saada ihmiset pohtimaan ja myös toimimaan asian eteen, kertoo Tapiola-ryhmän markkinointipäällikkö Kirsi Juusti.

-Vakuutustoimialan mainonnassa keskitytään usein puhumaan vain esim. rahallisista keskittämiseduista. Niistä ei juuri ole hyötyä, jos vakuutusturva on tosi paikan tullen puutteellinen tai väärin mitoitettu, Kirsi Juusti muistuttaa.

-Halusimme luoda tavoitteitamme tukevan, koskettavan tarinan, josta jäisi vahva muistijälki. TV oli mielestämme vahva väline viestimme välittämiseen ja kohderyhmän tavoittamiseen. Lisäksi tv:stä oli hyvä rakentaa silta nettiin, jossa kerroimme enemmän faktaa.

- Mainostoimistomme Family ja filmiyhtiö Also Starring osoittivat hyvää yhteispeliä ja osaamista projektin joka vaiheissa. He osasivat myös kuunnella meidän näkemyksiämme, kiittää Kirsi Juusti.

Huhtikuun Parhaita Sekunteja arvioivat suunnittelujohtaja Markus Heinonen Mainostoimisto Ilmeestä, AD Toni Mielonen Frantic Oy:stä, AD Pia Lehtinen Brandit Advertising Oy:stä ja copywriter Kimmo Aro Mainostoimisto KMG Turku Oy:stä.

SHORTLISTA

HUHTIKUU 2010

Lotto – 20 riviä

Mainostaja

Veikkaus Oy

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

Mjölk

Perustelut

Hauska mainos, jossa mainio tunnelma. Ajatus kommunikoitu freesillä ja iskevällä tavalla. Saa pohtimaan, josko kannattaisi tosiaan laittaa se 20 riviä.

Monster.fi

Mainostaja

Monster.fi

Mainostoimisto

BBDO Worldwide

Tuotantoyhtiö

Frame Store

Perustelut

Lyhyt ja ytimekäs. Kerrassaan hauska karrikointi ja hieno yllätysmomentti.

Reilu Nettitikku

Mainostaja

TeliaSonera

Mainostoimisto

King

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto

Perustelut

Kolahti. Suomalaista tarinankerrontaa ja loistavat näyttelijät. Viihdyttävä. Houkuttelee mutta ei tyrkytä; poikkeaa edukseen hintavetoisella toimialalla.

Koff Extra Brew

Mainostaja

Sinebrychoff

Mainostoimisto

Bob Helsinki

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto

Perustelut

Hieno toteutus, hyvä värimaailma ja mainio musiikkivalinta. Överiksi vedettyä äijämeininkiä. Houkuttelee.

Kimi

Mainostaja

DNA Finland

Mainostoimisto

SEK&Grey

Tuotantoyhtiö

Front Desk

Perustelut

Hauskaa ironiaa. Brandia nostetaan ja tuodaan hienosti esille tuotemainonnan sijasta. Hienosti hyödynnetty julkkista. Sopii DNAlle.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme