Kuukauden parhaat sekunnit kansi

VAASAN TÄYSHYVÄT maistuivat kesän KPS-raadille

ETUSIVU

KESÄ-HEINÄKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

VAASAN TÄYSJYVÄT "JOGGER"

VAASAN OY

"Luettelo tiukkaa tuoteinformaatiota oli saatu mielenkiintoisella tavalla leivottua mukaan tarinaan. Tuloksena oli kekseliäs ja yllättävä 'luontodokumentti'"

Mainostaja

VAASAN OY

Tuoteryhmäpäällikkö

KATI HAAPA

Markkinointijohtaja

MIIKA HELENIUS

Mainostoimisto

BOB HELSINKI

AD

JANNIS MAVROSTOMOS

Copywriter

PERTTI PÄLLIJEFF

Strategiajohtaja

MISKA RAJASUO

Projektijohtaja

MARKO VAINIO

Projektipäällikkö

MAIJA SILAMO

Mediatoimisto

DAGMAR OY

Client manager

JASMIINI VIKSTRÖM

Planning manager

VILMA KÄRKKÄINEN

Tuotantoyhtiö

OTTO TUOTANTO OY

Ohjaaja

PEKKA HARA

Tuottaja

ARI LAITINEN

Kuvaaja

VICCI TURPIN

Leikkaaja

ANTONY BENTLEY

Äänisuunnittelu

Humina / TUOMAS SEPPÄNEN

TAUSTAT

KESÄ-HEINÄKUU 2010

Katsomo-video ei ole saatavilla

VAASAN TÄYSJYVÄT "JOGGER"

VAASAN OY

VAASAN Oy:n markkinointijohtajan Miika Heleniuksen mukaan kampanjan tavoitteena oli lanseerata uudet tuotevariantit VAASAN TÄYSHYVÄT -tuoteperheeseen. - Halusimme kertoa, että TÄYSHYVIEN leivontaan käytetty vilja on kokonaan täysjyväviljaa, toisin kuin muissa markkinoilla olevissa vaaleissa leivissä. Tämä merkitsee paitsi terveellisyyttä, myös parempaa makua.

-Maku, tuoreus ja entistä useammin myös terveellisyys ovat tärkeimpiä kriteerejä leivän valinnassa. Kilpaillussa ja haastavassa tuoteryhmässä vahvalla brändillä on suuri merkitys. Se muistuttaa kuluttajaa aikaisemmasta hyvästä makukokemuksesta ja mahdollistaa erilaistumisen.

-Tietyissä leipäkategorioissa kuluttaja hakee vaihtelua. Johtavana leipomona VAASAN haluaa olla kehittämässä koko leipäalaa tuomalla markkinoille lisäarvoa tuottavia uutuuksia.

-TV on meidän päämediamme. Kun kohderyhmänä on koko Suomi ja tavoitteena rakentaa uutuustuotteiden tunnettuutta kustannustehokkaasti, nopeasti sekä mieleenjäävällä tavalla, niin on vaikea keksiä parempia ratkaisuja, vakuuttaa Helenius.

-Niin tästä kuin muistakin mainoksista saamme pääosin positiivista palautetta. Mainosta on kiitelty erityisesti ennakkoluulottomasta, hauskasta ja VAASAN näköisestä lähestymisestä. Mainostoimisto BOB ja oma markkinointiyksikkömme, varsinkin tuoteryhmäpäällikkö Kati Haapa, ovat tehneet upeata työtä, kiittää Miika Helenius.

Kesä-heinäkuun mainoksia panivat järjestykseen creative Salla Veteläinen Skandaalista, AD Lauri Ahonen Familystä, AD Mikko Halonen SEK&Greyltä ja copy Pasi Lindqvist DDB Helsingistä.

SHORTLISTA

KESÄ-HEINÄKUU 2010

Kadotettu rakkaus

Mainostaja

Instrumentarium

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

Motel Royal

Perustelut

Taiten tehty ja hyvin kirjoitettu tarjouskampanja. Kannustettavaa, että tehdään 'alemainoksia', joissa on mukana imagokampanjalle tyypillisiä elementejä.

Kesä anoppilassa

Mainostaja

PlusTV

Mainostoimisto

PHS

Tuotantoyhtiö

PHS/Screen

Perustelut

Huolella tehty, erinomainen tuotanto, jossa on kaikki kohdallaan äänimaailmaa, lavastusta ja näyttelijöitä myöten. Hyvin suomalainen, suorastaan 'kaurismäkeläinen' tunnelma.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme