Kuukauden parhaat sekunnit kansi

VAMKin Sähköauto hyrräsi voittoon

ETUSIVU

MAALISKUU 2012

Katsomo-video ei ole saatavilla

SÄHKÖAUTO

VAASAN AMMATTIKORKEAKOULU

”Osuvasti mainostettavaa tuotetta kuvaava spotti. Kohderyhmäänsä puhuttelevaa huumoria. Erottuu ja jää mieleen."

Mainostaja

VAASAN AMMATTIKORKEAKOULU

Tiedotus- ja markkinointipäällikkö

TARJA GROMOV

Markkinointisuunnittelija

SARI MÄKISALO

Markkinointisuunnittelija

ELIINA SALMELA

Markkinointisuunnittelija

TIINA RAMSILA

Mainostoimisto

C2 ADVERTISING

Projektipäällikkö

MIKKO VARTIAINEN

Copywriter

MIKKO VARTIAINEN

HANNA SJÖBERG

Art Director

TOM BÅSSAR

Muut suunnitteluun vaikuttaneet

TUUKKA TURUNEN

Mediatoimisto

C2 ADVERTISING

MIKKO VARTIAINEN

Tuotantoyhtiö

KENNEL HELSINKI

Ohjaaja

TEEMU NIUKKANEN

Tuottaja

PETTERI LEHTINEN

Kuvaaja

TUOMAS JÄRVELÄ

Casting

TEEMU NIUKKANEN

KATE LEHTO

Raati

JULIUS MIIKKULAINEN

King

KIRA KAISLA

JWT

LILLI LOIRI-SEPPÄ

Skandaali

TARJA VIRMALA

MTL

TAUSTAT

MAALISKUU 2012

Katsomo-video ei ole saatavilla

SÄHKÖAUTO

VAASAN AMMATTIKORKEAKOULU

”Osana vuonna 2010 alkanutta kokonaisstrategiamme uudistusta uudistimme myös markkinointiviestintäämme. Samalla laajensimme näkyvyyttämme ja näkökulmaamme valtakunnalliseksi. Kampanjan tavoitteena oli lisätä merkittävästi VAMKin tunnettuutta ja vahvistaa hyvää mainettamme sekä vetovoimaamme erityisesti tekniikan koulutusalalla. Kampanjaan panostettiin isosti, joten sen tuli näkyä, kuulua ja puhuttaakin, eikä haipua seinätapetteihin.

Televisiomainontaan päädyimme, koska sen kautta oli mahdollista tavoittaa kaikki tärkeät kohderyhmät ja erottautua kilpailijoista.Teimme sarjan erilaisia mainoksia, joista 'Sähköauto' oli yksi”, Vaasan Ammattikorkeakoulun markkinointisuunnittelija Sari Mäkisalo kertoo.

Sari Mäkisalon mukaan mainokset on todella huomattu ja ne ovat herättäneet positiivisia reaktioita. "Kampanjamme ensisijainen kohderyhmä olivat opiskelupaikkaa hakevat nuoret. Viime vuonna VAMKin hakijamäärät kasvoivat kaikkiaan 10 prosentilla edellisvuoteen nähden. Tekniikan koulutuksemme hakijamäärät kasvoivat n. yhdeksällä prosentilla, kun valtakunnallisesti suunta oli laskeva. Tänä vuonna VAMKin ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi seitsemällä prosentilla.

Kampanjamme on samalla ollut lähtölaukaus koko Vaasan seudun markkinoinnille. VAMKin vetovoima opiskelijahankinnassa on suorassa suhteessa Vaasan kaupungin positiiviseen tunnettuuteen.”

Katso Kuukauden Parhaat Sekunnit: MTV3 pe 20.4. klo 22:45 ja Sub la 21.4. klo 17:10. Seuraava Kuukauden Parhaat Sekunnit julkistetaan 25.5.2012.

SHORTLISTA

MAALISKUU

Maaliskuun parhaimmistoa olivat myös:

Käyttökatkos

Mainostaja

Elisa Oyj

Tuotantoyhtiö

Otto Tuotanto

Perustelut

Ytimekäs, sujuva, kertoo asian tiivistetysti ja hauskasti. Hyvät näyttelijät.

Karjala/Baari

Mainostaja

Oy Hartwall Ab

Mainostoimisto

SEK&GREY

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Liikuttavat näyttelijäsuoritukset. Mainio, kotikutoinen tunnelma.

Kiinteistökauppa

Mainostaja

Kiinteistömaailma

Suunnittelu ja käsikirjoitus

Markku Rönkkö

Tuotantoyhtiö

Front Desk

Perustelut

Spontaania iloa!

Muotokuva

Mainostaja

McDonald's

Mainostoimisto

DDB Helsinki

Tuotantoyhtiö

Also Starring

Perustelut

Tuotantoarvot kohdallaan. Upea casting, hauska käsikirjoitus.

Kelkka

Mainostaja

Nokian Renkaat

Tuotantoyhtiö

MJÖLK

Perustelut

Komea filmi. Extremeä, joka puree myös kansainvälisellä tasolla. Hyvä oivallus.

Säästäminen/Janne&Annika

Mainostaja

OP-Pohjola

Mainostoimisto

Bob Helsinki

Tuotantoyhtiö

!NOOB

Perustelut

Tavalliset ihmiset puhuttelevat. Vilpitön, aito meininki. Hieno tunnelma. Sympaattinen, ja jää mieleen.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme