BB kasvatti Rollsin myyntiä

Rollsin ravintola Julkkis Big Brother -talossa

Tavoite: Nostaa Rollsin tunnettuutta, sekä aiheuttaa positiivista pöhinää mediassa. Kasvattaa Rolls-ketjun myyntiä pidemmällä aikavälillä.

Mitä tehtiin: Yhteistyökumppanuus Julkkis Big Brother 2013 -ohjelmassa. Rollsilla oli oma ravintola Big Brother -talossa koko ohjelman tuotantokauden ajan eli kuusi viikkoa.

Tulokset: Rollsin liikevaihto kehittyi n. +10 % verrattuna edelliseen syksyyn.

”Big Brother -yhteistyökumppanuuden kautta saimme julkisuutta, joka toi meidät kuluttajien mielen pintaan, ja joka jalkautui euroiksi saakka.” - Toimitusjohtaja Arto Virtakari, Jokes Family Oy.

Case kokonaisuudessaan on esitelty alla:

***********************************************

Rolls nosti veden kielelle ja sai ostomielelle

Rolls tuli kertaheitolla tunnetuksi valtakunnan omintakeisimmalla liikepaikalla Big Brother -talossa syksyllä 2013. Yhteistyökumppanuus nostatti ison julkisuuden lisäksi kuluttajalla halun tehdä omakohtaista makututtavuutta Rolls-tuotteiden parissa.

"Meille tärkein syy tähän poikkeukselliseen mediavalintaan oli halu tehdä jotain raikkaasti erilaista ja kaupallista. Kohderyhmämme on laaja, mutta etenkin nuoremmissa kohderyhmissä pikaruokien kulutus on ahkeraa."

"Halusimme tehdä aidosti jotain sellaista, jolla jäämme mieleen ja vakuutamme tekemisellämme myös nuoremmat kohderyhmät. Julkkis Big Brother -ohjelmalla tavoitimme kattavasti meille tärkeät kohderyhmät", toteaa toimitusjohtaja Arto Virtakari.

Oma Rolls-ravintola BB-talossa

"Syksyn 2013 markkinointi rakennettiin pitkälti Julkkis-BB:n ympärille. BB-taloon rakennettiin oma Rolls-toimipiste, joka oli koko ohjelmakauden auki eli kuusi viikkoa yhdessä sovitun aikataulun mukaisesti. Muutoin BB-Rolls oli suljettuna, mutta se näkyi talossa päivittäin. Rollsin avaaminen oli aina odotettu hetki, ja se aiheutti positiivisen reaktion asukkaissa."

"Ateriat valmistettiin kuten normaalissakin Rolls-ketjun toimipisteessä. Luontaisen näkyvyyden lisäksi teimme omia Facebook-aktivointeja, ja aktivoimme ohjelman seuraajia BB:n omalla Facebook-applikaatiolla."

Liikevaihto 10 %:n kasvuun

"Big Brother -yhteistyön vaikutukset näkyivät välittömästi Rolls-tuotteidemme myynnissä. Rollsin liikevaihto kehittyi n. +10 % verrattuna edelliseen syksyyn. Yhteistyön vaikutus jatkui myös ohjelman loputtua, esimerkiksi marraskuun alku oli kaupallisesti aiempia vuosia parempi."

"Kaupallisen nosteen lisäksi tiivis yhteiselo Big Brotherin kanssa toi meille paljon positiivista huomiota ja siitä riitti puheenaihetta aina pitkälle loppuvuoteen saakka."


Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme