Brillet kasvatti liikevaihtoaan lähes 20 prosentilla

Tavoite: Rovaniemeläisen Brillet-optikkoliikkeen kampanjan tavoitteena oli lanseerata Brillet paikallisena Likiliike-yrityksenä ja saada asiakkaat osallistumaan Brilletin Brilskeet-kehysviikolle 7.-12.9.2015 välisenä aikana.

Ratkaisu: Alueellinen monimediakampanja MTV:n eri kanavissa.

Tulokset: Kampanja onnistui erittäin hyvin ja syyskuussa 2015 Brilletin liikevaihto kasvoi lähes 20 % edellisvuoden syyskuuhun verrattuna. 

"TV on mielestämme erittäin hyvä markkinointikanava, kun halutaan rakentaa yrityksen imagoa ja syventää sitä. Olemme saaneet siitä asiakkailta hyvää palautetta. TV-mainonta on hinta- ja laatusuhteeltaan yllättävän edullista." - Pasi Hiukka, toimitusjohtaja Brillet Oy.

Haluatko kuulla lisää vastaanvanlaisesta ratkaisusta?


Lue case kokonaisuudessaan

Brillet on yksityinen, Rovaniemelle lokakuussa 2013 avattu Näköasiantuntijat-verkostoon kuuluva optikkoliike. Brillet toimii myös valtakunnallisesti verkkokauppana www.brillet24.fi kautta.

"Rovaniemellä on tällä hetkellä yhdeksän optikkoliikettä, joista neljä on yksityistä. Kilpailu alalla on kovaa ja optikkoliikeketjut kilpailevat toisiaan vastaan pääsääntöisesti hintakilpailulla", kommentoi Brilletin toimitusjohtaja Pasi Hiukka.

Brillet on laadukas ja asiantunteva optikkoliike, jossa asiat halutaan tehdä paremmin. Brilletin pääkohderyhmänä ovat 35-55- vuotiaat naiset. Asiakkaita liikkeessä käy kuitenkin vauvasta vaariin.

Brillet tunnetaan Rovaniemellä jo melko hyvin ja se mielletäänkin laadukkaaksi liikkeeksi. Asiakkaat sanovat, että Brillet-optikkoliike valitaan silloin, kun halutaan erittäin asiantuntevaa näöntutkimusta ja laadukkaat silmälasit.

Markkinoinnin tavoitteet

Kahden ensimmäisen vuoden aikana on markkinoinnin tavoitteena ollut Brilletin tunnetuksi tekeminen. Siinä on onnistuttu hyvin. Nyt tavoitteena on rakentaa Brilletin imagoa entistä vahvemmaksi ja syvemmäksi esimerkiksi erilaisten asiakasreferenssien avulla.

Markkinoinnin isossa kuvassa päätavoiteena on myynnin ja yrityksen tuottavuuden kasvattaminen. Brillet saavutti jo ensimmäisenä toimintavuotenaan erittäin hyvän markkinaosuuden Rovaniemen optisen alan markkinoista ja saavutettu asema on kyetty myös säilyttämään. Brilletin tavoitteena on myös jatkossa saada entistä tukevampi jalansija Rovaniemen optisen alan markkinoista ja maltillisesti kasvattaa markkinaosuutta.

Kampanjan tavoitteena asiakkaiden aktivointi

Vuoden 2015 elo-syyskuun vaihteessa toteutettiin Brilletin ensimmäinen iso ja tiivis markkinointikampanja. Kampanjan tavoitteena oli lanseerata Brillet-optikkoliike paikallisena Likiliike-yrityksenä sekä saada asiakkaat osallistumaan Brilletin Brilskeet-kehysviikolle 7.-12.9.2015 välisenä aikana.

Kampanja toteutettiin monimediakampanjana. Brilletin mainoskampanja näkyi MTV3-kanavalla, Katsomossa, www.mtv.fi-sivuilla, m.mtv,fi-sivuilla, printissä, m.lapinkansa.fi-sivuilla sekä Facebook-mainonnassa.

"Päämedioina käytämme televisiota, printtimediaa, digitaalisia kanavia sekä sosiaalista mediaa. Paikallisena toimijana yritys sekä omistajat ovat myös aktiivisesti mukana paikallisen yhteisön erilaisissa tapahtumissa. Teemme edelleen monikanavaista markkinointia, koska koemme sen toimivan ja saavan huomiota. Markkinoinnin jaksotukseen olemme tehneet muutoksia. Nyt teemme vuodessa muutaman isomman, monessa kanavassa näkyvän kampanjan", taustoittaa Hiukka.

Kampanja kasvatti liikevaihtoa

"Kampanja toimi erittäin hyvin. Syyskuussa 2015 Brilletin liikevaihto kasvoi lähes 20 % edellisvuoden syyskuuhun verrattuna. Lisäksi Brillet sai erittäin hyvää palautetta markkinoinnin näkyvyydestä, mikä tuki Brilletin tunnettavuuden kasvua entisestään", kertoo Hiukka.

"TV on mielestämme erittäin hyvä markkinointikanava, kun halutaan rakentaa yrityksen imagoa ja syventää sitä. Olemme saaneet siitä asiakkailta hyvää palautetta. TV-mainonta on hinta- ja laatusuhteeltaan yllättävän edullista."

"Yhteistyö MTV:n aluemyynnin Jannen (Ylitervo) kanssa on sujunut todella hyvin. Kampanjat on rakennettu toiveidemme mukaisesti ja niiden jälkeen olemme saaneet kampanjoista hyvät raportit. Toimivan yhteistyön kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että asiat voi hoitaa paikallisen kaverin kanssa kasvotusten”, toteaa lopuksi Hiukka.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme