FemtoLasik®: Pitkäkestoinen yhteistyö on kasvattanut asiakasmääriä

FemtoLasik® -klinikat on tehnyt MTV3:n kanssa yhteistyötä jo useamman vuoden. Pitkäkestoinen markkinointi pääpainonaan ohjelmayhteistyö on tehnyt tulosta: FemtoLasik® -klinikoiden tekemien taittovirheleikkausten määrä kasvoi 21 % vuonna 2011.

FemtoLasik

Taittovirhekirurgia on kasvava toimiala

Suomessa silmien taittovirheleikkauksessa käy vuosittain arviolta 16 000 asiakasta. Koko ala on vielä suhteellisen nuori. FemtoLasik® -klinikoiden silmäkirurgi Juhani Pietilä toi taittovirheleikkaukset Suomeen 20 vuotta sitten. Viimeisen viiden vuoden aikana klinikoiden määrä on kuitenkin melkein kaksinkertaistunut.

"Alalla toimii kaksi valtakunnallista ketjua sekä yksittäisiä klinikoita. Tällä hetkellä ketjujen markkinaosuus on noin 60 %, josta FemtoLasik® -klinikoilla on puolet. Kilpailutilanne kiristyy koko ajan, ja alalle on tullut uusia valtakunnallisiksi ketjuiksi tähtääviä yrityksiä", taustoittaa Pietilä.

Tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen

Markkinointiyhteistyön tarkoituksena on nostaa FemtoLasik® -tuotemerkin tunnettuutta valtakunnallisesti.

" FemtoLasik® -laserleikkausten kohderyhmänä ovat aktiiviset aikuiset, jotka haluavat helppoutta näkemiseen ja vaihtoehdon käyttämilleen silmälaseille tai piilolinsseille. Tavoitteena on, että FemtoLasik® on automaattisesti yksi vaihtoehto taittovirhekirurgiaa harkitsevalle", Pietilä kertoo.

Kattavaa näkyvyyttä ohjelmayhteistyöllä

Markkinointikampanja MTV3:lla alkoi 2010 syksyllä Elixir-ohjelman ohjelmayhteistyökumppanina sisältäen myös tuotesijoittelua. Vuonna 2011 FemtoLasik® -klinikat oli erikoisohjelmayhteistyössä MTV3:n klo 21-sarjojen yhteydessä kuuden viikon ajan. Talvella 2011-2012 ohjelmayhteistyö käsitti Hanki-talvilajiohjelmakokonaisuuden. Yhteistyöhön on kuulunut tv:n lisäksi nettinäkyvyyttä.

Tulosten myötä tv päämediaksi

Pitkäkestoinen markkinointiyhteistyö kasvatti FemtoLasik® -klinikoiden tekemiä leikkauksia 21 % vuonna 2011. Samaisena vuonna klinikat keskitti markkinoinnin päämediakseen television printtimedian sijaan.

"Sähköiset mediat ovat ja tulevat kasvattamaan osuuttaan ja merkitystään markkinoinnissa. Yhteistyö MTV3:n kanssa on ollut helppoa ja sujuvaa. Meille on ollut tärkeää valmiiden ja selkeiden tuotteiden tarjonta, joten asiakkaana emme ole joutuneet panostamaan kampanjoiden suunnitteluun", kertoo Pietilä.

Yhteistyö MTV3:n kanssa jatkuu myös vuonna 2012 ohjelmayhteistyöllä, katko- ja nettimainonnalla.

Lue lisää:

>> ja tee yrityksestäsi menestystarina!

>> Onko TV-mainonta Sinulle uutta? Lue Mainostajan apupakista, miten edetä.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme