Ilmiö nimeltä Sara Maria

Pietarsaarelainen Sara Maria Forsberg eli ”Smoukahontas” nousi kansainväliseksi ilmiöksi YouTube-videoillaan, joissa hän muun muassa puhuu eri aksentein. MTV hyppäsi neidon maailmanvalloitusmatkalle ja sai matkakumppaneikseen Microsoftin Lumia-puhelimet sekä Soneran.

MTV Katsomo osti yksinoikeudella Sara goes LA -nettisarjan, jossa seurattiin Sara Marian maailmanvalloitusmatkaa USA:han viikon ajan.

”Tällaisten kuluttajien itsensä luomien ilmiöiden hyödyntäminen vaatii medialta todella nopeaa reagointia ja kaupallista pelisilmää. MTV halusi olla Saran mukana ja mahdollistaa suomalaisille brändeille näkyvyyden hänen matkassaan”, toteaa Tony Stepanow, MTV Next -tiimin vastaava kaupallinen tuottaja.

Microsoftin Lumia-puhelimet ja Sonera X tarttuivat hetkeen

Sonera X:n nuorille tuotteistetut netti-mobiili -paketit sekä uusi Lumia 1020 -malli saivat brändinsä mukaan kevään kuumimpaan, kansainväliseen ilmiöön.

Mediaelementit sisälsivät sisältönäkyvyyttä MTV Katsomon nettisarjassa sekä klikattavan videomainoksen sarjan alussa kaikissa seitsemässä jaksossa.

Katso Sonera X:n mainostunniste:

Katsomo-video ei ole saatavilla

Katso Lumian mainostunniste:

Katsomo-video ei ole saatavilla

Lisäksi ohjelman lopussa oli kumppaneiden logonäkyvyys.

Yhteistyöhön sisältyi myös globaali näkyvyys Katsomon YouTube-kanavilla.

Ilmiön ajankohtaisuus kiinnosti

Sekä Microsoftilla että Sonerassa ollaan tyytyväisiä yhteistyöhön.

”Vaikka näemmekin tällä yhteistyöllä enemmänkin arvoa brändiin sitouttamisen kautta, ovat myös kaupalliset mittarit näyttäneet positiivisia indikaatteja yhteistyön aikana”, toteaa Microsoftin Lumia-puhelinten markkinoinnista vastaava Miko Paassilta.

”Olemme operaattorina olleet innolla mukana poikkeuksellisen nopeasti ja laajalle levinneessä ilmiössä. Myös ilmiön ajankohtaisuus ja potentiaali kiinnostivat”, kertoo TeliaSoneran markkinointijohtaja Sarianna Visuri.

Sara goes LA yksi Katsomon katsotuimmista huhtikuussa

Sara goes LA -nettijaksojen käynnistysmäärät olivat yhteensä 370 000, yli 50 000 käynnistystä per jakso.

”Vain netissä esitetty ohjelma oli huhtikuussa yksi katsotuimmista sisällöistä Katsomossa MTV:n isojen ilmiöiden, kuten Salkkareiden, Duudsoneiden ja Tähtösten jälkeen” toteaa Kristian Fagerström, MTV:n tutkimusasiantuntija.

Lue lisää

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme