Jobilla-työpaikkaportaalia lanseerattiin tv-kampanjalla

Finternet Groupin uutta työpaikkaportaalia Jobillaa lanseerattiin tv-kampanjalla MTV:n kanavilla. TV toimii Jobillan brändin rakennuksessa päämediana jatkossakin.

Case lyhyesti

Tavoite:
Kampanjan tavoitteena oli tuoda Jobilla ensimmäistä kertaa ihmisten tietoisuuteen ja saada ihmiset vierailemaan sivustollamme. 

Ratkaisu:
TV-mainontaa MTV:n kanavilla.

Tulokset:
TV-kampanjan myötä sivustolle tuleet kävijät viettivät sivulla enemmän aikaa ja katsoivat useampia sivuja kuin verkkomainonnan kautta tulleet. Kampanja toi sivustolle noin 15 000 uniikkia kävijää, joista noin 35 % on palannut palveluun 30 päivän sisällä.

"TV tulee olemaan yksi pääkanavistamme luodessamme palvelumme brändiä Suomessa. -- Uskomme, että uuden palvelun lanseerauksessa ja luotettavuuden rakentamisessa TV on loistava työväline." - Mikael da Costa, ‎Finternet Group Oy.

Haluatko kuulla lisää vastaanvanlaisesta ratkaisusta?

lomake

Lue case kokonaisuudessaan

Tavoitteena olla Suomen johtava rekrytointiportaalia 2016

Jobilla on Finternet Groupin uusi  työpaikkaportaali, joka lanseeraa Suomeen täysin uutta sosiaalista rekrytointimediaa. Rekrytointitoimialalla on erittäin vakiintuneet toimijat, jotka hallinnoivat alaa.

"Rekrytointiportaaliliiketoiminnassa ei ole Suomessa tapahtunut uudistusta, joka parhaillaan tapahtuu USA:ssa. Monster.fi, Oikotie.fi, Mol.fi ja Uranus ovat rauhassa saaneet toimia ilman suurempaa kilpailua. Jobillan tavoitteena on kasvaa Suomen johtavaksi rekrytointiportaaliksi vuoden 2016 loppuun mennessä", taustoittaa Mikael da Costa Finternet Group Oy:lta.

Markkinoinnin tavoitteena kasvattaa tunnettuutta

Markkinoinnin tavoitteena on kasvattaa Jobillan tunnettavuutta tuomalla palvelu vahvasti kuluttajien tietoisuuteen valtakunnallisen markkinoinnin avulla. 

"Moni pitää TV-mainontaa turhana internet-palvelulle, koska kävijänhakintakulu on todella suuri lyhyellä aikavälillä verkkomainontaan verrattuna. Me uskomme, että TV-mainonnan avulla nostamme huomattavasti verkkomainontamme click trough ratea, jonka avulla verkkomainonnan kustannukset ovat pitkällä aikavälillä huomattavasti alhaisemmat."

Kampanjan tavoitteena palvelun lanseeraus
"Olemme startup -yritys ja tämä oli ensimmäinen kampanjamme. Kampanjan tavoitteena oli tuoda Jobilla ensimmäistä kertaa ihmisten tietoisuuteen ja saada ihmiset vierailemaan sivustollamme. Tavoitteenamme oli kerätä myös käyttökokemuspalautetta asiakkailta, jonka avulla parannamme palvelua ennen isompaa kampanjaamme."

Jobillan markkinoinnin kohderyhmänä ovat pääasiassa 18-55-vuotiaat kuluttajat.

TV-mainonta toimi paremmin kuin verkossa

"Kampanjamme sisälsi ensimmäisessä vaiheessa ainoastaan TV-mainontaa. Ensimmäisen vaiheen kampanja oli 4 viikon kampanja, jonka jälkeen oli noin 2 viikon tauko. Tämän jälkeen jatkamme mainoskampanjaa näkyvästi TV:n puolella."

"Mainonta TV:ssä toimii huomattavasti paremmin kuin verkossa, jos seuraamme eri lähteistä tulleiden kävijöiden viettämää aikaa sivustolla (8.02 min) ja katsottujen sivujen lukumäärää (10.12 min). 
Olemme mainonnan avulla saaneet sivustollemme noin 15 000 uniikkia kävijää, joista noin 35 % on palannut palveluun 30 päivän sisällä.
"

"TV tulee olemaan yksi pääkanavistamme luodessamme palvelumme brändiä Suomessa. Kilpailijamme ovat isoja mediataloja, joilla on vahva jalansija markkinoilla. TV on kanava, jota kilpailijamme eivät ole hyödyntäneet merkittävästi. Uskomme, että uuden palvelun lanseerauksessa ja luotettavuuden rakentamisessa TV on loistava työväline."

MTV on ollut alkumetreiltä asti loistava yhteistyökumppani. Asiakasvastaavamme Satu Mäkelä on ollut aktiivisesti auttamassa meitä kampanjoidemme suunnittelussa, jotta saamme parhaat mahdolliset tulokset,” summaa Mikael da Costa lopuksi.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme