Jokakoti.fi vahvisti asemiaan nuorten aikuisten asuntorintamalla

Jokakoti.fi menestystarina lyhyesti:

Tavoite: Tunnettuuden nosto nuorissa sekä opiskelun aloittavissa.

Asumispalveluiden asiantuntijaroolin haltuunotto ja liikenteen generointi jokakoti.fi-palveluun.

Mitä tehtiin: Yhteistyökumppanuus Julkkis Big Brother -ohjelman yhteydessä sekä Jokakoti.fi:n esille tuominen ohjelman sisällä. Tämän lisäksi Jokakoti rakensi kilpailusivuston ”Voita BB-talo omaksesi”.

Tulokset: Yhteistyö BB:ssä on auttanut pitämään Jokakoti.fi-portaalin viikkokävijämäärät halutulla tasolla ja kilpailuun osallistui 300 henkilöä.

”Tavoitimme yhteistyöllä halutun kohderyhmän erittäin vahvasti ja vaikuttavasti.” -Tiia Tiira, markkinointipäällikkö, Jokakoti Oy.

Case kokonaisuudessaan on esitelty alla:

*****************************************************

Yhteistyö kaikkien aikojen katsojaennätyksen Subilla tehneen Julkkis Big Brother -ohjelman yhteydessä teki Jokakoti.fi-palvelua luontevasti tutuksi muillekin kuin opiskelunsa aloittelevien nuorten keskuudessa.

”Näkyvyyden ansiosta Jokakoti.fi-portaalin viikkokävijämäärät pysyivät halutulla tasolla ja löysimme uuden tavan vahvistaa asemaamme nuoremmissa aikuisissa ja opiskelijoissa", toteaa Tiia Tiira, Jokakoti Oy:stä.

Tähtäimessä mieleenpainuva kokonaisuus

”Jokakoti on uusin tulokas asuntoporttaalimarkkinassa ja halusimme löytää syksyn alkuun markkinointikonseptin, joka rakentaa tunnettuutta ja samalla on vahvasti taktinen ja aktivoiva.”

”Julkkis Big Brother tarjosi meille ainutkertaisen kontaktin potentiaalisiin asiakasryhmiin sekä mieleenpainuvan tavan vaikuttaa perinteistä mainontaa moniulotteisemmin.”

Luonteva yhteys nuoriin

”Yhteistyö ohjelman kumppanina toi meidät luontevasti esiin tavoittelemassamme kohderyhmässä nuorissa, joita halusimme palvella asumispalveluiden asiantuntijana sekä auttaa esimerkiksi opiskeluasunnon tai nuoren lapsiperheen uuden kodin löytämisessä.”

”Yhteistyö Julkkis Big Brotherissa kesti syys-lokakuun 2013. Se sisälsi tv-näkyvyyttä sekä Big Brother -ohjelman ympärillä että sisällä, videomainontaa Katsomossa ja displaymainontaa Big Brother -sivuilla. Kampanjaan liittyi myös kuluttajakilpailu, jonka palkintona oli räätälöidyt bileet BB-talossa.”

”Asiantuntijuuttamme pääsimme tuomaan esille Julkkis Big Brother -ohjelman aloitusjaksossa, jossa meillä oli kahden minuutin osuus ohjelman sisällä sekä sisältöosuus Big Brother Extra -ohjelman yhteydessä."

"Näiden lisäksi kampanja sisälsi omilla verkkosivuillamme ohjelmasta pudonneiden julkkisten haastatteluita ja artikkeleita heidän kodeistaan sekä some-tekemistä sen rinnalla.”

Vahvat näytöt kampanjan toimivuudesta

”Tavoitimme yhteistyöllä halutun kohderyhmän erittäin vahvasti ja vaikuttavasti. Tästä osoituksena niin ohjelman tavoittavuus kuin ohjelmayhteistyön tutkimustulokset.

Verkon puolella kilpailuun osallistui 300 ja heitä ”tykkäsi” useat tuhannet kävijät, mikä on todella hyvä tulos. Positiivinen yllätys oli se, että kilpailuun osallistuneissa korostuivat nuoret äidit , jotka ovat meille todella hyvä kohderyhmä.

Jokakoti.fi-portaalin viikkokävijämääriä pystyimme alan ja ajankohdan laskevaa trendiä vastaan jopa hieman kasvattamaan, mihin voimme olla erittäin tyytyväisiä.”

*******************************************************************

Suomen ensimmäinen Julkkis Big Brother teki sosiaalisen tv:n historiaa

Koko kaudella Julkkis-BB:tä seurasi tv:stä 2,8 miljoonaa katsojaa ja ohjelma teki sosiaalisen tv:n historiaa. Se teki myös Subin kaikkien aikojen katsojaennätyksen ( 817 000) sekä tv-ohjelmien sosiaalisen median historiaa, sillä yhden päivän aikana #bbsuomi -twiittejä lähetettiin lähes 22 000. Yhteensä tämän kauden aikana BB-twiittejä lähetettiin huimat 58 600 ja niiden tavoittavuus oli 2,88 miljoonaa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme