Kampanja MTV3-kanavalla kasvatti Taidekeskus Salmelan kävijämääriä

Taidekeskus Salmelan kampanjan tavoitteena oli kertoa kesän 2015 ohjelmasta sekä uudesta Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalosta. TV-kampanjan avulla Salmelan kävijämäärät kasvoivat, ja Vuohijärven kävijätavoitteet ylittyivät. 

Case lyhyesti

Tavoite:
TV-kampanjan tavoitteena oli kertoa Taidekeskus Salmelan kesän ohjelmasta sekä markkinoida uutta kulttuurimatkailukohdetta Vuohijärven luonto- ja kulttuuritaloa.

Ratkaisu:
Kampanjaan kuului kasvatetusti valtakunnallista katkomainontaa MTV3-kanavalla. 

Tulokset:
Taidekeskus Salmelan kävijämäärä kasvoi huomattavasti. Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalon kävijäennuste ylittyi 100 % ja kohteessa vieraili kesän aikana 10 000 matkailijaa.

MTV:n valinnassa mediakumppaniksi on ratkaisevaa ollut sen tunnettuuden kasvu ja asema markkinajohtajana tv-medioissa.” -  toiminnanjohtaja Tuomas Hoikkala, Taidekeskus Salmela.

Haluatko kuulla lisää vastaavanlaisesta ratkaisusta?

Lue case kokonaisuudessaan

Taidekeskus Salmela Mäntyharjulla on opetus- ja kulttuuriministeriön tukema koko kesän kestävä kulttuuritapahtuma, jonka tarkoituksena on edistää ja rikastuttaa suomalaista kulttuurielämää, kannustaa eri alojen taiteilijoiden yhteistoimintaa, kasvattaa yleisön kiinnostusta kulttuuria kohtaan, herättää keskustelua ajankohtaisista aiheista sekä kehittää yleisön taidearviointia ja taiteen ymmärtämistä.  Yhtenä toiminnan painopistealueena on nuorten taiteilijoiden tukeminen.

Vuosi 2015 oli Taidekeskus Salmelan 26. toimintavuosi.

Salmelan toinen toimipiste, Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalo, sijaitsee Kouvolan Vuohijärven kylässä. Luonto- ja kulttuuritalon ympärivuotiseen ohjelmaan kuuluvat erilaiset konsertit, tapahtumat, näyttelyt, seminaarit, kurssit sekä muu kulttuuritoiminta. Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalo toimii myös Taidekeskus Salmelan ympärivuotisena hallinnollisena pääpaikkana.

Aktiivisin kohderyhmä 40-60-vuotiaat naiset

Taidekeskus Salmelan tavoitteena on saada kuvataiteiden pariin yleisöä mahdollisimman laajasti. Aktivoitunein yleisöryhmä ovat 40-60-vuotiaat naiset pääkaupunkiseudulta.

Finland Festivalsin vuonna 2014 tekemän tutkimuksen mukaan Taidekeskus Salmela on myytyjen lippujen perusteella kahdeksanneksi suosituin festivaali Suomessa. Salmelaan onkin muodostunut uskollinen vakiokävijöiden joukko, joiden kesälomaohjelmaan taidenäyttely kuuluu erottamattomasti. 

Kesän kampanjassa lisättiin tv-mainontaa

Valtakunnallisen TV-kampanjan tavoitteena oli kertoa kulttuuriyleisölle sekä muille kiinnostuneille Taidekeskus Salmelan kesän ohjelmasta sekä taiteilijoista. Kampanjaan kuului myös Taidekeskus Salmelan hallinnoiman uuden kulttuurimatkailukohteen, kesällä 2015 avatun Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalon markkinointi sekä brändäys. 

Taidekeskus Salmelan pääasialliset mediat MTV:n lisäksi ovat valtakunnalliset ja paikalliset sanomalehdet. 

TV-mainontaa lisättiin kesällä 2015. Mainos pyöri MTV3-kanavalla kesä-heinäkuussa 2015. Muiden medioiden osalta markkinointia toteutettiin aikaisempien vuosien tavoin. 

Taidekeskus Salmelan kampanjaan kuului katkomainonnan lisäksi kulttuuridokumentti ”Elämysten taustalla Taidekeskus Salmela”. Kulttuuridokumentti esitettiin MTV3-kanavalla sunnuntaina 12.7. ja uusintana maanantaina 13.7. Lisäksi se oli katsottavissa MTV:n Katsomo-palvelussa elokuun loppuun saakka.


Taidekeskus Salmelassa vieraili 31 000 kävijää 

Taidekeskus Salmelan kävijämäärä kasvoi huomattavasti. Taidekeskus Salmelassa vieraili kesän 2015 aikana 31 000 kävijää. Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalon kävijäennuste ylittyi 100 %, ja kohteessa vieraili kesän aikana 10 000 matkailijaa.


"Olemme todella tyytyväisiä yhteistyöhön"

”Taidekeskus Salmela on tehnyt pitkäaikaista yhteistyötä MTV:n kanssa. Olemme todella tyytyväisiä yhteistyöhön ja se tulee ehdottomasti jatkumaan myös tulevina vuosina. MTV:n valinnassa mediakumppaniksi on ratkaisevaa ollut sen tunnettuuden kasvu ja asema markkinajohtajana tv-medioissa”, kertoo Taidekeskus Salmelan toiminnanjohtaja Tuomas Hoikkala.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme